  • 1. Data: 2013-01-24 21:15:51
    Temat: koszt polozenia sieci wodociagowej
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    witam,
    koledzy po czyjej stronie (gminy czy mojej) lezy koszt wykonania SIECI
    wodociagowej?
    nie mowimy o przylaczu tylko o budowie 150m sieci wodociagowej.
    w mojej gminie chca abysmy wykonali takia siec + przylacze na wlasny koszt.
    czy taka praktyka to norma czy ktos krotko mowiac chce nas wydymac?

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2013-01-24 21:33:46
    Temat: Re: koszt polozenia sieci wodociagowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2013 21:15, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > w mojej gminie chca abysmy wykonali takia siec + przylacze na wlasny koszt.
    > czy taka praktyka to norma czy ktos krotko mowiac chce nas wydymac?

    A to zależy. Chcesz mieć wodę już teraz, czy jak operator sieci
    wodociągowej ustali plan rozbudowy w tamtym kierunku, zdobędzie budżet i
    całą resztę, czyli za jakieś 5 lat jak dobrze pójdzie? ;->

  • 3. Data: 2013-01-24 21:50:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 21:15:51 UTC+1 użytkownik Marcin ? napisał:

    > koledzy po czyjej stronie (gminy czy mojej) lezy koszt wykonania SIECI
    > wodociagowej?
    > nie mowimy o przylaczu tylko o budowie 150m sieci wodociagowej.

    Ja mialem 400mb z czego 380mb to siec, a 20mb przylacz. Koszt zamknal sie w 6 tys pln
    z budowa, materialem, projektami. Podzielilismy to na trzech sasiadow i kazdy wydal
    2k pln i woda byla w tydzien ;) Mozesz sie z nimi klocic i sadzic - pytanie czy
    wolisz sie sadzic czy miec w domu wode? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-01-24 22:08:28
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    klocic i sadzic - pytanie czy wolisz sie sadzic czy miec w domu wode? :-)

    oczywiscie ze chce wode - pytam poniewaz nie wiem ale zastanowilo mnie ze
    musze podpisac juz umowe przy odbiorze warunkow przylacza :) nasz szacunkowy
    koszt to 7500zl na dwa domy (z przylaczami)... jeszcze do dokladnego
    przeliczenia.

  • 5. Data: 2013-01-24 22:18:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 22:08:28 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:

> [...]
    > musze podpisac juz umowe przy odbiorze warunkow przylacza :) nasz szacunkowy
    > koszt to 7500zl na dwa domy (z przylaczami)... jeszcze do dokladnego

    No podstawa to robic to samemu a nie przez jakas firme. 150mb to do max 1000 pln
    koparka wykopie, 150mb rury PE40 to ~600 pln. 400 pln to zlaczki i wcinka. Czyli max
    2k pln to material - reszta to juz biurokracja.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2013-01-24 22:21:48
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    pln koparka wykopie, 150mb rury PE40 to ~600 pln. 400 pln to zlaczki i
    wcinka. Czyli max 2k pln to material - reszta to juz biurokracja.

    biurokracja architekt kierownik budowy! i przepust pod droga gminna ;)

  • 7. Data: 2013-01-24 22:49:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2013 22:18, Adam pisze:

    > No podstawa to robic to samemu a nie przez jakas firme. 150mb to do
    > max 1000 pln koparka wykopie, 150mb rury PE40 to ~600 pln. 400 pln
    > to zlaczki i wcinka. Czyli max 2k pln to material - reszta to juz biurokracja.

    Która też kosztuje i trzeba ją zrobić porządnie, zgodnie z zasadami
    (zgody, zezwolenia, służebności, dokumentacje, uzgadnianie instalacji z
    innymi, inwentaryzacja powykonawcza, opłaty), a nie tak jak tu piszesz
    nie zawijając wierszy.

    Jeśli będziesz tak samo próbował budować, to jeszcze grzywnę dostaniesz,
    a z wodociągu będą nici.

    Dodatkowo w przypadku np. lokalnej nitki gazociągu inwestycja była
    mieszkańców, ale zostało to potem "odkupione" przez dostawcę (tzn. on to
    przejmuje, ale potem odlicza część rachunku za gaz).

    Jeśli i w tym przypadku wchodziło by to w grę, to nie wiem, czy bez
    faktur od wykonawcy nie byłoby jakichś problemów z rozliczeniem - to tez
    lepiej zbadać zanim się wyda pieniądze.

  • 8. Data: 2013-01-24 23:47:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 22:49:24 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Kt�ra te� kosztuje i trzeba j� zrobi� porz�dnie, zgodnie z zasadami

    Trzeba? Jezeli sie da uniknac to oczywiscie trzeba unikac :)

    > Je�li b�dziesz tak samo pr�bowa� budowa�, to jeszcze grzywn�
    dostaniesz,
    > a z wodoci�gu b�d� nici.

    Jemu przeciez na niciach zalezy.. Konkretnie na nitce wodociagu przy domu :P

    Ty zawij-gestapo!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-01-25 08:34:05
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2013 22:08, Marcin ? pisze:
> [...]
    > klocic i sadzic - pytanie czy wolisz sie sadzic czy miec w domu wode? :-)

    Miałem podobny dylemat ale ciągnąłem przyłącz/sieć wodną i kanalizacyjną.
    Oczywiście należy to do obowiązków gminy. I tu uważaj jak będziesz szedł
    do gminy to czasem nie daj się wrobić, że dadzą ci zgodę ale
    równocześnie przekazujesz tą sieć na gminę. Jeżeli nadal będzie ona
    twoja po zrobieniu możesz zażądać od gminy wykupu. Jeżeli ktoś się
    będzie chciał dołączyć to za wyrażenie zgody możesz chcieć od niego
    zwrotu części kosztów. Ja czekałem 2 lata jak zjawiło się dwóch chętnych
    podzieliłem koszt jaki poniosłem na 3 i mamy teraz wspólny odcinek
    sieci. Jak pojawią się następni znów rozłożymy koszty. A potem zrobimy
    przekazanie na gminę i oni będą musieli ją konserwować.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 10. Data: 2013-01-25 09:32:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 22:21:48 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:

    > biurokracja architekt kierownik budowy! i przepust pod droga gminna ;)

    Biurokracji dużo nie ma. Przynajmniej w moim przypadku nie było.
    A robiłem wode i kanalize- ponad 100metrów.
    Wodociągi wydały warunki, ja się z nimio nie zgadzałem, 3 razy zmieniali az
    ddoszliśmy do porozumienia.
    Dalej było tak jak Adam pisze- za 500pln gościu "białorusią"(koparka taka) wykopał i
    póżniej zasypał dówł. W tym dole ułozylismy rury do wody(PE32- koszt ok 2zł/m) z
    prawej strony, zasypalismy, zagęściliśmy, na tym zagęszczonym podłozu po lewej
    stronie ale juz wyżej ułozylismy rury kanalizacyjne, zasypanie, zagęszczenie,
    wodociągi tylko wcinke do swoje sieci zrobiły i zasuwy zamontowały oraz wodomierz.
    Koszt podobnie jak Adam pisze- koparka, materiał, wypożyczenie zagęszczarki to
    kilkadziesiąt zł(ja miałem od kuipla więc za symboliczną flaszkę)
    Projektów żadnych nie robiłem, kierbuda do tego nie potrzebowałem, prfzy
    inwentaryzacji przed odbiorem budynku geodeta naniósł tylko wszystko na mapy.
    Przyłącza nie wymagają pozwolenia na budowe. "Art. 29a. 1. Budowa przyłączy, o
    których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 20, wymaga sporządzenia planu sytuacyjnego na kopii
    aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu
    geodezyjnego i kartograficznego."- i to własnie zrobił geodeta przy okazji
    inwentaryzacji budynku.
    Tylkko róbcie te swoje "nitki" jako przyłącza nie jako sieć. Jak jest Was dwóch to
    dwie osobne rury PE od nitki głównej-jedna do Ciebie jedna do sasiada- wystarczy
    wtedy pewnie PE32- my z sasiadem takie mamy i jest ok.