  • 1. Data: 2015-04-23 09:01:53
    Temat: kosiara - oleje?
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    kosicie juz?
    powiedzialem sobie ze co roku bede wymieniac olej....
    mam w rocznej maszynie silnik B&S i cale stado olejow po
    samochodach - zostalo z nieuskutecznionych syntetykow....
    Z tego co wnioskuje z puszki to olej do tych silnikow nie jest
    jakims cudem natury...
    kupowac dedykowany czy wykorzystac zapasy?

  • 2. Data: 2015-04-23 10:22:28
    Temat: Re: kosiara - oleje?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 09:01:55 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    > Z tego co wnioskuje z puszki to olej do tych silnikow nie jest
    > jakims cudem natury...
    > kupowac dedykowany czy wykorzystac zapasy?

    https://kosiarka.pl/poradnik-jaki-olej-i-paliwo-u%C5
    %BCywa%C4%87-do-kosiarek,-pi%C5%82-i-innych-maszyn-o
    grodniczych%3F-12.html

    Wedlug tego poradnika wnioskuje, ze raczej nie zalecaja :)
    Tym bardziej ze te 0,6l dedykowanego B&S to koszt niecalych 20 pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-04-23 21:05:12
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 10:22:29 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Wedlug tego poradnika wnioskuje, ze raczej nie zalecaja :)
    > Tym bardziej ze te 0,6l dedykowanego B&S to koszt niecalych 20 pln.

    Mają rację, że SAE30 wystarczy, co nie znaczy, że syntetyki będą złe.

    Praktycznie każdy olej samochodowy się nada, w najgorszym wypadku kosiarka weźmie
    odrobinę więcej oleju (wątpię).

    Z praktyki - dojeżdżam 15-letnią klippo z napędem (chyba 48cm szerokości), przez 5
    ostatnich lat kosiła 42ar działki, jedno koszenie = 10h pracy.

    Nie oszczędzana - pracuje byleczym, co było w garażu - przerobiłem już kilka butelek
    Trawolu (tanizna, 9zł/l), 1l 30-letniego mixolu po dziadku, 4l przepracowanego 10w40
    GM (z auta, zrobił przedtem jakieś 8kkm), resztki 0w30 Mobila i jeszcze parę innych -
    szczerze, nie widziałem żadnej różnicy w pracy pomiędzy. Jak brała, tak bierze parę
    setek na 10h pracy, kosi dobrze. Raz brakło oleju (wysoka trawa, wzięło więcej) - nie
    dało się obrócić wałem. Po ostygnięciu - dolewka i kręci, kosimy, pracuje do dziś.
    B&S to dobre silniki :)

    Tak poważniej - oleje do kosiarek to SAE30, z rzadka 10w30 czyli najprostsze i
    najtańsze oleje mineralne - syntetyki nie zrobią kosiarce różnicy, teoretycznie będą
    minimalnie lepsze dla silnika, ale różnicy i tak nie zauważysz w praktyce.

    pozdr
    AA

  • 4. Data: 2015-04-27 13:09:02
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Raz brakło oleju (wysoka trawa, wzięło więcej) - nie dało się obrócić wałem.
    > Po ostygnięciu - dolewka i kręci, kosimy, pracuje do dziś. B&S to dobre silniki :)

    tez tak mialem. silnik dalej smiga.

> [...]
    najtańsze oleje mineralne - syntetyki nie zrobią kosiarce różnicy,
    teoretycznie będą minimalnie lepsze dla silnika, ale różnicy i tak nie

    Podpisuje sie pod tym.
    Osobiscie stosuje polsyntetyk 10w40 lub syntetyk 5w30.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2015-04-27 13:53:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 09:01:55 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > kosicie juz?
    > kupowac dedykowany czy wykorzystac zapasy?

    Lej co tam masz i będzie dobrze. "Dedykowany" to takie marketingowe pojęcie

  • 6. Data: 2015-04-27 16:45:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 13:53:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Lej co tam masz i będzie dobrze. "Dedykowany" to takie marketingowe pojęcie

    Dokladnie, zwlaszcza, ze jest spora szansa, ze ten samochodowy bedzie lepszy...

    BTW ja do swojego silnika znalazlem manula gdzies tu:
    http://www.briggsandstratton.com/us/en/support/manua
    ls

    I nie pamietam, zeby wspominali o dedykowanym oleju ;)

    WS

  • 7. Data: 2015-05-02 17:55:31
    Od: Majka <k...@g...com>

> [...]
    > Z tego co wnioskuje z puszki to olej do tych silnikow nie jest
    > jakims cudem natury...
    > kupowac dedykowany czy wykorzystac zapasy?

    Kiedyś, w 2012 pytałam o to samo, zobacz:

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.s
    amochody/kosiarka$20kosiarki/pl.misc.samochody/RWd-4
    XtR1I0/ql8s1IGF6hsJ

    Wtedy też nalałam pierwszy raz Castrola 10/40 co został od Skody.
    Później lałam Mobila samochodowego, co po Nissanie mi został.
    Później Shella, a ostatnio Elfa od renówki, i to od diesla.

    Kosiarka chodzi jak chodziła, a może nawet lepiej.
    W zeszłym roku oddałam do autoryzowanego serwisu, na przegląd, pierwszy po 8 latach
    używania. Nawet świecy odmówili wymienić, twierdząc że dobra, wymienili tylko
    zasyfiałe filtry powietrza, wyregulowali obroty, dokręcili luźny tłumik.

    Zmieniam w kosiarce olej po pierwszym koszeniu w sezonie, na gorącej kosiarce, oraz w
    połowie sezonu koszeń.

    Jesl to ma znaczenie, to kosiarka Stiga, jednocylindrowy czterosuwowy Brigs and
    Stratton.

    Majka