  • 1. Data: 2010-02-11 11:32:01
    Temat: ławy fundamentowe pod zabudowę szeregową
    Od: "KF" <k...@v...pl>

    Witam,

    Istnieje 9 dzialek przeznaczonych pod zabudowe szeregowa, ktore powinny
    zostac zabudowane wg identycznego projektu. Projekt budynku nie zostal
    jeszcze okreslony. Jestem wlascicielem jednej z takich dzialek, ale
    chcialbym rozpoczac budowe za 2 lata. Sasiadom spieszy sie i chcieliby
    rozpoczac prace w tym roku. Twierdza, ze przynajmniej lawy powinny byc
    wspolne i zrealizowane w jednym czasie.

    Czy lawy fundamentowe pod zabudowe szeregowa w budynkach sasiadujacych
    powinny byc wspolne?

    Pozdrawiam,

    Kamil

  • 2. Data: 2010-02-11 12:21:38
    Temat: Re: ławy fundamentowe pod zabudowę szeregową
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KF" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wspolne i zrealizowane w jednym czasie.
    >
    > Czy lawy fundamentowe pod zabudowe szeregowa w budynkach sasiadujacych

    Czy wszystkie 9 budynków maja być na jednej wspólnej ławie?
    Taki jeden duuuuży budynek opodzielony na 9 części czy 9 jednakowych domów
    na sąsiadujacych z sobą dziłałkach?

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-11 13:23:48
    Od: "KF" <k...@v...pl>

    > Czy wszystkie 9 budynków maja być na jednej wspólnej ławie?
    > Taki jeden duuuuży budynek opodzielony na 9 części czy 9 jednakowych domów
    > na sąsiadujacych z sobą dziłałkach?

    9 jednakowych domow na sasiadujacych ze soba dzialkach. Sciany kazdego domu
    (poza skrajnymi) lacza sie ze scianami dwoch sasiednich domow.

    Kamil

  • 4. Data: 2010-02-11 13:35:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > 9 jednakowych domow na sasiadujacych ze soba dzialkach. Sciany kazdego
    > domu (poza skrajnymi) lacza sie ze scianami dwoch sasiednich domow.

    To niezła budowla będzie.
    U mnie podobne budowali tylko że 4 sasiadujace a nie 9
    Dla 2 lali jedne ławy i dla 2 nastepnych osobno za rok.
    Pogadąc z kierbudem/projektantem musicie on wam rozjasni temat

    Swoja drogą tragedia taki czworak jak u nas budowali a co dopiero
    9-ciorak;)) ale to juz inny temat

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-11 14:25:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KF wrote:
> [...]
    > lawy powinny byc wspolne i zrealizowane w jednym czasie.
    >
    > Czy lawy fundamentowe pod zabudowe szeregowa w budynkach sasiadujacych

    imho to domu szeregowe powinny sie stykać scianami a nie mieć wspólne
    ściany.

    wspólna sciana to:
    słaba izolacja dzwiękowa i cieplna pomiedzy segmentami.

    powinny być dwi oddzilene sciny odseparowane styropianem. co za tym idzie
    oddzielne ławy i fundamenty.

  • 6. Data: 2010-02-11 17:05:06
    Temat: Re: ?awy fundamentowe pod zabudowe szeregow?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "KF" <k...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > rozpoczac prace w tym roku. Twierdza, ze przynajmniej lawy powinny byc
    > wspolne i zrealizowane w jednym czasie.

    Wspólne - nie, zrealizowane w jednym czasie - dobrze by bylo. Bo ryzyko odkopania
    calej linii fundamentu stojacego budynku jest duze.