  • 91. Data: 2020-04-22 19:14:28
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:28, Kris pisze:
    > Dokładnie tak samo ternet

    Nie jest dokładnie tak samo.

    Jak kocioł pracuje grzejąc CO, kiedy pompa pracuje na wolniejszych
    obrotach i dostanie się powietrze do wymiennika to pompa tego powietrza
    tak łatwo nie wypchnie. Wtedy może dojść do pęknięcia, bo miejscowo
    wymiennik będzie przegrzewany, a jest wykonany z cienkościennej,
    spłaszczonej rury, zwiniętej w poziomą spiralę. To jest ogólny problem
    wszystkich kotłów z wymiennikami spiralnymi, takimi jak w Termecie i nie
    jest to jakaś wyjątkowa cecha Termeta. Zaletą tego typu wymienników jak
    w Termecie jest nieco wyższa sprawność od wymienników zastosowanych w
    ACV/Thermagen. Ale są to wymienniki delikatne i podatne na tego typu
    uszkodzenia.

    W przypadku ACV/Thermagen nie ma możliwości, aby wymiennik pozostał bez
    wody, a jeżeli dostanie się powietrze do wymiennika to ono ucieknie do
    pionowej rury wystającej ponad wymiennik, zakończonej odpowietrznikiem.
    Nawet jak tego powietrza dostanie się tam duża ilość to sam blok
    metalowy wymiennika jest w stanie przyjąć dużą ilość ciepła. Przyjmie
    metal, ale także i woda znajdująca się w drugiej wężownicy zatopionej w
    bloku wymiennika t.j. tej, która podgrzewa wodę użytkową. Sam blok to
    duży i masywny odlew.

    Zanim wymiennik nagrzeje się do niebezpiecznej temperatury to zadziała
    czujnik temperatury. Na wyświetlaczu pojawi się kod awarii. Wystarczy
    tylko odpowietrzyć wymiennik i zresetować kocioł. Aby odpowietrzyć nie
    trzeba rozkręcać kotła.

    Ale można też zastosować odpowietrznik automatyczny.

    Co jeszcze różni te wymienniki.

    Ano to, że jeżeli wymiennik się nagrzeje i popłynie do niego zimna woda
    to w przypadku wymiennika takiego jak w Termecie, metal potrafi pęknąć,
    ponieważ stal nierdzewna nie jest odporna na szok termiczny, gdyż ma
    bardzo duży skurcz termiczny.

    W przypadku ACV/Thermagen woda może mieć tylko i wyłącznie kontakt z
    miedzią, a miedź jest bardzo odporna na na szok termiczny. Można ją
    rozgrzać do czerwoności i polać lodowatą wodą lub wsadzić wprost do
    lodowatej wody i ona nie pęknie. W ten sposób miedź tylko zrobi się miękka.

    Jeszcze raz powtarzam. Wejdź na Youtube i obejrzyj sobie dokładnie jak
    jest zbudowany wymiennik tych kotłów, a zrozumiesz dlaczego są tak
    odporne i wytrzymałe.

  • 92. Data: 2020-04-22 19:47:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 13:44, Kris pisze:

> [...]
    > "Że niby co? Że jest pompa Wilo Yonos Para OTMSL15/7 (i tu najciekawsze)
    > Made by Wilo Intec? a w ACV Kompakt czy też w Thermagen jest pompa Wilo
    > Yonos Para ST15/7 produkcji Wilo Intec? Niby parametry takie same, ale .....
    >
    > Chodzi Ci o tę małą, subtelną różnicę, że w Termecie montowane są pompy,
    > które "KTOŚ" produkuje dla Wilo, a w ACV i Thermagenie pompy produkowane
    > przez Wilo?"
    >
    > użytkownik twierdzi ze Wilo w Termecie to jest inne Wilo niż w Thermagenie
    > Pogrzebałem w necie i znalazłem pompy od Termeta i Thermagena i z tabliczek
    znamionowych tych pomp wynika że to co użytkownik pisał a ja wyżej zacytowałem jest
    delikatnie mówiąc nieprawdą
    > I żeby nie było:
    > Nie twierdze ze termagen jest lepszy czy gorszy od termeta bo nie miałem okazji
    użytkować Hermanna nigdy
    > Prostuję tutaj tylko pewne fakty które głównie użytkownik podaje
    > użytkownik z kolei nigdy zapewne z Termetem nie miał do czynienia bo pisząc o tych
    kotłach praktycznie cytuje jedną opinię z ceneo

    To jest tylko twoje zdanie. Tak się składa, że miałem też i do czynienia
    z Termetami. Nie twierdzę, że są złe. Twierdzę natomiast, że polecane
    przeze mnie ACV/Thermagen są po prostu lepsze i mniej problemowe, bo
    takie są.

    > Jesienią pytałem o kocioł dla mnie, użytkownik proponował Thermagena i nawet
    rozważałem zakup ale nie kupiłem bo:
    > -cena prawie dwa razy wyższa jak Termeta
    > -najbliższych dwóch serwisantów to min 50km do mnie mają inni jeszcze dalej
    > Lokalny bardzo doświadczony instalator doradził mi i później zamontował Termeta
    > Serwisantów do tego kotła mam kilku w promieniu kilku km. Cześci zamienne tez bez
    problemu od ręki dostanę.
    > Rozebrałem ten kocioł w trakcie montażu i widzę że ma bardzo prosta konstrukcję i
    ew wymiana czegokolwiek nie będzie skomplikowana.
    > I oczywiście nie mam złudzeń ze mi 20lat posłuży.
    > Ale przy cenie poniżej 3tys zł wymiana kotła nawet co 5-10lat jest akceptowalna.

    Jak zwykle wywijasz kota ogonem i kłamiesz, aby tylko było po Twojemu.

    Pompy nie są te same, lecz podobne. Niby konstrukcja jest taka sama, ale
    pompy do ACV/Thermagen są produkowane przez firmę Wilo, a ta wersja do
    Termeta produkowana jest przez podwykonawcę dla Wilo. Nigdzie nie
    pisałem, że ta czy ta jest lepsza czy gorsza. Po prostu stwierdziłem
    tylko fakt.

    Ty skupiłeś się na samej pompie. Tyle, że jest to element łatwo
    wymienialny, najtańszy, a przy tym w miarę trwały.

    Poza tym nie wiem dlaczego jak maniak wtrącasz się w każdą dyskusję w
    której polecam kotły ACV/Thermagen i cały czas próbujesz mnie
    zdyskredytować. Co ciekawsze nie dyskutujesz o kotłach tylko ciągłe
    przypier.... się do mnie.

    Chcesz komuś doradzić to doradzaj tej osobie Termety lub inne badziewia,
    a ty zawsze atakujesz mnie i albo próbujesz ze mnie robić publicznie
    idiotę, albo zachłannego handlarza, "żyda", który zachwala swój towar.

    Kur... ile mam jeszcze ci razy tłumaczyć jak kretynowi, że nie handluję
    kotłami, ani obecnie nie mam żadnego interesu, aby polecać te czy inne
    kotły? Polecam, bo znam wiele marek kotłów, znam ich rozwiązania
    konstrukcyjne i wiem jakie są zalety i wady poszczególnych rozwiązań.

    > Zarówno instalator co mi kocioł montował jak i serwisant co go uruchmiał oraz
    sprzedawca w sklepie nic negatywnego o tych kotłach nie mówili
    > Może takie lokalne warunki u nas ale jak dopytywałem się w sklepach i u znajomych
    instalatorów o kocioł dla mnie to własnie wszyscy Termeta polecali.
    > Pożyjemy zobaczymy.

    A co niby mieli mówić złego, skoro w ich interesie było, abyś kupił i
    zamontował ten kocioł.

    > Póki co mam go za pół ceny bo 35%(albo 30% nie pamiętam dokładnie) kosztów wymiany
    śmieciucha na gazowy zwróciła gmina i 18 % z czystego powietrza zwrotu.
    > Teoretycznie jeszcze pozostałe % kosztów mogę przy rozliczeniu PIT uwzględnić ale
    mam na to 3 lata bodajże

    Skoro dla ciebie określenie "najlepsze" jest  jednoznaczne z "najtańsze"
    to dla ciebie twój kocioł jest najlepszy i ja z tym nie mam zamiaru
    polemizować czy negować.

    Ale jeżeli weźmiemy pod uwagę rozwiązania techniczne, trwałość i
    niezawodność to ja wskazuję inne marki. Nie kieruję się w tym, przypadku
    ceną, ale tylko i wyłącznie konstrukcją i trwałością. Ty natomiast cały
    czas mnie dyskredytujesz, bo cena....

    Zastanów się tylko dlaczego warto dołożyć kasy i kupić Toyotę zamiast
    Daci. Przecież i to auto jeździ i to jeździ. Według Twojej logiki obydwa
    powinny posłużyć po 20 lat i powinny być tak samo niezawodne, a przy tym
    Dacia lepsza, bo o połowę tańsza.

  • 93. Data: 2020-04-22 19:52:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:12, Kris pisze:
    > Tak tylnymi drzwiami to pewnie się da i z innymi kotłami

    Nie w tym jest rzecz. Wymienniki takiego typu jak w Termecie i wielu
    różnych kotłach z wymiennikami ze stali nierdzewnej, nie nadają się do
    współpracy ze starymi instalacjami, zwłaszcza w których pracowały kotły
    węglowe.

    W instalacjach takich ciągle pływają cząstki stali węglowej oraz
    korozji, które niszcą powierzchnię wymiennika. Niszczą tzw. warstwę
    pasywacyjną, która chroni blachę nierdzewną przed korozją. Jak ta
    powłoka zostanie uszkodzona to blacha nierdzewna w tym miejscu zaczyna
    korodować.,

    > Szkoda ze oficjalnie takiej możliwości nie dopuszczają
    > A jak ten czujnik wyłączysz a wody zacznie z obiegu obywać to jak kocioł rozpozna
    że wody mało albo wcale?

    Będę zgadywał: Zadziała czujnik temperatury?

  • 94. Data: 2020-04-22 20:00:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Niby konstrukcja jest taka sama, >ale
    >pompy do ACV/Thermagen są >produkowane przez firmę Wilo, a >ta wersja do
    >Termeta produkowana jest przez >podwykonawcę dla Wilo.

    Kurcze, Ty ciągle swoje.
    Dałem linki do zdjęć pomp Wilo Termeta i Wilo ACV
    Specjalnie dałem takie żeby tabliczki znamionowe było widać.
    Popatrz Sobie gdzie i przez kogo produkowane

  • 95. Data: 2020-04-22 20:04:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Poza tym nie wiem dlaczego jak >maniak wtrącasz się w każdą >dyskusję w
    >której polecam kotły >ACVV/Thermagen i cały czas >próbujesz mnie
    >zdyskredytować

    Co za bzdury. Albo mnie z kimś mylisz.
    Wskaż takie dyskusje
    I po raz kolejny przy okazji- wskaż proszę dyskusje gdzie byłem chamski wobec Ciebie

  • 96. Data: 2020-04-22 20:45:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 19:52:06 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > korozji, które niszcą powierzchnię wymiennika. Niszczą tzw. warstwę
    > pasywacyjną, która chroni blachę nierdzewną przed korozją. Jak ta

    Ale dokładnie ten sam efekt jest w kształtkach miedzianych przy dużym
    przepływie a thermagen w wymienniku ma rurki z miedzi....

    --
    Marek

  • 97. Data: 2020-04-22 20:47:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 20:00, Kris pisze:
    > Kurcze, Ty ciągle swoje.
    > Dałem linki do zdjęć pomp Wilo Termeta i Wilo ACV
    > Specjalnie dałem takie żeby tabliczki znamionowe było widać.
    > Popatrz Sobie gdzie i przez kogo produkowane

    Umówmy się, że firma Wilo Intec  z Francji to jest ta sama firma co Wilo
    SE z Dortmundu w Niemczech, a jakość produkowanych pomp w Niemczech i we
    Francji jest taka sama.

    Najważaniejsze, że zarówno te w ACV jak i w Termecie są firmowane przez
    Wilo.

  • 98. Data: 2020-04-22 21:10:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 20:45, Marek pisze:

    > Ale dokładnie ten sam efekt jest w kształtkach miedzianych przy dużym
    > przepływie a thermagen w wymienniku ma rurki z miedzi....

    Ale skutki będą zupełnie inne.

    O ile uszkodzenie powłoki pasywacyjnej stali nierdzewnej powoduje
    normalną korozję tej stali o tyle uszkodzenie powłoki pasywacyjnej oraz
    kontakt kawałków jakiejkolwiek stali z miedzią powoduje, że to ta stal
    będzie ulegała uszkodzeniu w na skutek elektrokorozji.

  • 99. Data: 2020-04-22 21:42:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Apr 2020 21:10:59 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > stal
    > będzie ulegała uszkodzeniu w na skutek elektrokorozji.

    Ale kolejne uszkodzenia kolejnej warstwy pasywacyjnej w końcu
    doprowadza do perforacji. Tak btw. zresztą nie musi byc z powodu
    stali wystarczy sama woda. Na początku lat 90 widziałem wynik
    badani, w których w kształtkach miedzianych były wręcz wywiercone
    otworki przez mikrowiry wody spowodowane zadziorami, bobami z lutu
    itp.

    --
    Marek

  • 100. Data: 2020-04-23 08:40:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 20:49:11 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Że niby co? Że jest pompa Wilo Yonos Para OTMSL15/7 (i tu najciekawsze)
    > Made by Wilo Intec? a w ACV Kompakt czy też w Thermagen jest pompa Wilo
    > Yonos Para ST15/7 produkcji Wilo Intec?

    Jest dokładnie odwrotnie
    W ACV jest pompa Made by Wilo Intec
    https://www.serraisitmasogutma.com/kombi/pompa/prd-w