  • 1. Data: 2012-05-20 15:06:39
    Temat: piec gazowy i normy
    Od: "zielony" <c...@p...onet.pl>

    Ostatnio tyle się tu pisze o znajomości wszelkich norm więc mam takie
    pytanko:
    Jaka norma opisuje wymagane zabezpieczenia pieców i kuchenek gazowych?
    I co w razie gdy zakupiony piec nie spełniał by tych norm?

    Mnie konkretnie interesuje czy piec gazowy musi posiadać zabezpieczenie
    wyłączające gaz w razie złych warunków spalania, na przykład za mała ilość
    tlenu w powietrzu, ale o innych zabezpieczeniach też bym się dowiedział.

  • 2. Data: 2012-05-20 22:47:17
    Temat: Re: piec gazowy i normy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-05-2012 o 15:06:39 zielony <c...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyłączające gaz w razie złych warunków spalania, na przykład za mała
    > ilość tlenu w powietrzu, ale o innych zabezpieczeniach też bym się
    Musi i posiada, nie mierzy dokładnie składu powietrza ale jak jest mało
    tlenu
    to oznacza że pomieszczenie jest szczelne, nie ma dopływu pow z zewn, wtedy
    cofają się spaliny, nastepuje niepełne spalanie którego efektem jest
    tlenek węgla.
    Cofajace spaliny nagrzewają czujnik spalin który jest u góry pieca i który
    powinien wyłaczyć
    piec. Po ilości zaczadzeń w zimie można domniemywać że nie działąją one
    pewnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2012-05-21 15:07:41
    Od: "zielony" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał:
> [...]
    > niepełne spalanie którego efektem jest tlenek węgla.
    > Cofajace spaliny nagrzewają czujnik spalin który jest u góry

    Też domyślam się że musi posiadać, ale chcę znać podstawę tego "musienia",
    jakie normy, artykuły, kodeksy tego "musienia" wymagają? Chętnie bym się
    dowiedział jakie jeszcze zabezpieczenia taki piec gazowy musi spełniać.

    > Po ilości zaczadzeń w zimie można domniemywać
    > że nie działąją one pewnie.

    Hm... chcesz powiedzieć ze piec gazowy może czadzić? Myślałem że czadzą
    tylko piece na paliwa stałe.
    Mam jeszcze na strychu taki kwadratowy piecyk gazowy na butlę, obecnie
    kosztuje około 300 zł, i nigdy nie przypominam sobie żeby on kiedykolwiek
    czadził, czy dymił, mimo tego ze w pomieszczeniu okna były zawsze
    pozamykane, więc w powietrzu znajdowały się spaliny a ilość tlenu często
    spadał do poziomu że płomień palnika gasł, ale wtedy piecyk po prostu się
    wyłączał.
    Czy to oznacza ze te prymitywne stare i tanie piecyki gazowe miały lepsze
    zabezpieczenia od obecnie produkowanych? Czy po prostu teraz normy stały się
    łagodniejsze?

  • 4. Data: 2012-05-21 15:58:42
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 21.05.2012 15:07, zielony pisze:

> [...]
    > zawsze pozamykane, więc w powietrzu znajdowały się spaliny a ilość tlenu
    > często spadał do poziomu że płomień palnika gasł, ale wtedy piecyk po

    Oczywiście wiesz co to jest czad? I dlaczego nazywa się go "cichym zabójcą"?

  • 5. Data: 2012-05-22 14:59:10
    Od: <news>

    Użytkownik "Albercik" napisał:
    > Oczywiście wiesz co to jest czad? I dlaczego nazywa
    > się go "cichym zabójcą"?

    Chodzi chyba o to że czad faktycznie jest bezbarwny i bezwonny to jednak gdy
    czad powstaje w procesie nieprawidłowego spalania, to gdy powstaje czad to
    musi powstać sadza, czyli jeśli proces spalania jest prawidłowy to powstaje
    CO2, jeśli jest nieprawidłowy to powstaje CO+C.
    Więc jeśli nie obserwujemy kopcenia to czad nie powstaje a proces spalania
    jest prawidłowy

    p.s. a odnośnie pytania o normy to takich tutaj mamy fachowców co są w gębie
    mocni i tylko się przekrzykują kto zna więcej norm i ma więcej uprawnień, a
    jak zadać proste pytanie to cicho sza jak makiem zasiał:)

  • 6. Data: 2012-05-22 20:56:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-05-2012 o 14:59:10 <news> napisał(a):

> [...]
    > spalania jest prawidłowy
    >
    > p.s. a odnośnie pytania o normy to takich tutaj mamy fachowców co są w
    Nooo odezwał się 'fachura', skoro taki mocny jesteś to zacytuj normy.

    > gębie mocni i tylko się przekrzykują kto zna więcej norm i ma więcej
    > uprawnień, a jak zadać proste pytanie to cicho sza jak makiem zasiał:)
    A co mnie obchodzą te normy? Kotłów nie produkuję, i wątpię aby tą
    grupę czytał producent czy projektant kotłów, poza tym normy są płatne,
    chce wiedzieć to niech zapłaci.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-05-22 21:39:12
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Nooo odezwał się 'fachura', skoro taki mocny jesteś to zacytuj normy.

    Czekamy aż troll news zaprezentuje swoją wszechstronną wiedzę, albo
    odszczeka to co napisał i przeprosi.

    > A co mnie obchodzą te normy? Kotłów nie produkuję, i wątpię aby tą
    > grupę czytał producent czy projektant kotłów, poza tym normy są płatne,
    > chce wiedzieć to niech zapłaci.

    Dokładnie. Ja także instaluję, a nie produkuję kotły i normy dotyczące
    produkcji w ogóle mnie nie interesują. Nie mam potrzeby ich znać.
    Nie mam też zamiaru poświęcać swojego czasu, aby je poszukiwać je dla kogoś
    z grupy. Zwłaszcza, że wszystkie normy są płatne.

  • 8. Data: 2012-05-24 19:07:22
    Od: <news>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał:
    > Nooo odezwał się 'fachura', skoro taki mocny jesteś to zacytuj normy.

    Ja się nie chwalę na lewo i prawo że posiadam wszelkie możliwe uprawnienia
    gazowe, elektryczne i budowlane:)

    > poza tym normy są płatne, chce wiedzieć to niech zapłaci.

    No bardzo ciekawe jest ta płatność za normy, czyli coś co jest powszechnie
    wymagane, ciekawe kiedy inne akty prawne będą płatne, może kodeks drogowy
    wprowadzą płatny, tak z kilkadziesiąt stówek:)
    Chyba zadam to pytanie na jakimś forum prawnym.

  • 9. Data: 2012-05-24 19:09:51
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Czekamy aż troll news zaprezentuje swoją wszechstronną wiedzę, albo
    > odszczeka to co napisał i przeprosi.

    Zdaje się że top ty się chwaliłeś posiadaniem wszelkich możliwych uprawnień
    spawalniczych, gazowych i elektrycznych, więc zabłyśnij!

    > Dokładnie. Ja także instaluję, a nie produkuję kotły i normy dotyczące
    > produkcji w ogóle mnie nie interesują. Nie mam potrzeby ich znać.

    Skoro instalujesz to jak sprawdzasz czy działa prawidłowo i skąd to wiesz?

  • 10. Data: 2012-05-24 19:40:52
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Zdaje się że top ty się chwaliłeś posiadaniem wszelkich możliwych
    > uprawnień spawalniczych, gazowych i elektrycznych, więc zabłyśnij!

    Kłamiesz.

    > Skoro instalujesz to jak sprawdzasz czy działa prawidłowo i skąd to wiesz?

    Tobie się wszystko popier......ło.
    Do uruchomienia i sprawdzenia, nie są potrzbne normy produkcyjne, lecz dane
    techniczne producenta oraz jego wytyczne.