  • 1. Data: 2019-11-24 12:32:34
    Temat: naprawa drogi cementem.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Jest droga dojazdowa, wewnętrzna. są w niej głębokie dziury. należy do
    miasta, oficjalnie nic nie można zrobić (długa historia. bardzo długa).
    dziury zasypywane sa popiołem, gruzem - niewiele to daje, bo ten syf
    jest nietrwały i roznosi na butach. Czy do takich kolein, dziur można by
    wlać zaprawę murarską? cement z piachem?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-11-24 13:06:28
    Temat: Re: naprawa drogi cementem.
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 12:32, ToMasz pisze:
> [...]
    > jest nietrwały i roznosi na butach. Czy do takich kolein, dziur można by
    > wlać zaprawę murarską? cement z piachem?

    Ale pytasz się czy wolno czy o sens?
    jak o sens to zrób tak, by warstwa przy krawędzi była możliwie gruba -
    zanim się wykruszy to minie sporo czasu.
    Miałem podwórko betonowe z trzydzestoletnim (zniszczonym) betonem - jak
    zrobisz tak, byś miał te minimum 8-10 cm grubości to będzie git.

    a nie lepiej mieszanką bitumiczną?

    https://www.google.com/search?q=mieszanka+bitumiczna
    +na+zimno&rlz=1C1GCEA_enPL809PL809&oq=mieszanka+bitu
    miczna+na+zimno

  • 3. Data: 2019-11-24 17:41:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    Poszukaj w okolicy firmy co gruz kruszy.
    Przyczepkę czy przyczepę(ile tam potrzebujesz) od nich weź i dziury zasyp.
    Ty Śląska to tam też flot czy inna szlakę macie w nadmiarze. Skombinuj i drogę
    wyrownaj
    Cement z piachem to w tych warunkach poroniony pomysł skoro masz w okolicy mnóstwo
    innego,lepszego materiału.

  • 4. Data: 2019-11-24 18:33:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.11.2019 o 17:41, Kris pisze:
> [...]
    wyrownaj
    > Cement z piachem to w tych warunkach poroniony pomysł skoro masz w okolicy

    szlaką próbowałem. głębokie dziury zatyka dobrze, ale tam gdzie płytko -
    znika błyskawicznie, dając początek nowym dziurom. dla tego chciałem
    cementem. JEstem otwarty na wszelkie pomysły
    ToMasz

  • 5. Data: 2019-11-24 18:48:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.11.2019 o 12:32, ToMasz pisze:
> [...]
    > jest nietrwały i roznosi na butach. Czy do takich kolein, dziur można by
    > wlać zaprawę murarską? cement z piachem?

    Jak tam jest mały ruch, to beton może się sprawdzić. U mnie jest uliczka
    ślepa i 5 domów, więc dziennie przejeżdża 10 aut i beton trzyma. Podczas
    remontu musiałem wykuć pas asfaltu i chciałem to potem zabetonować, albo
    ułożyć kostkę, ale urząd miasta uparł się na asflat. Tak więc kupiłem
    gotową mieszankę bitumiczną i to daliśmy. Wyszło nadspodziewanie dobrze
    i trzyma już 3 lata bez uszkodzeń. Płaciłem niecałe 20 zł za worek, więc
    nie wyszło drogo.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-11-24 18:51:59
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 12:32, ToMasz pisze:
    > można by wlać zaprawę murarską? cement z piachem?

    Beton kruszywowy (na kruszywie łamanym standardowo w drogówce C30/37
    choć do łatania pewnie i C20/25 można by dać) zaprawa odpadnie po 1
    wodzie przymrozku. Ewentualnie masa tylko ta na zimno jest nieco g....na ;)

    Robak

  • 7. Data: 2019-11-24 19:28:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    A ten wasz słynny śląski flot(czy jakoś tak)?

  • 8. Data: 2019-11-24 20:36:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.11.2019 18:51, Sir_Robak wrote:
    > zaprawa odpadnie po 1 wodzie przymrozku

    To może klej do płytek na zewnątrz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-11-24 20:55:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > To może klej do płytek na zewnątrz?

    Z uporem maniaka będę powtarzał: jest jeszcze epidian.

    Jarek
    --
    Jest port: promenada z betonu
    rząd tablic, że basen jachtowy

  • 10. Data: 2019-11-24 21:57:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cyjanoakryle lepsze bo szybsze od epoksydow.