  • 1. Data: 2009-12-23 10:29:51
    Temat: Cięcie żelbetu
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Mam do zrobienia otwór pod okno dachowe w stropie żelbetowym, grubosc stropu
    ok 8cm. Przymierzam sie, ze zrobie naciecia otworu szlifierka 230mm (duzym
    boschem)i poprawie mlotem udarowym. Ten sposob bedzie ok? Sa tarcze fi 230mm,
    ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem tarcze
    diamentowa po kontakcie ze zbrojeniem.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-12-23 10:52:34
    Temat: Re: Cięcie żelbetu
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
    230mm,
    > ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem

    Nie lepiej wywiercić w rogach oraz po linii otwory młotowiertaką , a po
    nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
    większej mocy i obciąć je łukiem?

  • 3. Data: 2009-12-23 12:25:57
    Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
    > większej mocy i obciąć je łukiem?

    Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

    Maciej

  • 4. Data: 2009-12-23 12:32:22
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.
    >
    > Maciej

    Nie ma potrzeby. Po wykuciu betonu z obszaru okna obcinane pręty można
    odbierać rękoma.

  • 5. Data: 2009-12-23 12:34:44
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

    Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i zbrojenie.
    Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od prawa budowlanego.

  • 6. Data: 2009-12-23 20:11:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Prawusek wrote:

    > Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i
    > zbrojenie. Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od
    > prawa budowlanego.

    Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
    łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

  • 7. Data: 2009-12-23 20:17:07
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
    > łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

    Plazma wylatuje z palnika:
    http://www.multiplaz.ru/3500.htm

  • 8. Data: 2009-12-23 20:48:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Prawusek wrote:

    > Plazma wylatuje z palnika:
    > http://www.multiplaz.ru/3500.htm

    Czyli wyrzut gorącego paliwa jak w silniku pulsacyjnym.
    Podają, że tnie blachę do 10mm - ale zanim zagrzeje, to skończy
    się paliwo - podają, że zbiornik jest na 20 minut, ale skonczy się po 5 min.
    To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

  • 9. Data: 2009-12-23 23:34:15
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    min.
    > To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

    Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.
    To nie zagrzewa całej blachy jak palnik tlenowy. Przeczytaj jeszcze raz -
    jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera. Typ, który okazałem potrafi
    spawać. Pezry tym wydziela tlen - ważne w ciasnych miejscach. Pozostałe dwa
    już wyłącznie do cięcia. Łuk pali się wewnącz palnika.

  • 10. Data: 2009-12-23 23:53:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Prawusek wrote:

    > Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.

    Fizyka się nie zmieniła od tych czasów.

    Przeczytaj jeszcze
    > raz - jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera.

    Sprawdzi się do 3-5mm. Kup sobie, albo wypożycz,
    bo chyba nigdy nie ciąłeś takim palnikiem.
    Coś musi ten stopiony materiał wypchnąć - w normalnej plazmie
    jest to spręzone powietrze - tu ma to zrobić ten wyrzut gazu z palnika?

    >Łuk pali się
    > wewnącz palnika.

    Aha, to wyjaśnia sprawę.