  • 1. Data: 2011-02-02 07:57:47
    Temat: oszczędności nr3 by zlotowinfo
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    woda ciepła, licznik nam liczy i to sporo wiecej niz woda zimna, potem
    jeszcze doliczaja za scieki

    a gdyby tak wziac sobie wodę z kaloryfera?
    w sumie wystarczyłoby tylko do kąpieli
    czy woda w tych rurach jest czysta?

    w miejsce zaworu można przecież wstawić jakiś trojnik, a ruraż jakoś do
    łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak spawać
    do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

  • 2. Data: 2011-02-02 08:15:14
    Temat: Re: oszczędności nr3 by zlotowinfo
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze doliczaja za scieki
    >
    > a gdyby tak wziac sobie wodę z kaloryfera?

    Woda jest najczęściej brązowa i zakamieniona.
    No i bardzo narziłbys się lokalnemu MPECowi gdyby to sie wydało.
    No i w lecie to nie zadziła;))

    > w miejsce zaworu można przecież wstawić jakiś trojnik, a ruraż jakoś do
    > łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
    > spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

    Wszystko sie da. Ale twój pomysł to prawie to samo co "ciagniecie" prądu z
    przed licznika;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-02-02 08:35:44
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
    > spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

    Nie można. Ta woda śmierdzi. Rury uległyby zakamienieniu a instalacja
    zamuleniu.
    Wciąć się do instalacji można, firmy produkujące urządzenia i narzędzia dla
    hydraulików produkują zamrażarki,wystarczy zamontować głowice zamrażające na
    rurach z obu stron planowanego cięcia i po utworzeniu się korków lodowych
    przeprowadzić planowane operacje.

  • 4. Data: 2011-02-02 08:35:55
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

> [...]
    > łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
    > spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

    woda grzewcza jest skażona.

  • 5. Data: 2011-02-02 09:48:09
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

> [...]
    > łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak
    > spawać do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

    Możnaby ale inaczej. Nie bezpośrednio wodę ale poprzez wymiennik i w ten
    sposób używac wody ogrzanej inną wodą. Wymiennik mógłby być przepływowy
    (płytowy) lub pojemnościowy (bojler). Przy wymienniku płytowym należałoby go
    odkazić celem przystosowania do wody pitnej (gorąca woda i podchloryn sodu)
    Najwygodniej byłoby się dostać PRZEZ kaloryfer, tzn na jego niepodłączonych
    końcach wkręcić kolejne zawory i za ich pomocą podłączyć wymiennik. To
    najprostsze ale widoczne. W przypadku bojlera, temperatura wody w nim
    powinna mieć powyżej 50 st C. Przy niższej temperaturze rozwinie ci się w
    nim legionella. Pytanie czy twoje CO zapewni taką temperaturę. Jeżeli nie,
    należy wyposażyć bojler w grzałkę lelektryczną i co jakiś czas nagrzać wodę
    do 70 st C co zapobiegnie rozwojowi legionelli. Przy dużej dozie sprytu
    wymiennik płytowy możnaby zamontować gdzieś za wanną lub w szafce z dużą
    szansą że nikt nigdy do niczego nie dojdzie.

  • 6. Data: 2011-02-02 09:49:14
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >łazienki doprowadzić, w sumie idzie tam rura taka grubsza, no ale jak spawać
    >do niej jakąś rurkę odplywowa, pewnie w lecie by się dało

    Wnosze po pytaniu, ze nie widziales wody spuszczanej z grzejnika.
    Generalnie ja bym to nazwal jednym slowem: szlam.

  • 7. Data: 2011-02-02 10:22:19
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamrażające na rurach z obu stron planowanego cięcia i po utworzeniu się
    > korków lodowych przeprowadzić planowane operacje.

    Nie jest to takie proste jak wynika z opisu. Po pierwsze aby zamrozić wodę
    w instalacji należy zatrzymać jej bieg. Płynącej wody nie da się zamrozić. W
    ramach "zrób to sam" bieg wody można zatrzymać na gałązce kaloryfera
    (zkręcając zawór grzejnika), ale na pionie już nie. Głowice zmrażające
    należy umieścić odpowienio daleko od miejsca spawania inaczej temperatura od
    palnika bardzo szybko zlikwiduje korki lodowe :)))) i będzie mała powódź.
    Rury bardzo silnie nagrzewają się przy spawaniu i nagrzewają się na dość
    długich odcinkach. Temperatura płomienia palnika to ponad 3 tys st C!
    Dlatego lepiej przy zamrażaniu robic wstawki gwintowane i mocowane na
    śrubunkach niż spawać. Oczywiście jężeli jest na tyle miejsca, można
    zastsoswać zamrażarkę do rur na gałązkach grzejnika i wstawić trójniki przed
    zaworami. Jeżeli chcemy zrobić coś bardziej eleganckiego należałoby jednak
    opróżnić pion grzewczy i spokojnie wykonać pracę tak jak należy.

  • 8. Data: 2011-02-02 10:35:11
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...com> napisał w wiadomości
    > zaworami. Jeżeli chcemy zrobić coś bardziej eleganckiego należałoby jednak
    > opróżnić pion grzewczy i spokojnie wykonać pracę tak jak należy.

    Najprościej np organizując awarię poprzez zagadkowe pęknięcie rury w
    piwnicy. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 9. Data: 2011-02-02 15:49:38