  • 11. Data: 2013-01-04 10:16:15
    Temat: Re: oddanie budynku - zakonczenie budowy - pytanie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Pozwolenie na użytkowanie to decyzja administracyjna i jest wydawana na
    > podstawie
    > KPA i PB.

    > Tak, zgadzam sie
    > ale nie mozna publicznie
    > zachecac do łamania prawa i wpedzac kogos w potencjalne
    > problemy i koszty, 10tys. tuz po budowie to spory wydatek.
    > Dla sporej czesci ludzi juz samo pismo z urzedu powoduje
    > szybsze bicie serca.

    Dlatego nikt nie zachęca do mieszkania na budowie, ale do pilnowania budowy,
    a to wolno każdemu :-)

    I nie ma za to żadnych sankcji. To co "życzliwi"sąsiedzi nazywają
    mieszkaniem i imprezami jest tylko pilnowaniem budowy. Żaden przepis nie
    ogranicza prawa do pilnowania budowy - można to robić osobiście, można wraz
    z rodziną i nie ma tez żadnego przepisu który by zabraniał, spania, mycia
    się, sprzątani czy gotowania na terenie budowy.

    Przepis o zakazie mieszkania w nieodebranym domu jest martwy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-01-04 11:25:31
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup
    > Przepis o zakazie mieszkania w nieodebranym domu jest martwy.

    Ok.
    Jesli tak uwazasz podaj Twoj adres aby w razie
    problemow zglaszali sie ludzie po darmową
    pomoc prawną, ewentualnie ubezpiecz sie na wypadek
    roszczen poszkodowanych i operajacych sie na twierdzeniu
    "Przepis o zakazie mieszkania w nieodebranym domu jest martwy."

    Zeby juz nie przedluzac niepotrzebnie ;-)
    Jesli ktos buduje sie z pomocą banku czesto ma
    okreslone termin w ktorych na zakonczenie budowe,
    podobnie ma sie sprawa z ubezpieczeniem domu itp itd.

    A teraz najlepsze :-)
    Ja przeciaglem sprawe o przeszlo rok, i mocno
    sie napocilem w Urzedzie Miasta wypelniajac ankiete dot.
    podaktu od nieruchomosci tlumaczac ze nie mieszkam
    tylko wykanczam i to mnie zmusilo do zalatwienia
    formalnosci.

    Swiat jest maly, urzednik nie glupek, wystarczy
    ze bedzie na grillu u sasiada, a kazdy sie interesuje
    kto mieszka obok, a tam dalej kto mieszka itp itd.
    Nie zrobi Ci dymu od razu w sobote.

    Jesli jestes choc troche znany
    w lokalnej spolecznosci to naprawde nie trzeba
    robic zadnego dochodzenia w celu sprawdzenia
    gdzie mieszkasz i jak.

    pozdrawiam
    Adams

  • 13. Data: 2013-01-04 12:37:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ok.
    > Jesli tak uwazasz

    Jeśli uważasz inaczej to podaj przepis który zabrania pilnowania budowy :-)
    Od kilku lat możesz nawet się zameldować w nieodebranym domu, więcej możesz
    się zameldować nawet na pustej działce.

    Poszukaj w archiwum grupy. Problem przewijał się wielokrotnie i były nawet
    linki do orzeczeń NSA w tej sprawie.

    > Zeby juz nie przedluzac niepotrzebnie ;-)
    > Jesli ktos buduje sie z pomocą banku czesto ma
    > okreslone termin w ktorych na zakonczenie budowe,
    > podobnie ma sie sprawa z ubezpieczeniem domu itp itd.

    Zgadza się - banki nie chcą mieć rozgrzebanej budowy jako zabezpieczenia
    więc im zależy na jak najszybszym dopełnieniu formalności.

> [...]
    > podaktu od nieruchomosci tlumaczac ze nie mieszkam
    > tylko wykanczam i to mnie zmusilo do zalatwienia

    Jaką ankietę? Do zakończenia budowy płacisz jak za pustą działkę. U nas
    urząd sam wylicza ile się należy i przysyła kwitek - żadnej ankiety nie
    trzeba wypełniać.

    > Swiat jest maly, urzednik nie glupek, wystarczy
    > ze bedzie na grillu u sasiada, a kazdy sie interesuje
    > kto mieszka obok, a tam dalej kto mieszka itp itd.
    > Nie zrobi Ci dymu od razu w sobote.

    Ale jest wiele orzeczeń NSA, że urzędnik nie ma prawa nic z tym zrobić.
    Jeśli oświadczasz, że nie mieszkasz tylko pilnujesz to Twoje oświadczenie
    jest święte i urzędnikowi nic do tego w jaki sposób pilnujesz.

    > Jesli jestes choc troche znany
    > w lokalnej spolecznosci to naprawde nie trzeba
    > robic zadnego dochodzenia w celu sprawdzenia
    > gdzie mieszkasz i jak.

    I??? To że urzędnik stwierdzi, że przebywam na budowie 24h / dobę i trzymam
    tam swoje ciuchy nie oznacza, że mieszkam a nie pilnuję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-01-04 13:11:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > I??? To że urzędnik stwierdzi, że przebywam na budowie 24h / dobę i trzymam
    > tam swoje ciuchy nie oznacza, że mieszkam a nie pilnuję.

    Hej Ergie - to może odwróćmy sytuację...

    ... co oznacza/wyznacza, że mieszkasz ? :)

  • 15. Data: 2013-01-04 14:06:00
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Jesli jestes choc troche znany
    > w lokalnej spolecznosci to naprawde nie trzeba
    > robic zadnego dochodzenia w celu sprawdzenia
    > gdzie mieszkasz i jak.

    Tu masz ogromna rację, małe miasteczka to przekleństwo, zazdrość, zawiść
    ludzka nie zna granic
    jeden o drugim wszystko chce wiedzieć :), w dużym mieście się nie znają
    ludzie.

    Kiedyś chciałem ale nie dało się, a po doświadczeniach życiowych bogu
    dziękuję ze stało się inaczej.

    pozdrawiam i dziękuję wszystkim za dyskusję
    AT

  • 16. Data: 2013-01-04 14:16:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I??? To że urzędnik stwierdzi, że przebywam na budowie 24h / dobę i
    > trzymam tam swoje ciuchy nie oznacza, że mieszkam a nie pilnuję.

    > Hej Ergie - to może odwróćmy sytuację...
    > ... co oznacza/wyznacza, że mieszkasz ? :)

    No właśnie nic - tylko Twoja deklaracja :-)
    Na potrzeby różnych przepisów (np. emigracyjnych) są różne definicje
    "zamieszkiwania", ale nigdzie nie ma definicji pilnowania, więc nie istnieje
    podstawa prawna by urzędnik stwierdził, że coś wykracza poza zakres
    pilnowania budowy. Kiedyś urzędy czepiały się meldunku i odbierania poczty,
    ale od kilku lat można się legalnie zameldować nawet na pustej działce i tam
    odbierać pocztę.

    Teoretycznie urząd mógłby skierować zapytanie do NSA aby ten określił co
    jest dozwolonym pilnowanie, a co już nie, ale ZTCW żaden urząd w PL tego
    dotąd nie zrobił. Dlatego na chwilę obecną nie ma żadnej podstawy prawnej do
    karania za pilnowanie budowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-01-04 14:34:16
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)

    > Do zakończenia budowy płacisz [podatek] jak za pustą działkę.

    I m.in. z tego powodu nalezy sie spodziewac ze luka
    w definicji co znaczy "pilnowanie" a co "zamieszkanie bez pozwolenia"
    zostanie usunieta.

    pozdrawiam
    Adams

  • 18. Data: 2013-01-04 14:37:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

  • 19. Data: 2013-01-04 14:44:27
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "AT" <Trade!@wp.plw> napisał w wiadomości dziękuję ze stało się
    inaczej.

    > pozdrawiam i dziękuję wszystkim za dyskusję

    Znaczy sie ze dokumenty odebrałeś :D
    Gratulacje!

    pozdrawiam
    Adams