  • 21. Data: 2013-01-04 15:21:59
    Temat: Re: oddanie budynku - zakonczenie budowy - pytanie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > I m.in. z tego powodu nalezy sie spodziewac ze luka
    > w definicji co znaczy "pilnowanie" a co "zamieszkanie bez pozwolenia"
    > zostanie usunieta.

    Spróbuj podać jakąś propozycję definicji :-)
    Tylko miej na uwadze konstytucyjne prawo do rozporządzania swoim mieniem.
    Zapewniam Cię, że nie jest łatwo wymyślić jakąś formułkę która by się
    utrzymała w Trybunale Konstytucyjnym.

    Jak na razie jedyna "luka" jaka jest załatana to budowa "szopy" zamiast
    garażu. Za garaż wolnostojący są znacznie większe podatki niż za szopę, więc
    ludzie budowali "szopy" i trzymali tam samochody. Nie pamiętam już na co
    konkretnie się powołano w tym przepisie, ale samochodu w "szopie" trzymać
    nie wolno i jak sąsiad doniesie to można dostać karę.

    O ile z samochodem jest łatwo bo sprawa jest prosta albo jest w szopie albo
    go nie ma, o tyle z ludźmi jest gorzej bo przebywać mogą tylko nie mieszkać.
    To coś jak budowa "strychu" zamiast pokoju - mniejsza pow. użytkowa, choć
    formalnie nie można tam przebywać "na stałe", ale nijak nie da się
    stwierdzić czy ktoś tam właśnie wszedł czy przebywa na stałe, bo oczywiście
    ciuchy i meble tam trzymać wolno :-)

    Osobiście dostrzegam tylko jedną i to bardzo mglistą ewentualność - ktoś kto
    mieszka w nieodebranym domu i "pilnuje budowy" dostaje L4 które wymaga
    leżenia (np. złamana noga) ZUS go może skontrolować czy rzeczywiście leży
    czy np. nie jest na wczasach. Ale dalej ciężko znaleźć przepis który
    zabrania pilnowania budowy z gipsem na nodze, jeśli w tym czasie nic na tej
    budowie nie robi tylko leży.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-01-04 15:49:59
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    Czesc ;-)

    > Spróbuj podać jakąś propozycję definicji :-)

    Alez nie trzeba tworzyc zadnej definicji.

    Wystarczy tworzyc tak przepisy zeby oplacalo sie
    zalegealizawac budowe czyli zglaszasz do odbioru
    tak że zobowiazania
    woda/scieki/prad/gaz/podatki/smieci/ubezpieczenie
    wziete razem do zaplaty wyjda taniej/mniej
    niz to samo placac i mieszkajac bez pozwolenia.

    Moze tez ubezpieczyciel auta wyraznie zaznaczyc w polisie
    ze za szkody/kradziez w pomieszczeniu
    budowlanym (czyli garazu w budynku bez zezwolenia)
    nie ponosi odpowiedzialnosci.

    Wplywy z podatków do kasy miasta wzrosną.

    To jest kwestia organizacji i zarzadzania.

    pozdrawiam
    Adams

  • 23. Data: 2013-01-04 16:26:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > woda/scieki/prad/gaz/podatki/smieci/ubezpieczenie
    > wziete razem do zaplaty wyjda taniej/mniej
    > niz to samo placac i mieszkajac bez pozwolenia.

    Zaproponuj coś :-)
    Nie nabijam się, piszę poważnie, bo mnie nie przychodzi nic do głowy co by
    nie uderzało w osoby które rzeczywiście się latami budują. Bo nie chodzi o
    to by podnieść podatki/opłaty wszystkim tylko tym którzy już się faktycznie
    wybudowali i "pilnują" bez odbioru.

    Kiedyś argumentem był meldunek, bo nie można się było zameldować w
    nieodebranym domu, ale już tego przepisu nie ma więc, na dzień dzisiejszy
    jedynym znanym mi powodem by zgłosić dom do odbioru jest kredyt i
    ubezpieczenie.

    Np. w mojej umowie kredytowej jest zapis, że do skończenia budowy spłacam
    tylko odsetki więc kredyt staje się de facto coraz droższy. Ubezpieczenie
    domu w budowie tez jest droższe niż już odebranego. I trzecia kwestia
    program rodzina na swoim - jest tak jakiś czas na budowę i jeśli się go
    przekroczy to traci się dofinansowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-01-04 16:39:18
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości news:kc6sbg$6d3

    > Zaproponuj coś :-)

    Dzieki, ale na razie musze zarabiac na splate kredytu,
    moze kiedys o tym pomysle ;-)

    Cala reszta o czym piszesz (meldunek bez odbioru - kierbud tylko pokiwal
    glową)
    to m.in. mnie dotyczyla do tego dzialanosc gospodarcza i pol roku L4
    (kregoslup awaria z dnia na dzien) w domu bez odbioru.
    Moge teraz powiedziec zeby nie zwlekac z formalnosciami
    bo nigdy nie wiesz co sie stanie, a zdrowie bywa przewrotne.
    Oczywiscie wszystko skonczylo sie pozytywnie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 25. Data: 2013-01-04 21:27:34
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > A tak zupelnie z innej beczki czy A4 mozna dojechac
    > do Tarnowa ?
    > pozdrawiam
    > Adams

    Nie wiem.
    Nie jestem z Tarnowa,
    W/k

  • 26. Data: 2013-01-04 21:48:01
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > I m.in. z tego powodu nalezy sie spodziewac ze luka
    > w definicji co znaczy "pilnowanie" a co "zamieszkanie bez pozwolenia"
> [...]

    Nie jest to takie pewne.
    Pilny interes w pobieraniu podatku nie zwalnia władzy z obowiązku
    przestrzegania prawa.
    Tak w pośpiechu na potrzeby ustawy uchwalono, że kota uważa się za psa.
    Sprawa się rypła.

    Same chęci to nie wszystko.
    w/k

  • 27. Data: 2013-01-17 16:45:01