  • 11. Data: 2011-11-21 07:39:29
    Temat: Re: pochlaniacze wilgoci
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > "kogutek" jabsgk$2qp$...@i...gazeta.pl

    > Taki klimatyzator jest pożyteczny -- jedno pomieszczenie (pokój
    > na przykład -- tam powinno być chłodno latem) chłodzi, inne
    > (łazienkę -- tam powinno być zawsze gorąco) i oba osusza.
    >
    > Skuteczność osuszania mego klimatyzatora? Ciągnie około 1 kW i oddaje
    > około 2 litrów na godzinę przy temperaturze około 26 °C i wilgotności
    > względnej około 80% chłodzonego pomieszczenia. I zabiera ponoć 3.5 kW
    > ciepła z chłodzonego pomieszczenia. :)
    >
    > Ma jedną wadę -- waży około 30 kg. :)

    Mój mógłby i ważyć 50 kilo. Na kółkach sobie kupiłem. Też na kółkach było kupić.

  • 12. Data: 2011-11-21 09:31:36
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >Rozsądniej kupić klimatyzator przenośny. Jak nie podłączyć wylotu do
    >wentylacji to działa trochę gorzej od typowego osuszacza ale przyda się latem.

    Jaki masz? Bo kiedys jak szukalem do siebie to skteczne byly tylko
    z odprowadzaniem na zewnatrz.

  • 13. Data: 2011-11-21 09:59:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kogutek" jacv7h$dl0$...@i...gazeta.pl

    > Mój mógłby i ważyć 50 kilo. Na kółkach sobie kupiłem. Też na kółkach było kupić.

    [na kółkach, na kółkach... na różańcowych kółkach czy na kółkach gospodyń wiejskich?]

    Mój jest na kółkach. I zamierzam go zamontować na stałe
    pomiędzy łazienką i pokojem, ale na razie brak mi ochoty.
    Przedziurawię ścianę (ściana dwudziestoletnia, więc prokurator
    nie grozi) działową pomiędzy pokojem (w którym chcę mieć latem
    chłodek) i łazienką. Woda będzie mogła ściekać wprost do
    kanalizacji lub do brodzika prysznicowego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2011-11-21 18:44:44
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

    > Jaki masz? Bo kiedys jak szukalem do siebie to skteczne byly tylko
    > z odprowadzaniem na zewnatrz.
    Normalny z odprowadzeniem na zewnątrz. Jak nie założyć rury do odprowadzania
    to działa jak osuszacz.

  • 15. Data: 2011-11-22 06:59:44
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >Normalny z odprowadzeniem na zewnątrz. Jak nie założyć rury do odprowadzania
    >to działa jak osuszacz.

    Producenta i model podasz?

  • 16. Data: 2011-11-22 10:31:43
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przesmiewca <o...@o...pl> napisał(a):

    > Producenta i model podasz?
    Nie pamiętam i nie chce mi się go odkopywać. To stary Austriacki klimatyzator.
    Pobiera 1kW a z tabliczki znamionowej pamiętam że przerabia to na 2.5 kW
    zimna. Kupiłem za 100 złotych od takich co szmelce z zagranicy wożą. Że
    popsuty. Sprężarka pracowała ale nie chłodził. Znajomy co wtedy naprawiał
    lodówki znalazł nieszczelność. Taki zaworek jak do pompowania opon puszczał.
    Nawet wentylek z koła pasował. Wymieniliśmy zaworek napełnił freonem i śmiga
    do dziś. Trochę niekonwencjonalnie go wykorzystuję ale to wątek o wilgoci i
    nic nie wniesie do niego co z nim robię. Jak uszkodził się dach i było
    wszędzie dużo wody po deszczu to bardzo pomógł jako osuszacz.