  • 11. Data: 2018-12-20 15:02:56
    Temat: Re: pr. Czyste Powietrze
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.12.2018 o 17:08, nadir pisze:

    > No jak masz zamiar zburzyć ten budynek za 4 lata, to w ogóle bez sensu jest
    > cokolwiek przy nim robić.

    W tym sęk, że nie będę burzył, ale nie wiem czy ktoś w nim będzie potem
    mieszkał (obecnie w 1/2 jest gospodarczy). Buduje dom tuż obok, ale w życiu
    nic nie jest proste i stąd takie dziwne rozwiązywanie problemów, dopiero za
    kilka lat pewnie to się wyklaruje. Kombinuję jak zrobić modernizację za 40
    tys. (głównie robocizna własna), bo za więcej nie ma sensu iść tą drogą.

    Ale, ale, sprawdziłem papiery, budynek był budowany jako gospodarczy (PNB) i
    jeszcze odstępstwo (wymiary) od projektu , od ~25 lat był zasiedlony jako
    mieszkalny, ale bez papierów/zgłoszenia zakończenia. Chyba nic z tego
    dofinansowania nie wyjdzie ze względów formalnych.

  • 12. Data: 2018-12-20 15:09:06
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.12.2018 o 09:57, Kris pisze:

    > Jak jest wysoki poziom wód gruntowych to drenaż nic nie pomoże a folia kubełkowa
    przyniesie więcej szkód jak korzyści.
    > Jak jest glina która sucha nie przepuszcza wody to tez folia bez sensu bo obsypanie
    fundamentów gliną doskonale je odizoluje.

    Chciałem dać XPS bo nasiąkliwość (nie wierzę w te "hydro").
    Chciałem odizolować ścianę fund. od gruntu.
    Nie daję folii, a raczej daję, ale tylko grubą,płaską,sztywną licząc że
    zniechęci to trochę gryzonie od robienia gniazd w styro.
    Grunt to glina.

  • 13. Data: 2018-12-20 15:16:38
    Od: l...@g...com

    2 lata temu odkopalem trochę fundamenta, w wielu miejscach wygryziony tynk, siatka i
    styro. Wokół mam pola, las i nieużytki więc sporo nierogacizny.

  • 14. Data: 2018-12-20 15:36:35
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.12.2018 o 15:16, l...@g...com pisze:
    > 2 lata temu odkopalem trochę fundamenta, w wielu miejscach wygryziony tynk, siatka
    i styro. Wokół mam pola, las i nieużytki więc sporo nierogacizny.

    Hmm, przez ciekawość wpisałem w wujka: "wygryzione ocieplenie fundamentów"i
    w <Obrazy> nic nie znalazłem.
    Problem jest marginalny/powszechny/czy nikt nie chce tam zaglądać latami?

  • 15. Data: 2018-12-20 16:04:43
    Od: l...@g...com

    Stwierdzam co było u mnie, rzadko kto tam zagląda więc "problemu nie ma".

  • 16. Data: 2018-12-20 19:17:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > Jak jest glina która sucha nie przepuszcza wody to tez folia bez sensu bo obsypanie
    fundamentów gliną doskonale je odizoluje.

    Ale zgadzamy się co do tego że niezależnie co tam grunt jest, to budynek
    obsypujemy na metr szerokości i 1,5m głębokości lub lepiej, piachem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-12-20 20:31:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 19:17:30 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale zgadzamy się co do tego że niezależnie co tam grunt jest, to budynek
    > obsypujemy na metr szerokości i 1,5m głębokości lub lepiej, piachem?

    Ale po co? Przecież chodzi o to żeby wody z okolic fundamentów sie pozbyć.

    Jak jest nieprzepuszczalna glina to po co tam dawać przepuszczalny piach?
    Żeby była okazja drenaż zrobić?;)

  • 18. Data: 2018-12-20 21:08:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale po co? Przecież chodzi o to żeby wody z okolic fundamentów sie pozbyć.

    A jak chcesz to zrobić mając trudno przepuszczalne warstwy, a między
    nimi cieki wodne?

    > Jak jest nieprzepuszczalna glina to po co tam dawać przepuszczalny piach?
    > Żeby była okazja drenaż zrobić?;)

    Czym ubijałeś bryły gliny? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-12-22 16:59:41
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 20.12.2018 o 16:04, l...@g...com pisze:
    > Stwierdzam co było u mnie, rzadko kto tam zagląda więc "problemu nie ma".

    Muszę zajrzeć u siebie. 12 lat temu przy ocieplaniu ścian piwnicy na
    głębokość 30 cm poniżej poziomu gruntu obłożyłem styropian 0.3 mm blachą
    aluminiową (złom z drukarni)