  • 1. Data: 2020-04-16 23:36:10
    Temat: porządna czujka dymu
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem,

    Polecicie jakąś sprawdzoną czujkę dymu? Mam w kotłowni jakiś wynalazek z
    Castoramy, producent Smartwares Europe, takie okrągłe coś z przyciskiem
    na środku. Ale wk... mnie niemiłosiernie bo jest strasznie wrażliwa i
    czasem ma odpały żeby się załączyć bez powodu. Jakiś kurz ruszę, albo
    trochę mi coś wyleci z pieca przy wybieraniu popiołu i już drze mordę.
    Nawet jak wywietrze po takiej akcji to potrafi np. za pół godziny znowu
    się drzeć, chociaż powietrze już całkiem czyste. Czujka ma dopiero rok,
    od początku tak się zachowywała.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2020-04-17 18:23:22
    Temat: Re: porządna czujka dymu
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 16:36:09 UTC-5 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > Nawet jak wywietrze po takiej akcji to potrafi np. za pół godziny znowu
    > się drzeć, chociaż powietrze już całkiem czyste. Czujka ma dopiero rok,

    Znaczy sie dziala.

    Tak ma byc. Ciesz sie ze jest czula, dziala i reaguje.

    Jesli wlacza sie i ma do tego okazje (otwarcie pieca, zamiatanie kurzow itp.) to jest
    dokladnie tak jak ma byc.

    Jak cie denerwuje to ja wymontuj i przenies gdzies gdzie zareaguje jak juz polowa
    domu bedzie zadymiona. Ale wtedy nie pisz ze do dupy byla bo nie zareagowala.

  • 3. Data: 2020-04-17 19:45:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-17 18:23, sczygiel<"!">gmail.com pisze:

    > Znaczy sie dziala.
    >
    > Tak ma byc. Ciesz sie ze jest czula, dziala i reaguje.
    >
    > Jesli wlacza sie i ma do tego okazje (otwarcie pieca, zamiatanie kurzow itp.) to
    jest dokladnie tak jak ma byc.

    O tyle dobre, że pokazuje, że ktoś kręci się przy piecu (np. dziecko)
    albo że coś się z nim nieje (np. otworzyły się niedomknięte drzwiczki,
    czy coś...)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2020-04-17 20:42:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-17 o 09:23 -0700, s...@g...com napisał:

    > Jesli wlacza sie i ma do tego okazje (otwarcie pieca, zamiatanie
    > kurzow itp.) to jest dokladnie tak jak ma byc.

    Polemizowałbym. Dym w izbie po otwarciu pieca to nie jest zdrowa
    sytuacja, raczej objaw miernego cugu.

    > Jak cie denerwuje to ja wymontuj i przenies gdzies gdzie zareaguje
    > jak juz polowa domu bedzie zadymiona. Ale wtedy nie pisz ze do dupy
    > byla bo nie zareagowala.

    Ja mam czujki w każdym pomieszczeniu, w tym jedna 4m naprzeciw kominka.
    Zawyła tylko raz, zeszłego lata, kiedy robiliśmy grilla na dworze i
    trochę dymu wleciało przez otwarte okno.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-04-17 23:07:01
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 13:42:09 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Polemizowałbym. Dym w izbie po otwarciu pieca to nie jest zdrowa
    > sytuacja, raczej objaw miernego cugu.

    Przeczytaj powoli i wyraznie. Dokladnie to napisalem :) Czujka bardzo dobrze dziala
    jak sie wtedy wlacza.

    > Ja mam czujki w każdym pomieszczeniu, w tym jedna 4m naprzeciw kominka.
    > Zawyła tylko raz, zeszłego lata, kiedy robiliśmy grilla na dworze i
    > trochę dymu wleciało przez otwarte okno.

    A ja mam w przedpokoju i sie wlacza jak sie np. placki smazy. Taki urok. Tak ma byc.

  • 6. Data: 2020-04-18 23:50:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > Tak ma byc. Ciesz sie ze jest czula, dziala i reaguje.

    A dlaczego w takim razie uruchamia się jak nie ma żadnego dymu? To też
    jest według Ciebie dobrze? Jakby cię takie gówno obudziło np. w środku
    nocy "bo tak" to też byś powiedział że tak ma być?

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2020-04-19 04:54:20
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2020 16:50:49 UTC-5 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > A dlaczego w takim razie uruchamia się jak nie ma żadnego dymu? To też
    > jest według Ciebie dobrze? Jakby cię takie gówno obudziło np. w środku
    > nocy "bo tak" to też byś powiedział że tak ma być?

    Chyba sam nie wiesz o czym piszesz. Z opisu wynika ze wlacza sie jak ten dym jednak
    jest.

    To ze go nie widzisz albo uwazasz ze go jest malo to juz twoj problem.

    Ale widze ze nawet nie przeczytales do konca co naisalem.

    Powtorze, jak ci sie wzbudza tam gdzie jest to ja przemontuj tam gdzie ma lepszy
    przewiew. Jest szansa ze wtedy nie wychwyci tego otwartego pieca.

    Albo idz do castoramy i kup ze trzy modele, zamocuj tymczasowo i zobacz ktora sie
    wzbudzi najpozniej, reszte oddaj.

    Mam nadzieje ze cie to nie przerosnie.