  • 11. Data: 2015-04-17 09:30:54
    Temat: Re: odkamienianie odpływowych rur pcv, kret, żmijka i ocet poległ
    Od: " 666" <...@...6>

    Octem odetkałem hydromasaż wanny, gdy robotnicy pozaklejali kanaliki zapewne klejem
    do glazury czy czymś podobnym.
    Dzień pod dniu po trochę wlewałem ocet spożywczy do otworków w dnie wanny przez wiele
    dni.
    Głównie bałem się o chromowane końcówki dysz.

    -----
    > Nie rusza nawet tego ocet, zalany osadnik octem 10% na 3 dni i cisza, nic nie
    ruszyło - jakby to jakaś kosmiczna skała była

  • 12. Data: 2015-04-17 19:54:31
    Temat: Re: odkamienianie odp?ywowych rur pcv, kret, ?mijka i ocet poleg?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-17 o 00:44, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Oj nie bylbym taki pewny:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Oleum
    Ale poza tym wyjątkiem generalnie jest tak jak napisałem, kwasy mają
    swoje stężenie które trzeba brać pod uwagę, a sposób liczenia jest dobry
    nawet dla oleum, tylko by go było więcej w roztworze.
    104,5% * 20% daje 20,9% stężenia kwasu w roztworze.

    > BTW pozostale 80% z etykiety nie musi byc woda i wtedy 20% kwasu 95% ma
    > sens.
    No właśnie.

    --
    Pozdr