  • 1. Data: 2009-12-23 19:14:15
    Temat: od początku
    Od: Monika Z <m...@g...com>

    Witam,

    urządzam mieszkanie od początku i w kuchni będzie piekarnik, płyta
    gazowa i lodówka /wys. 122/ w zabudowie. W łazience wąska pralka,
    ładowana od góry. Jaką firmę polecacie? Na co zwrócić uwagę przy
    wyborze? Powiedziano mi, że moge wybrac sprzęt jednej firmy, a okap z
    innej, bo w tym specjalizują się dwie inne firmy. Wszystko w
    rozsądnych granicach. Dodam, że to moje pierwsze mieszkanie.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2009-12-23 20:47:12
    Temat: Re: od początku
    Od: Arte <k...@o...eu>

    Monika Z pisze:
> [...]
    > innej, bo w tym specjalizują się dwie inne firmy. Wszystko w
    > rozsądnych granicach. Dodam, że to moje pierwsze mieszkanie.

    Hej!

    Z lodówek do zabudowy, polecam bardzo ten poniższy model Siemensa:

    http://www.ceneo.pl/263347

    Jej podstawowa zaleta, to komora 0 stopni z szufladami. Przechowuję tam
    wszystkie wędliny, sery, mięsa i inne produkty mało trwałe. Dzięki
    obniżonej temperaturze produkty dłużej utrzymują świeżość! Ostatni
    szuflada z tej komory, wyposażona jest w filtr zatrzymujący wilgoć i
    idealnie nadaje się do długiego przechowywania warzyw i owoców.
    Dodatkowo lodówka jest bardzo cicha i ładna w środku. Zamrażalnik jest
    we wnętrzu u góry.

    Ponieważ ten model jest zastąpiony trochę nowszym, zatem i jego cena
    jest teraz dużo bardziej atrakcyjna niż rok temu gdy kupowałem, W tej
    chwili patrząc na Ceneo, jej cena oscyluje wokół 2500 zł a ja ją
    kupowałem za 3600 zł. Następca tej lodówki, ma wiele nowych fajnych
    bajerów, ale nie ma wersji w wysokości 122, jest tylko model większy 140
    cm. i jest to lodówka już dużo droższa, bo na Ceneo cena zaczyn się od
    4085 zł.

    Dlatego myślę, że jest to produkt wart polecenia, szczególnie za taką cenę.

    Piekarnik jaki mam, to taki kombajn ze wszystkimi funkcjami piekarnika i
    dodatkowo z wbudowaną mikrofalą.

    http://www.ceneo.pl/2295541

    Już pisałem na tym forum o nim i nawet zamieściłem zdjęcia wnętrza.
    Dlatego szukaj pod hasłem: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala

    Ja bardzo go sobie chwalę. Jego cena też troszkę spadła, gdyż na wiosnę
    zapłaciłem za niego 4600 a teraz spokojnie można go kupić za 4100.
    Jednak nie ma co spodziewać się tak znacznej obniżki jak w przypadku
    wspomnianej lodówki, gdyż ten piekarnik jest z najnowszej linii sprzętu
    Siemens/Bosch.

    Płyty gazowej nie mam jak polecić, gdyż sam zdecydowałem się na pozbycie
    gazu i na zakup płyty indukcyjnej. Według mnie, płyta indukcyjna ma w
    sobie wszystkie zalety płyty gazowej i elektrycznej razem wzięte a nie
    ma ich wad. Wszystko gotuje się bardzo szybko, nie trzeba czekać na
    wystygnięcie pola, można sterować polami czasowo, nie ma spalin a koszty
    użytkowania są podobne do płyty gazowej, przez to, że straty energii
    są minimalne. Wiele osób boi się, że trzeba do niej posiadać
    "specjalne" drogie garnki, ale prawda jest taka, że wyśmienicie działają
    na niej najzwyklejsze i najtańsze garnki żeliwne. Ważne jest, by dno
    było ferromagnetyczne, znaczy się, aby przyklejał się do niego magnes.
    Zresztą taki magnesik testowy dołączony był do płyty.

    Moja płyta to ta:

    http://www.ceneo.pl/11007

    Tu też cena spadła, gdyż ja ją kupowałem za 3800 zł a w tej chwili jest
    dostępna za 3150 zł. Płyta jest ładna, cicha (co ważne, bo wiele płyt
    indukcyjnych mocno brzęczy), ma timer na każde pole (co jest też bardzo
    wygodne), 17 stopni mocy (moc zmienia się co połówkę wskazania, wtedy
    przy cyferce pojawia się kropka - niewiele firm ma tak płynne sterowanie
    mocą) i boster dla każdego pola (jednocześnie można używać dwa). Dopiero
    przy bosterze słychać wyraźnie brzęczenie, ale zagotowanie wody, to
    wtedy "błysk". Jest ona ze starszej serii wzorniczej, ale za to ma
    atrakcyjną cenę. Są oczywiście rozwiązania nowsze, które mają sterowanie
    mocy sliderem, ciężko mi się tu wypowiadać na poprawą ergonomiczności
    tego rozwiązania, gdyż mi to sterowanie, które jest, odpowiada.
    Szczególnie, że jest fajny bajer, że kiedy położę jednocześnie dwa palce
    na pola + i - od danego pola, to wtedy płyta zmienia tryb pracy na tylko
    utrzymanie ciepła garnka, a gdy ponownie położy się dwa palce, to dane
    pole ulega całkowitemu wyłączeniu.

    Właśnie sprawdziłem, że teraz za niewiele większą cenę, można dostać
    płytę Siemensa ze wspomnianym sliderem i dodatkowo czujnikiem smażenia.

    http://www.ceneo.pl/2296350

    Co do pralki, to się nie wypowiem, gdyż aktualnie mam 10 letnią
    pralko-suszarkę francuskiej firmy Brandt, która nadal dział sprawnie. :)

    Okap (wyciąg), to ważne, aby turbina była dobrze wyważona i na żadnym
    biegu nie wchodziła w drgania. No i zawsze lepiej mieć wydajniejszy okap
    niż odwrotnie.

    Mam nadzieję, że może troszkę pomogłem. Wiem, że polecany przeze mnie
    sprzęt nie należy do najtańszych, ale z pewnością ma on wysoką jakość,
    co sam codziennie widzę i co mnie niezmiernie raduje pod względem
    funkcjonalności jak i estetyki.

    Pozdrawiam,
    Arte