  • 31. Data: 2019-08-14 08:44:58
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.08.2019 21:30, Mateusz Bogusz wrote:
    > Piszesz że z gazem nie jest Ci źle. Przy indukcji za to, będziesz
    > wymieniał tylko jej zalety ;-)

    Ale to jest dosyć droga sprawa. Taką trochę większą potrzebuję a to
    minimum 2kzł.
    Dlatego moja motywacja jest słaba.
    Indukcję znam, używam zwykle na urlopie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2019-08-14 09:15:47
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-13 o 12:49, Myjk pisze:
    > Tue, 13 Aug 2019 07:45:00 +0200, Roman Rogóż

    > Indukcja ma znacznie wyższą sprawność więc pomimo wyższego kosztu
    > za kWh energii wychodzi tak samo jak na gazie. Pomijając oczywiste zalety
    > indukcji (m.in. szybkość grzania w związku z wyższą sprawnością
    > przekazywania energii do garnka/potrawy zamiast do powietrza).

    Właśnie kwestia ogrzewania powietrza wokół garnka mnie żywotnie interesuje.
    Meble kuchenne z płytą gazową zostały w taki sposób zrobione, że
    największy palnik jest blisko ściany. Ściana wyłożona laminatem
    krono-cośtam w jasnym kolorze drewna. Kiedy na tym palniku postawię duży
    garnek lub patelnię, gorące powietrze (spaliny) opływające garnek
    podgrzewają laminat na ścianie do tego stopnia że grozi to jego
    przypaleniem.
    Na razie zabezpieczam się w ten sposób że o ścianę opartą mam szybę
    żaroodporną "kominkową", a za nia wsunięty kawałek sklejki 10mm.
    Szyba wytrzymuje i nawet fajnie się myje z ew. tłuszczu, sklejka
    skutecznie izoluje i laminat na ścianie ma się dobrze, ale po 2
    miesiącach sklejka za szybą przy tym palniku brązowieje i po prostu się
    zaczyna zwęglać.
    Liczyłbym na to, że wymiana na indukcję która nie generuje spalin i nie
    wymusza unoszącej się strugi gorącego powietrza rozwiąże problem
    podgrzewania ściany i nie zwiększy istotnie rachunków.
    Z tego co wszyscy piszecie wynika że same zalety, patelnie mam wszystkie
    pod indukcję (dno się nie wybrzusza) a garnki jakieś nierdzewne chyba z
    aluminium w podwójnym dnie więc wymiana naczyć nie powinna mnie
    specjalnie szarpnąć. Mam zasilanie 3 fazowe i możliwość doprowadzenia go
    do kuchni (szybem wentylacyjnym) więc może nie będzie tak źle z
    warunkami elektrycznymi.
    Pytanie co do producenta. Lepiej inwestować w jakieś markowe (Siemens
    Bosch etc ) że niby takie niezawodne, czy raczej w środek (Amica itp) i
    liczyć na tańsze naprawy w razie czegoś ?

    a propos kibli wielorodzinnych polecam na YT Irytującego Historyka
    odcinek o Sławojkach :)

  • 33. Data: 2019-08-14 16:49:24
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 16:48:20 UTC-5 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Najgorsza to oczywiście bezwładność po wyłączeniu i brak jakiejkolwiek
    > możliwości szybkiej reakcji. Coś się przypala - zmniejszasz moc i nic,
    > trzeba ściągać patelnię z płyty bo by się dalej przypalało przez kilka
    > /naście / dziesiąt sekund. No i oczywiście łatwa możliwość poparzenia się
    > jak się dotknęło przypadkiem rozgrzanego do czerwoności pola.
    >
    > Wodę na makaron indukcja w trybie "boost" zagrzewa jakieś 5 x szybciej od
    > ceramiki.

    Ta bezwladnosc to domena tych naszych kuchenek.
    Amerykanie maja to ogarniete inaczej.
    Zamiast niewyjmowalnej plytki maja spirale. Wyjmowana, Mocowana w takiej miseczce.
    Jak cos wykipi to splywa do miseczki, nie zbiera sie ani na spirali ani w tej
    miseczce bo miseczka ma dziure.

    Spirala jest nieduza i jej bezwladnosc jest znikoma.

    I w tym calym rozwiazaniu jest tez termostat.
    Ale nie doaprzylem sie gdzie. Bo pokretlo jest na kuchence a spirala ma dwa
    wyprowadzenia.
    I ten termostat dziala ladnie, chcesz podgrzac nieco, ustawiasz na 2 z 8 i sie grzeje
    i nie przypala.

    No i te spirale sie wyjmuje do czyszczenia.
    Wtedy i ja i te miseczke mozna wyjac i umyc.

    Wyglada toto jak kuchnia z wczesnego prl ale dziala piknie.

    No i jak sie spirala popsuje to sie idzie do sklepu i kupuje nowa. Za rownowartosc
    40-50pln.

    Calosc serwisu, mycia, gotowania ogarniac moze nawet kobita.

    Gdybym nie widzial to bym nie uwierzyl.

  • 34. Data: 2019-08-14 17:22:29
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2019-08-14 o 16:49, s...@g...com pisze:

> [...]
    40-50pln.

    > Calosc serwisu, mycia, gotowania ogarniac moze nawet kobita.

    To jeszcze wytłumacz dlaczego pokrętła do regulacji temperatury mają
    umieszczone za płytą z palnikami. Czyli żeby zmienić temperaturę czy
    wyłączyć to trzeba sięgnąć ręką nad garnkami. W USA nie byłem, ale na
    filmach ciągle widzę:)
    CezaryT

  • 35. Data: 2019-08-14 17:46:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 10:22:31 UTC-5 użytkownik Cezary napisał:

> [...]
    > umieszczone za płytą z palnikami. Czyli żeby zmienić temperaturę czy
    > wyłączyć to trzeba sięgnąć ręką nad garnkami. W USA nie byłem, ale na

    Tez mnie to dziwi.
    Moze zeby dziecioki nie gmyraly przy piecu?
    Gdybam se. Tez wole z przodu pod plyta i te nowoczesne zazwyczaj tak maja.
    Ale i sporo jest takich z pokretlami z tylu.
    https://www.bestbuy.ca/en-ca/category/ranges/36769p?
    icmp=mdot_shopbynav_ranges

    https://www.bestbuy.com/site/ranges-ovens-stoves/ran
    ges/abcat0904003.c?id=abcat0904003&qp=currentoffers_
    facet%3DCurrent%20Deals~On%20Sale

    Samo ustawianie temperatury tam z tylu az takie niewygodne nie jest.
    Zazwyczaj mam wszystko przykryte pokrywkami wiec siegnac tam nie problem.
    Za to dziecioki potencjalnie moga gmyrac zawsze wiec taki tok rozumowania wydaje sie
    sensowny.

    Choc jak widac nie sa zbytnio przywiazani do tego.

  • 36. Data: 2019-08-15 11:56:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Znam zawodowego kucharza. Ma w domu kuchnie na gaz ale piekarnik ma elektryczny.
    Spytalem go po co taka kombinacja i czy nie lepiej by bylo jak by mial indukcje.
    Odpowiedzial ze w gotowaniu i smarzeniu jest zawodowcem i jak tak ma jak ma to znaczy
    ze jest to najlepsza dostepna opcja. Mowil jeszcze ze bigos zeby byl bigosem to
    minimum 10 dni trzeba go robic a kotlety mielone maja sie prozyc co najmniej 5
    godzin. Jak kiedys uslyszal ze zaczalem robic jedzenie w wolnowarze to stwierdzil ze
    jest szansa ze na ludzi wyjde. Ale jak on zrobi kotleta mielonego to koniecznie
    widelcem trzeba go jesc bo jak by jesc reka to palce sie odgryzie.

    Ja mam w rodzinie hydraulika, od ponad 30 lat robi od remontu mieszkania
    po wodociągi i kanalizację dla miasta. Mówi że podłogówka nadaje się
    tylko do pomieszczeń gdzie nie przebywa się dłużej niż 4h na dobę, w
    sypialniach absolutnie nie wolno jest układać ze względów zdrowotnych.

    Z pewnością ani kurzach ani ten hydraulik nie mogą się mylić, znają swój
    przecież od podszewki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2019-08-15 11:58:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]

    tylko do pomieszczeń gdzie nie przebywa się dłużej niż 4h na dobę, w
    sypialniach absolutnie nie wolno jest układać ze względów zdrowotnych.

    Z pewnością ani kucharz ani ten hydraulik nie mogą się mylić, znają swój
    fach przecież od podszewki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2019-08-15 12:06:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale to jest dosyć droga sprawa. Taką trochę większą potrzebuję a to
    > minimum 2kzł.
    > Dlatego moja motywacja jest słaba.
    > Indukcję znam, używam zwykle na urlopie

    Do domu 2+2 też myśleliśmy że wszystko od razu na bogato zrobimy, a się
    okazało że standardowe 60cm w zupełności wystarcza. Do gotowania polecam
    multikukera, serio! Myślałem że będzie jak z opiekaczem i tosterem,
    kilka razy użyte i w kąt. Z multikukerem jest inaczej, 4-5 razy w
    tygodniu gotuje zupę dla całej rodziny. Rano lub dzień wcześniej
    wieczorem wrzucasz składniki, zalewasz wodą i ustawiasz żeby rosół był
    gotowy na 16.00 następnego dnia. Chleb też w tym się piecze :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2019-08-15 12:07:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Przecież pisałem: "klasycznej". Klasyczna kawiarka Bialettiego to
    > aluminiowy korpus.

    Aluminium nie powinno się używać do spożywki, szczególnie przy kwaśnych
    potrawach. Na koniu też jeździsz, bo "tak klasycznie"? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-08-15 12:39:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 12:06 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Rano lub dzień wcześniej wieczorem wrzucasz składniki, zalewasz wodą i
    > ustawiasz żeby rosół był gotowy na 16.00 następnego dnia.

    A co z "szumami" i cebulą opalaną?

    TG