  • 31. Data: 2015-11-28 17:00:45
    Temat: Re: podbiteczka do pochwalenia sie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 listopada 2015 14:24:57 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Bardzo chętnie poznam wyliczenia tego żagla i tej wiaty. Mam przeczucie,
    > że żagiel wyjdzie dużo drożej. Gotowe wiaty kupi się za 5 tys zł.

    Zagiel 5x5 kosztuje 280 pln, do tego dwa slupki - to juz zalezy jakie i
    z czego ale w 500 pln sie zmiesci z fundamentami. Cos jeszcze? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2015-11-28 17:35:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-28 o 17:00, Adam Sz. pisze:

    > Zagiel 5x5 kosztuje 280 pln, do tego dwa slupki - to juz zalezy jakie i
    > z czego ale w 500 pln sie zmiesci z fundamentami. Cos jeszcze? ;)

    Boję się, że te słupki to poważne wyzwanie właśnie. One muszą nie tylko
    utrzymać dach, ale i nie dać się porwać wiatrowi. To nie jest byle jaka
    tania konstrukcja.

    --
    MN

  • 33. Data: 2015-11-29 10:15:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 listopada 2015 17:35:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Boję się, że te słupki to poważne wyzwanie właśnie. One muszą nie tylko
    > utrzymać dach, ale i nie dać się porwać wiatrowi. To nie jest byle jaka
    > tania konstrukcja.

    Ojtam - zwykla stopa fundamentowa 1-1,2m wglab. To jest jakies trzy taczki
    pospolki i worek cementu i zatopiony w tym stalowy wspornik - zeby bylo
    mocne to bym zrobil tak jak ja zrobilem mocowania pod slupki pod altane,
    widac je na zdjeciu ktore wczesniej wkleilem:

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/
    t1.0-9/10154091_813772078742319_3800316800737991576_
    n.jpg?oh=7d7ce8735b7c034482a5552c52391ee8&oe=56E5EC9
    3

    To sa po dwa plaskowniki zatopione w betonie - najlepiej je dolem zespawac.
    Zaden wiatr tego nie ruszy - duzo nizsza wytrzymalosc bedzie mial sam
    zagiel / linki napinajace etc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2015-11-29 13:38:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-28 14:25, Marcin N wrote:

    > Bardzo chętnie poznam wyliczenia tego żagla i tej wiaty. Mam przeczucie,
    > że żagiel wyjdzie dużo drożej. Gotowe wiaty kupi się za 5 tys zł.

    Słupek jakiś solidny z ocynkiem i malowaniem proszkowym + zabetonowanie
    liczę ok,. 600zł/szt.
    + żagiel 5x5m 300zł
    + osprzęt max 200zł
    ok 3tys w sumie

    Pod auta na podjeździe odpadają mi 2 słupki bo kotwiłbym do wieńca ściany.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2015-11-29 16:03:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 13:38:20 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Słupek jakiś solidny z ocynkiem i malowaniem proszkowym + zabetonowanie
    > liczę ok,. 600zł/szt.
    Nie kojarzę teraz ceny profili stalowych, ale ocynkowanie i malowanie proszkowe to
    niewielja kasa i daleko do 600x 4szt..
    Wg mnie jednak rób normalny dach- taka szmata to wizualnie porażka(wg mnie ale o
    gustach...) a po dwóch latach jak syfem zajdzie to nie będziesz mofł na nią patrzec.

  • 36. Data: 2015-11-29 20:15:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 16:03:37 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wg mnie jednak rób normalny dach- taka szmata to wizualnie porażka(wg mnie ale o
    gustach...) a po dwóch latach jak syfem zajdzie to nie będziesz mofł na nią patrzec.

    Na wiate caloroczna to rzeczywiscie moze byc problematyczne (przy np. duzych
    opadach sniegu ona sie moze mocno powyciagac, a taki zagiel za 300 pln nie
    bedzie mial zbyt trwalych mocowan do tkaniny (metalowe oczka zacisniete
    w tkaninie) - moje wytrzymaly 3 miesiace i nie widac oznak zuzycia ale jak to
    zostawisz na caly rok, deszcze, sniegi, plus 40, minus 30 to po dwoch sezonach
    moze byc do wymiany :)

    Jako oslona tarasowa / ogrodowa mi sie to BARDZO podoba - daje fajny klimat
    srodziemnomorski :-) Ale w zimie jako oslona zamiast wiaty - no roznie
    moze to wygladac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.