  • 1. Data: 2009-02-09 11:13:37
    Temat: pleśń w mieszkaniu
    Od: "mufassa" <m...@g...pl>

    witam
    w zeszlym tygodniu zauwazylismy z mezem, ze w rogu w pokoju pojawila sie
    plesn. Na samym poczatku po oddaniu budynku ten sam rog byl lekko wilgotny ale
    potem problem zniknal
    Mieszkanie ma 3 lata, od tego czasu nigdy nie bylo problemu plesni.

    dodam, ze jest to mieszkanie na rogu, a na rogu zewn. pojawila sie ta plesn.
    Podejrzewam, ze wplyw moze miec fakt, ze przez te 3 lata bardzo czesto
    wietrzylismy mieszkanie, praktycznie caly czas bylo otwarte jedno okno a teraz
    po urodzeniu dziecka wietrzymy mieszkanie 2 razy w ciagu dnia, kaloryfery sa
    jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep
    powietrza moze miec na to wplyw?

  • 2. Data: 2009-02-09 14:48:17
    Temat: Re: pleśń w mieszkaniu
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    mufassa pisze:
> [...]
    > jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep

    Stawiam na wypadkowa dwoch czynnikow:

    1. Niedostateczna wentylacja - zapewne masz szczelne okna bez wentylacji

    2. Mostek termiczny - zapewne brak jest ciaglosci ocieplenia
    zewnetrznego w tym miejscu. Moze byc ubytek, a moze byc szczelina
    pomiedzy plytami styropianu, ewentualnie jakies zbrojenie
    niedostatecznie docieplone.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 3. Data: 2009-02-09 17:36:31
    Od: pwk <p...@w...pl>

> [...]
    > zewnetrznego w tym miejscu. Moze byc ubytek, a moze byc szczelina
    > pomiedzy plytami styropianu, ewentualnie jakies zbrojenie

    Drugie.
    Prawie pewne.
    Dochodzi do przemarzania ściany.
    Wykraplanie pary wodnej w tym rogu i super mikroklimat dla grzybów.
    Nowe budownictwo, ale pewnikiem właśnie mostek, zła izolacja czy coś
    takiego.
    Też tak mam.
    Koszmar.

  • 4. Data: 2009-02-09 22:45:26
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "mufassa" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale
    > potem problem zniknal
    > Mieszkanie ma 3 lata, od tego czasu nigdy nie bylo problemu plesni.

    z jakiego materialu zbudowane?

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2009-02-10 09:22:20
    Od: "mufassa" <m...@g...pl>

    zapytam meza ;)
    nie plyta

  • 6. Data: 2009-02-10 11:56:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "pwk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Drugie.
    > Prawie pewne.

    a może gdzieś jest opierzenie wadliwe i spływa tam woda?

  • 7. Data: 2009-02-11 09:18:38
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > sa
    > jak wczesniej na zero bo w mieszkaniu jest cieplo - czy mniejszy dostep

    skąd jest ciepło skoro kaloryfery są na 0?? (kaloryfery poza grzaniem
    osuszają powietrze)
    ja stawiam na kiepską wentylację
    włącz minimalnie kaloryfer i zrób mikrowentylację w oknach (pewnikiem masz
    okna z pcv)

  • 8. Data: 2009-02-11 12:08:58
    Od: "mufassa" <m...@g...pl>

    tak, z PCV
    nie wiem skad jest cieplo, po prostu takie mieszkania, mozna z upalu zdechnac

  • 9. Data: 2009-02-11 12:19:07
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > tak, z PCV
    > nie wiem skad jest cieplo, po prostu takie mieszkania, mozna z upalu
    > zdechnac

    znam to :)
    mikrowentylacja + mimo wszystko włączony grzejnik (u mnie wystarczyło na 1)
    spowoduje że w mieszkaniu nie będzie wilgotno

    pzdr
    Piotr

  • 10. Data: 2009-02-11 14:35:42
    Od: arek <A...@g...com>

    On Feb 11, 10:18 am, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
    > skąd jest ciepło skoro kaloryfery są na 0?? (kaloryfery poza grzaniem
    > osuszają powietrze)

    Nie.