  • 1. Data: 2009-03-16 16:01:48
    Temat: [mig-mag] "butlowy" / "bezbutlowy"
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Potrzebuję zakupić do sporadycznego wykorzystania
    spawarkę j. w. - grubsze rzeczy przy domu są już porobione,
    tak, że tylko jakieś amatorskie drobiazgi / naprawy od czasu do czasu.

    Zastanawiam się nad dwoma typami:

    - "butlowy":
    http://www.nokaut.pl/oferta/flora-dekatech-polautoma
    t-spawalniczy-mig-135-g-wysylka-gratis.html
    (aktualnie w Praktikerze ponad 100 PLN taniej)

    -"bezbutlowy"
    http://www.allegro.pl/item580344569_spawarka_migomat
    _kinzo_2_lata_gwar_fakt_vat_gratis.html
    (pewnie też coś tańszego mozna "wynaleźć")

    Ogólnie ten pierwszy lepszy, ale:
    - przy sporadycznym / awaryjnym wykorzystaniu,
    pewnie się będzie okazywało, że gaz się ulotnił, albo właśnie skończył ;-)

    - różnica w cenie starczy pewnie na ten specjalny drut, na parę lat :-)

    Macie jakieś doświadczenie z ww. lub pochodnymi ?
    Bezpiecznik 16A wytrzyma ?

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-03-16 17:57:20
    Temat: Re: [mig-mag] "butlowy" / "bezbutlowy"
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > - "butlowy":

    Nawet chiński daje radę - próbowałem kilka.

    > -"bezbutlowy"

    To podobno nic nie warte, daj sobie spokój, ale ja nie próbowałem

    > Ogólnie ten pierwszy lepszy, ale:
    > - przy sporadycznym / awaryjnym wykorzystaniu,
    > pewnie się będzie okazywało, że gaz się ulotnił, albo właśnie skończył ;-)

    Albo skończy się homologacja (atest) butli i dupa zbita.

    > Macie jakieś doświadczenie z ww. lub pochodnymi ?

    Jak nie będziesz spawał blaszek po 1 mm to kup zwykłą spawarkę 140 A w górę
    i będziesz zadowolony.

    Ja mam 2 migomaty, ale jednak spawarkę też mam, czasem się przydaje, ale ja
    jestem oszołom warsztatowy :-)

    Jakbym był normalny to spawarka 140 A starczyłaby mi :-)

    > Bezpiecznik 16A wytrzyma ?

    Do spawarki/miga 150 A wytrzyma, taki mam.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-16 18:18:57
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To podobno nic nie warte, daj sobie spokój, ale ja nie próbowałem
    Może odezwie się ktoś, kto ma pozytywne / negatywne doświadczenie z ww. ?

    > Albo skończy się homologacja (atest) butli i dupa zbita.
    > Jak nie będziesz spawał blaszek po 1 mm to kup zwykłą spawarkę 140 A w
    > górę i będziesz zadowolony.
    No właśnie raczej w kierunku takich blaszek zmierzam ;-)
    Zwykła besterka trochę "za potężna" była.
    Ew. invertor / TIG ?

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-03-16 19:06:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zwykła besterka trochę "za potężna" była.
    > Ew. invertor / TIG ?
    Invertory w Biedronkach się walają za 300zł. do Twoich zastosowań wystarczy
    myślę.

    Kris

  • 5. Data: 2009-03-16 19:52:07
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

> [...]
    > - przy sporadycznym / awaryjnym wykorzystaniu,
    > pewnie się będzie okazywało, że gaz się ulotnił, albo właśnie skończył ;-)

    Z mojego doswiadczenia wiem ze wersja z butla powinna miec wiecej niz 150A
    Sam posiadam miga 150A i jak sie spawa male elementy to jest ok
    ale jak juz przyjdzie spawnac plaskownik 40x4mm to jest problem
    bo material zbyt szybko odprowadza cieplo i nie wtapia jak nalezy.
    Pozatym jak w upalne lato spawasz na maxa to po 5 minutach wlacza sie termik
    i trzeba czekac 20min zeby trafo ostyglo. W pracy czasami spawam takim
    co ma okolo 260A max i to jest zupelnie inna bajka a kosztowal chyba 2700pln
    i jeszcze nie widzialem zeby sie przegrzal.
    Takie moje doswiadzenie ale moze ktos ma inne.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 6. Data: 2009-03-16 20:22:39
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Invertory w Biedronkach się walają za 300zł. do Twoich zastosowań
    > wystarczy myślę.

    Tak dla porzadku to "Invertorowy" nie oznacza konkretnego rodzaju spawarki
    tylko to ze do spawania uzywa pradu o podwyzszonej czestotliwosci.
    Co w rzeczywistosci oznacza duzo mniejsza wage i w przypadku
    zwyklych spawarek elektrodowych latwiejsze zapalanie luku.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 7. Data: 2009-03-16 20:24:55
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > 2700pln
    > i jeszcze nie widzialem zeby sie przegrzal.

    Ja mam przemysłowy 315 A i maksymalną mocą można spawać w cyklu 80%, a 100 %
    ma przy 280 A :-)

    Czyli spawać czołgi się nadaje :-)

    Kupiłem na Allegro za 450 zł + transport 150 zł, naprawa jakieś 80 zł :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 8. Data: 2009-03-18 22:27:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Invertory w Biedronkach się walają za 300zł. do Twoich zastosowań
    > wystarczy myślę.

    Elektroda max 2,5 i wylaczenia termika przy jednej pewnie ze dwa razy na
    ostudzenie w czasie upalow. Dajcie sobie spokoj z takimi wynalazkami
    biedronkowymi.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-19 18:27:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Elektroda max 2,5 i wylaczenia termika przy jednej pewnie ze dwa razy na
    > ostudzenie w czasie upalow. Dajcie sobie spokoj z takimi wynalazkami
    > biedronkowymi.
    Oj Maniek,Maniek.autor postu pisał"do sporadycznego wykorzystania"
    Jak się chcesz napić piwa to kup skrzynkę a nie cały browar;))))

    Kris

  • 10. Data: 2009-03-19 18:38:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Oj Maniek,Maniek.autor postu pisał"do sporadycznego wykorzystania"
    > Jak się chcesz napić piwa to kup skrzynkę a nie cały browar;))))

    No OK, tylko zeby ktos nie pomyslal, ze to ma prawo jakos dobrze dzialac na
    dluzej.
    Znam przypadki, kiedy latem przy 30 stopniach upalu nie dalo sie jednej
    elektrody 3,2mm wypalic ciagiem. W polowie spawarka sie wylaczala i trzeba
    bylo czekac 20min az troche ostygnie. :-)
    Jak ktos ma mocne nerwy i sporo czasu to moze to byc ciekawe doswiadczenie.
    :-)

    Pozdro.. TK