  • 1. Data: 2016-06-06 23:28:58
    Temat: miejsce relaksu
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Znajomi sprezentowali mi stół i ławy na działkę.
    http://tnij.org/zxily6e
    Mam teraz "materiał wyjściowy" do zrobienia miejsca do relaksu, po
    relaksującej, przecież, pracy na działce. :-)

    Przydałoby się położyć z czegoś podłogę, aby nie przestawiać do koszenia
    trawy.
    Jakieś zadaszenie przed deszczem. Może z brezentu? Z myślą o niższych
    kosztach.
    Tę kratownicę drewnianą też trzeba wymienić, bo próchnieje.
    Ale winorośla potrzebują podpory. Co w zamian? Z drewna, metalu?

    Nie ma pomysłu co i jak zrobić, aby było estetyczne, praktyczne i
    niedrogie w wykonaniu oraz łatwe w utrzymaniu i konserwacji.
    Sił coraz mniej do pracy, a działka co roku wydaje mi się jakaś większa
    do obrobienia ;-)
    Jak to bywa, liczę na podsunięcie pomysłów przez Grupowiczów.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-06-07 00:36:53
    Temat: Re: miejsce relaksu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Sił coraz mniej do pracy, a działka co roku wydaje mi się jakaś
    > większa do obrobienia ;-)

    Kilka dni temu podano do publicznej wiadomości, że Adam Riess, laureat
    Nagrody Nobla z 2011 roku, na podstawie danych obserwacyjnych teleskopu
    Hubble'a wyliczył, że wszechświat roszerza się w tempie o jakieś 5-9%
    szybszym, niż do tej pory sądzono. Podejrzewam, że oba fakty mogą mieć
    ze soba wiele wspólnego. Z pewnym niepokojem spoglądam w przyszłość, bo
    nie wiem jaką sumę podatku gruntowego wyliczy mi w przyszłym rou urząd
    gminny.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-06-07 00:40:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-06-06 23:28, Krycha wrote:
> [...]
    > trawy.
    > Jakieś zadaszenie przed deszczem. Może z brezentu? Z myślą o niższych

    Rozwiązanie nie najtańsze, ale być może ze dwa parasole, takie jak np.
    bywają w Lidlu? W Biedronce też były bardzo podobne.

    http://fanlidla.pl/gazetka/2016.04.30.meble.ogrodowe
    /28240,Parasol,przeciwsloneczny

    Piotr

  • 4. Data: 2016-06-07 09:09:59
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > do obrobienia ;-)
    > Jak to bywa, liczę na podsunięcie pomysłów przez Grupowiczów.
    Najrozsądniej ale też i raczej drogo to byłoby zrobić altanę z
    4-spadowym dachem pokrytym gontem bitumicznym. Plus podłoga z kostki
    brukowej. Robota raczej dla 2 chłopów i to na 2 tygodnie no i koszt ok.
    2tys (na oko)
    Najtaniej to chyba kupic pawilon ogrodowy rozkładany ze stelażem z rurek
    i pokryciem z brezentu. Pare lat wytrzyma. A na podlodze zostawic trawe ;-)

  • 5. Data: 2016-06-07 11:15:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Jun 2016 23:28:58 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > trawy.
    > Jakieś zadaszenie przed deszczem. Może z brezentu? Z myślą o niższych

    Skoro ma być tanio, to po prostu splantuj i utwardź podłoże drobnym ubitym
    żwirkiem i wyłóż czarną grubą agrowłókniną. Na to ażurowa podłoga z desek
    na legarkach - zdejmowana i chowana na zimę. Piasek i woda wpadają pod
    deski, szczelinami.

    Koncepcja zadaszenia z brezentu jest prosta - począwszy od:
    http://images51.fotosik.pl/645/7620a3f60bec15dcgen.j
    pg
    Płachtę brezentową mozna potem wykorzystywać do przykrycia mebli na zimę.

    > Tę kratownicę drewnianą też trzeba wymienić, bo próchnieje.
    > Ale winorośla potrzebują podpory. Co w zamian? Z drewna, metalu?

    Metalowa konstrukcja wspierająca - ale drewniane elementy, do których
    przymocujesz rośliny. Metal zimą jest zimniejszy niż drewno, w miejscach
    styczności z żywą tkanką może działać niezabałdzo. No a plastiku t w ogóle
    nie polecam, bo zwietrzeje po 2 sezonach.

> [...]
    > niedrogie w wykonaniu oraz łatwe w utrzymaniu i konserwacji.
    > Sił coraz mniej do pracy, a działka co roku wydaje mi się jakaś większa

    Z tym ostatnim to akurat mam tak samo :-)

  • 6. Data: 2016-06-09 22:34:14
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję za wskazówki, wykorzystam przy realizacji.

    Krycha.