  • 31. Data: 2010-01-31 18:05:05
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hk4fn7$g22$1@news.onet.pl...
    >a co do dachu, teraz tak patrze, ze dach jest dosc
    > plaski - jaki ma kat nachylenia?
    > Przy tak plaskim dachu chyba i tak bedziesz musial go deskowac,
    > tak sie wydaje - czy to bedzie blacha czy dachowka, wiec
    > w sumie odwoluje to co pisalem o blachodachowce poprzednio, w tym
    > przypadku to wyjdzie u Ciebie zapewne taniej blachodachowka.

    Tak jest płaski... 14 i 12 stopni.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2010-01-31 18:17:14
    Od: M <M...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > przecież to dom amerykański to na dach pójdzie papa zgrzewalna i już :)

    Chyba gont bitumiczny :-) Nie ma się co męczyć ze zgrzewaniem - kilka
    gwoździ, lekka konstrukcja, brak problemu z cięciem blachy czy dachówki
    o odpadami. Tylko u nas to mało kto potrafi taki gont układać - serio,
    trudno uwierzyć, ale tak jest (tzn., gdyby fachowcy umieli czytać i nie
    starali się wkładać w robotę swoich przesądów i przyzwyczajeń z
    blachy/dachówki/etc. to byłoby OK; niestety zwykle bywają mądrzejsi od
    producentów).

    M.

  • 33. Data: 2010-01-31 18:21:47
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > kuchnia bez szafek wiszacych i za bardzo rozciagnieta
    > - duzo biegana
    > od lodowki do kuchenki gazowej

    kuchenka jest na środku i do skrajnej bocznej ścianki kuchni jest 2,5m wiec
    nie aż tak wiele. Niektóre ekrany wizualizaji są robione szerokim kątem i
    powstaje wtedy wrażenie dużej przestrzeni.

    > - pzedpokoj/sin faktycznie nie powala - z zewnatz samotne drzwi
    > wygladaja dosyc dziwnie.

    Nad tymi drzwiami dam mały daszek kryty tą sama blachą co dach i od razu
    będzie ładniej :-)

    > - dlaczego sciany sa jakies z ukosowane, - muraz bedzie wydziwial ze
    > nie moze naroznikow wyrobic w latwy sposob. - pozniej podloge tez
    > bedziesz mial problem polozyc nie mowiac o meblach i plytkach na
    > tarasie a w kuchni problem z blatem -pokoje tez beda dziwne - zrob
    > normalnie p prostokacie - dach latwiej bedzie tez zrobic

    Te ukosy to właśnie cały "myk" :-)

    > - pamietaj o oknach i rownowadze w bilansie cieplnym budynku -
    > przypominam wszystkie przegrody powinny miec najnizsza przenikalnosc
    > cieplna i w miare byc w rownowadze do innych przegrod. - duze okna
    > duza stata ciepla

    No tu już muszę iść na kompromis.
    Takie duże przeszklenia w tym projekcie otwartym na ogród są super i nie
    chciałbym z nich rezygnować. Zmienilem tylko sposób otwierania okna
    balkonowego w sypialniach skrajnych
    http://picasaweb.google.pl/quent75/2#543291591652033
    4994
    Otwiera sie tylko to waskie a to szerokie jest na stałe i pod nim grzejnik.

    Pozdr.

  • 34. Data: 2010-01-31 19:43:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    > Myślałem żeby pokryć dach blachą Ruukki Classic (44 pln brutto/m2)
    > http://www.ruukki.home.pl/files/Cennik-2008-09-02_20
    09-12-04_16-10-36.pdf
    > powinno wyjść taniej niż krycie dachówką.

    44pln/m2 to taniej jak dachowka?
    Dachówka jest tansza jak 44pln

    > Dzieki ale...
    > Boję się, że jak za wszystko co nietypowe, będę przy budowie płacił
    > podwójnie :-/

    Ale żadnych nietypowych rozwiązan tu nie widac.
    Tylko sprawdz czy na Twojej dzialce możesz taki dom budować. Bo plany
    zaospodarowania itp to rózne ograniczenia maja.

    Kris

  • 35. Data: 2010-01-31 19:48:01
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 31 Jan 2010 20:43:27 +0100, Kris napisał(a):

    09-12-04_16-10-36.pdf

    > 44pln/m2 to taniej jak dachowka?
    > Dachówka jest tansza jak 44pln

    Zerknąłeś o jakiej blachodachówce mowa? Jakoś nie widziałem jeszcze nigdzie
    dachówki, która po ułożeniu dałaby taki efekt.

    --
    ŁC
    "Mężczyźni są genetycznie niezdolni do zdania sobie sprawy, że ich pomysły

  • 36. Data: 2010-01-31 19:53:34
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > 44pln/m2 to taniej jak dachowka?
    > Dachówka jest tansza jak 44pln

    Na Allegro widziałem dziś tą blachę za 35 brutto /m2 więc na runku powinna
    też w tej cenie być.
    Tylko jak się właśnie dowiedziałem będę musiał robić deskowanie przy kącie
    14st. :-<

    > Ale żadnych nietypowych rozwiązan tu nie widac.
    > Tylko sprawdz czy na Twojej dzialce możesz taki dom budować. Bo plany
    > zaospodarowania itp to rózne ograniczenia maja.

    Plan na szczęście mam bardzo elastyczny. Moge wybudować ten dom :-)

    Pozdr.

  • 37. Data: 2010-01-31 20:00:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Zerknąłeś o jakiej blachodachówce mowa? Jakoś nie widziałem jeszcze
    > nigdzie
    > dachówki, która po ułożeniu dałaby taki efekt.

    Efekt wizualny to kwestai gustu.
    Co w tym takiego efektownego:
    http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=ruu
    kki%20classic&lr=&oq=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
    mnie np sie nie podoba. GTo najprostszy profil, przypomina zwykla blache
    trapezową
    Gośc pisal ze 44złto taniej jak dachowka i do tego sie odniosłem.

    Kris

  • 38. Data: 2010-01-31 20:09:47
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 31 Jan 2010 21:00:16 +0100, Kris napisał(a):

> [...]
    kki%20classic&lr=&oq=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
    > mnie np sie nie podoba. GTo najprostszy profil, przypomina zwykla blache

    Gust jest jak d... ;-) przemilczę porównanie do trapezowej.

    > Gośc pisal ze 44złto taniej jak dachowka i do tego sie odniosłem.

    Jestem porażony celnością i merytoryczną wartością spostrzeżenia.

    --
    ŁC
    Z wiekiem szansa na miłość dozgonną wzrasta

  • 39. Data: 2010-01-31 21:50:00
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > 44pln/m2 to taniej jak dachowka?
    > Dachówka jest tansza jak 44pln

    tylko wez pod uwage ze porownujesz metr podstawowej dachowki.
    Nie porownywalem wykonczen dla blachy, ale ponoc sa znacznie tansze
    niz dla dachowki.
    Dla przykladu podliczalem na ta moja "stodółkę" ;-) dachowke
    i wyszlo chyba z 6tys podstawowa + 4 albo 5 wykonczenia
    (krawedziowe, gasiory, kominkowe, wentylacyjne polaci dachu).
    Choc fakt, ta blacha jest akurat droga o ktorej pisze quent.

    pzdr
    Darek

  • 40. Data: 2010-01-31 22:14:06
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba gont bitumiczny :-) Nie ma się co męczyć ze zgrzewaniem - kilka
    > gwoździ, lekka konstrukcja, brak problemu z cięciem blachy czy dachówki o
    > odpadami.

    Tylko czy aby nie za płąski ten dach pod gonty ?