  • 1. Data: 2010-02-11 08:51:26
    Temat: kontaktron przyokienny
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    czy są one rozbieralne?, tzn. czy można zdjąć obudowę i dolutować
    (przykręcić) w środku kabelki? mam wypuszczone przewody na styku
    parapet-okno w miejscu ewentualnego ich zamontowania , ale w sklepie,
    w którym byłem, pokazali mi tylko takie nierozbieralne, z wystającymi
    przewodami...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-02-11 10:01:05
    Temat: Re: kontaktron przyokienny
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Są różne typy kontaktronów. Są również takie rozbieralne ze stykami na
    śrubkę.

    PC

  • 3. Data: 2010-02-11 11:54:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lut, 09:51, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > parapet-okno w miejscu ewentualnego ich zamontowania , ale w sklepie,
    > w którym byłem, pokazali mi tylko takie nierozbieralne, z wystającymi

    Kup takie:

    http://www.aval.com.pl/rys_por/e2_81.jpg

    Robi je Satel. Niekoniecznie ta wersja - sa prostsze, takie na wcisk
    (bez gwintu) - ok 9 pln.

    Do tego kupujesz magnes na srubke, tego typu:

    http://www.magnesy.eu/mp-14-x-84-x-3-n35-magnes-neod
    ymowy-pod-%C3%82%C5%9Brubk%C4%82%C5%9E-p-216.html?ze
    nid=2e05ff578377ac6896a7289058a9bd3d

    Wykrecasz jedna srubke z okucia, wkladasz pod nia magnes, wkrecasz
    spowrotem. Potem jeszcze kwestia ustalenia w ktorym miejscu w ramie
    (od wewnatrz) wiercic otwor (bodaj fi 6 albo fi7,5 - juz nie
    pamietam). Wiercisz na wylot (przez plastik, wzmocnienie stalowe i
    znowu plastiki) - wychodzisz dolem i tam wprowadzasz kabelek,
    wyciagajac go gora, czyli wewnetrzna czescia ramy. Tutaj laczysz z
    kontraktonem (warto dodac dwa rezystorki zeby rozpoznawac cztery rozne
    stany), porzadnie izolujesz (ja to robilem koszulkami
    termokurczliwymi), kabelki chowasz w profilu i wciskasz kontrakton.

    Jak dobrze wywiercisz to wychodzi super estetycznie i wogole nie
    widocznie. Nie ma problemu z myciem etc - nic nie odstaje, nie ma
    zadnych dziur i tak dalej.

    Ja mam po dwa kontraktony w kazdym skrzydle - osobno czujnik
    uchylenia, osobno czujnik otwarcia. Dzieki temu masz mozliwosc np.
    uchylenia okna w nocy i mimo wszystko wlaczenia drugiego czujnika
    otwarcia, a pozatym na centralce alarmowej przy wlaczaniu pieknie Ci
    pisze ktore okno jest otwarte, a ktore uchylone :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-02-11 12:20:06
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ma juz okna zamontowane to jak wpuści? Takie to się zakłada przed montażem
    okna.
    Teraz to tylko nawierzchniowe.
    Polecam te:
    http://www.napad.pl/katalog/index.php?akcja=opis&iKa
    tId=99&iProdId=1872
    Oczywiście są inne kolory - białe też i to W i WW (biały do starych okien i
    śnieżno-biały)

    PC

  • 5. Data: 2010-02-11 12:23:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lut, 13:20, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Ma juz okna zamontowane to jak wpuści? Takie to się zakłada przed montażem
    > okna.

    Nieprawda. Wydlubie 2cm pianki i wpusci bez zadnego problemu. Ja
    zakladalem wszystkie po montazu okien. Niektore nawet po tynkach
    wewnetrznych, od zewnatrz ;-) Niby jak ma przewlec kabel ktory jest
    przy parapecie przez rame okna, ktore lezy na podlodze ? ;-) Dla mnie
    bez znaczenia czy okno lezy czy jest zamontowane - problem bylby gdyby
    robil montaz trzywarstwowy z tasmami, wtedy trzebaby tasme
    paroszczelna wewnetrzna przerwac. Ale pewnie ma zwyczajnie na
    pianie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-02-11 13:31:57
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nieprawda. Wydlubie 2cm pianki i wpusci bez zadnego problemu

    no będzie problem... mam tak:
    http://www.studioonline.pl/okno.jpg
    parapet drewniany, już osadzony na stałe, więc ewentualnie mogę tylko
    wpuścić w niego kontaktron jeśli za wysoki, ale do ramy już przewodu
    nie wpuszczę, za to magnes w skrzydło jak najbardziej :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-02-11 13:38:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    k.googlegroups.com...
> [...]
    >wpuścić w niego kontaktron jeśli za wysoki, ale do ramy już przewodu
    >nie wpuszczę, za to magnes w skrzydło jak najbardziej :-)

    A od zewnatrz sie nie dostaniesz do tego kabelka?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-02-11 13:54:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A od zewnatrz sie nie dostaniesz do tego kabelka?

    nie dostane się niestety, z zewnątrz drewniany bal, kabelki idą pod
    kartongipsem od środka, jedyne co mogę kombinować, to nawiercić otwór
    poziomy w ramie, na styku z parapetem, tam gdzie wychodzi kabelek,
    potem od góry otwór na kontaktron i jakoś poprzeciągać kable, ale
    wtedy będę musiał dać jakiś ćwierćwałek maskujący pod okno, żeby
    zakryć szczelinę po kablu, a to mi się nie uśmiecha :-)
    no nic, będę kombinował...

    inna sprawa dotycząca kontaktronów,
    przyjrzałem się tym z satela:
    http://www.satel.rhj.pl/photo_l/kontaktrony.jpg
    i widzę, że są w dwóch wersjach, rożnica polega chyba na tym, że jedne
    są z rezystorami, drugie bez...
    które montować? bo na mój chłopski rozum to chyba lepiej te bez, bo
    rezystor zawsze można dać gdzieś na kablu przy centrali... a tego
    zintegrowanego obejść się po montażu chyba już nie da...
    w sumie nie wiem jeszcze jaka będzie centrala, i jak wszystko spięte,
    to dalsza przyszłość, ale te kabelki mnie wkurzają i coś trzeba z nimi
    zrobić :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-02-12 01:03:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lut, 14:54, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > nie dostane się niestety, z zewnątrz drewniany bal, kabelki idą pod
    > kartongipsem od środka, jedyne co mogę kombinować, to nawiercić otwór

    Auaaa.. Szkoda, szkoda, ze nie pomyslales o tym przed parapetami ;
    ( Teraz to rzeczywiscie pozostanie Ci przywieszenie tych dziadowskich
    kanciatych "natynkowych" ;-))
    [...]
> [...]
    > rezystor zawsze można dać gdzieś na kablu przy centrali... a tego
    > zintegrowanego obejść się po montażu chyba już nie da...

    Blaaaaad. Wiesz po co sa te rezystory? One parametryzuja linie. Czyli
    na chlopski rozum dzieki nim za pomoca dwoch zyl jestes w stanie
    rozpoznac na centrali cztery stany (kontrakton otwarty, kontrakton
    zamkniety, zwarcie, przerwanie kabla - czyli sabotaz). To jest
    zarabiscie przydatne. Wyobraz sobie, ze wiercisz zonie dziure w
    scianie pod obrazek i DUP :) No wlasnie, tylko Ty o tym DUP nie wiesz
    bo nic nie zapipkalo, iskry nie poszly, wszystko normalnie, obrazek
    sobie wisi i nie kopie pradem ;-) Tylko ze dzialajacej czujki na tym
    oknie ktore ten kabelek obsluguje juz nie masz bo wlasnie przerwales
    ten kabel !! Gdybys mial rezystory to alarm odrazu rozpozna przerwanie
    kabla :) Jak zlodziej przetnie to tez zareaguje.

    I wszystko fajnie dziala pod warunkiem, ze te rezystory sa na SAMYM
    KONCU - jak najblizej czujki :) Przy centralce nie spelnialyby swojej
    funkcji. Nie wiem po ile sa te z rezystorami - ja sobie je sam
    lutowalem na kazdej czujce bo taki rezystor to z 5-10gr kosztuje. Tyle
    ze u mnie je zaizolowalem i schowalem w profilu, u Ciebie zrobic to
    estetycznie nie bedzie juz latwo, wiec kupilbym juz takie kontraktony
    z wbudowanymi rezystorami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

[...]