  • 1. Data: 2011-04-23 17:58:44
    Temat: odzyskanie jabloni
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    Dziadek zima scial drzewo jabloni. Wzialem kilka galezi i wsadzilem w piach
    (po choince zreszta) zalewajac spora iloscia wody. Spora czesc galazek teraz
    puscila listki. Natomast nie widze namiastki korzeni :( Da sie z tego zrobic
    drzewko? Co dalej robic? Zalezy mi na _tej_ jabloni ...

  • 2. Data: 2011-04-23 18:07:38
    Temat: Re: odzyskanie jabloni
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 19:58:44 +0200, MUA napisał(a):

    > Dziadek zima scial drzewo jabloni. Wzialem kilka galezi i wsadzilem w piach
    > (po choince zreszta) zalewajac spora iloscia wody. Spora czesc galazek teraz
    > puscila listki.

    Puściła wykorzystując soki w gałęziach, które nie wypłynęły. Kiedy się one
    wyczerpią, wszystko uschnie.

    > Natomast nie widze namiastki korzeni :( Da sie z tego zrobic
    > drzewko? Co dalej robic? Zalezy mi na _tej_ jabloni ...

    Nie ma szans (czasu) na to, aby ze sciętych galęzi wyrosły i dojrzały pędy
    zdatne na zielne sadzonki - więc raczej nic nie osiągniesz.

  • 3. Data: 2011-04-23 18:37:34
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz
    > puscila listki. Natomast nie widze namiastki korzeni:(

    Sprawdziłeś to jakimś podziemnym peryskopem?

    > Da sie z tego zrobicd rzewko? Co dalej robic? Zalezy mi na _tej_ jabloni

    Zostawić na tych, które "się puściły" tylko dwa zieleniące się oczka resztę
    bezwzględnie odciąć. Wielkich nadziei bym sobie nie robił ale.... kto wie -
    w piachu, jeżeli sztobry oderwane były z piętką a warunki zimowania były w
    miarę optymalne może i bez ukorzeniacza się uda. Jeśli przez zimę w piachu
    wytworzył się kalus, to minimalne szanse na ukorzenienie są. Święta idą moze
    cud sie stanie.

    Pozdrawiam prawie beznadziejnie z odrobiną optymizmu.
    skryba