  • 1. Data: 2010-04-21 01:38:51
    Temat: ogród naturalny na 400 metrach gliny - co polecacie
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam Was

    Własnie firma wykonała mi ukształtowanie terenu i odwodnienie
    Mam 400 metrów do zagospod - glina na niej warstwa czarnoziemu ,w rogu 3
    głazy z usypaną górką (nazwijmy to skalniak

    Jak zrobić ogród naturalny ?
    Wstępnie planuję daj z lewej strony działki powiedzmy 4 sosny (czarne lub
    nasze pospolite) ,
    z prawej 3 świerki - serby (za skalniakiem)

    Jakie rośliny dać na skalniak ?
    Chciałbym aby był jednolity i niepstrokaty, myslałem aby w szczeline miedzy
    głazy dać sosne karłowatą

    Co dosadzić do tych sosen i swierków ?

    pzdr

  • 2. Data: 2010-04-21 07:03:51
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jakie rośliny dać na skalniak ?
    > Chciałbym aby był jednolity i niepstrokaty, myslałem aby w szczeline

    Witam!
    Rozumiem że 400 m kwadratowych. Zdefiniuj co wg. Ciebie znaczy naturalny. Bo
    ja uważam że naturalny to zbliżony do otaczającej przyrody.
    Moim zdaniem to troche mało miejsca na sadzenie tylu drzew. Po kilku (
    kilkunastu) latach to 1 świerk lub sosna zajmie całe miejsce. Na takiej
    powierzchni to tylko formy karłowate iglaków.
    Zresztą jak chcesz sensownej porady to wrzuć gdzieś fotki i szkic ( wymiary
    i kierunki) swojej działki. W jakim rejonie Polski mieszkasz (dobór roślin)
    ? Jak tą działkę chcesz użytkować - tylko ozdoba czy dzieciom i zwierzętom
    do biegania?
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2010-04-21 10:52:29
    Temat: Re: ogród naturalny na 400 metrach gliny - co polecacie - zdjęcia działki
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Panie Waldku tutaj są 4 zdjęcia od prawej do lewej :

    http://www.e-toner.eu/webpage/pusty.html

    Działka jest od południa, dużo światła i mocny wiatr
    Glina okrutna, aż do samego środka ziemi, prawa strona do tej pory siedziała
    w wodzie ale już jest dren
    Zachodniopomorskie

  • 4. Data: 2010-04-21 11:16:24
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 4/21/2010 3:03 AM, waldek wrote:

> [...]
    > kilkunastu) latach to 1 świerk lub sosna zajmie całe miejsce. Na takiej
    > powierzchni to tylko formy karłowate iglaków.

    Wtedy będzie ogród karłowaty, a nie naturalny.

    Zwykły świerk czy sosna po kilku(nastu) latach zajmie miejsce rzędu
    5x5 metrów, a nie 20x20.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 5. Data: 2010-04-21 13:40:02
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    > Wtedy będzie ogród karłowaty, a nie naturalny.
    >Zwykły świerk czy sosna po kilku(nastu) latach zajmie miejsce rzędu
    >5x5 metrów, a nie 20x20.

    No może Pan Michał ma rację ? Myślałem o 4 sosnach po lewej i 3 świerkach
    po prawej. A co będzie za sto lat to możemy sobie podyskutować, ale na
    forum filozoficznym : )

  • 6. Data: 2010-04-21 16:39:57
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > No może Pan Michał ma rację ? Myślałem o 4 sosnach po lewej i 3 świerkach
    > po prawej. A co będzie za sto lat to możemy sobie podyskutować, ale na
    > forum filozoficznym : )
    Witam!
    Obejrzałem Twoje fotki. Ja bym proponował zamiast świerków (to drzewa ładnie
    wyglądające w górach) kilka brzóz Mogą płynnie jakby "mieszać się" z
    sosnami. Bardzo swojsko wygladają w naszym krajobrazie. Drzewa posadzone
    nieregularnie (różne odstępy) Jakby same wyrosły.Pod drzewami można
    posadzić rośliny kwitnące wiosną (jak w lesie) ponadto ładnie wygląda (kilka
    krzewów) wawrzynek wilczełyko. Stworzyłoby to taki "minilas" Po kilku latach
    będziesz tam miał nawet grzyby. Tylko kupuj drzewa różnej wysokości.
    Ja bym zrezygnował ze skalniaka (ale to tylko moja sugestia) dużo pracy przy
    usuwaniu chwastów. A jak zarośnie chwastami to mało atrakcyjny. Tak że Ci
    nie proponuję nic na skalniak. Na pozostałym terenie coś podobnego do
    naturalnej łąki koszonej nie za często aby mogły kwitnąć na niej kwiaty
    dzikie. Jak masz jakieś pytania to Ci chętnie pomogę (może być na
    prywatnego meila)
    Pozdrawiam - Waldek

  • 7. Data: 2010-04-21 20:25:39
    Od: "marek" <m...@m...ma>

> [...]
    > naturalnej łąki koszonej nie za często aby mogły kwitnąć na niej kwiaty
    > dzikie. Jak masz jakieś pytania to Ci chętnie pomogę (może być na

    Dzięki
    Brzozy zdecydowanie też (myślałem 2 plus jedna szczepiona w środek), z 2
    świerki muszę mieć bo je lubię :)
    Skalniak -najwyżej go tak zrównam aby można było kosiarką wjechać ale
    kamienie musza zostać -nawet gdybym ich nie chciał- za ciężkie na wycieczki

    A jak się zasłonić od przyszłych sąsiadów ?
    Jakie sosny - nasze czy czarne ? Pozostawić sobie czy uszczykiwać ?

    Pzdr

  • 8. Data: 2010-04-21 21:54:39
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    marek wrote:

    > Jak zrobić ogród naturalny ?

    tak jak zaplanować spontaniczne spotkanie.
    :)

    moon