  • 1. Data: 2010-05-16 16:06:51
    Temat: praca w usa a podatki?
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Pracowalem w usa przez 3 lata, zarobilem ok 300 tys

    czy w pl musze zaplacic od tego podatek
    jak udokumentowac w polsce zarobek

    chce budowac dom zaczac, a nie chce problemow z US

    w PL nie pracowalem wczesniej po studiach do us wyjechalem

    od czego zaczac, dziekuje za odpowiedz

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-16 16:17:50
    Temat: Re: praca w usa a podatki?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jak udokumentowac w polsce zarobek
    >
    > chce budowac dom zaczac, a nie chce problemow z US
    >
    > w PL nie pracowalem wczesniej po studiach do us wyjechalem

    Generalnie mówiac wszystko zalezy od tego, czy jestes w stanie wykazac, ze wyjechales
    do pracy "na stale". Jesli po zamieszkaniu w USA wyslales NIP-3, wymeldowales sie z
    ówczesnego mieszkania to sytuacja jest w zasadzie czysta.

  • 3. Data: 2010-05-16 21:23:17
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > chce budowac dom zaczac, a nie chce problemow z US
    >
    > w PL nie pracowalem wczesniej po studiach do us wyjechalem

    Może to głupio zabrzmi ale w sytuacji ostatecznej, nie mając innego wyjścia
    zawsze można tłumaczyć ze posiadane pieniądze pochodzą z nierządu
    (własnego). Od tego nie ma podatków i nie jest to zakazane.

  • 4. Data: 2010-05-16 23:35:43
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 May 2010 18:06:51 +0200, Amir napisał(a):

    > chce budowac dom zaczac, a nie chce problemow z US
    No to stary, zostales US person dla IRS :) Do konca zycia sie z tego nie
    wygrzebiesz.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2010-05-17 07:30:52
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > No to stary, zostales US person dla IRS :) Do konca zycia sie z tego nie
    > wygrzebiesz.

    wygrzebiac sie wygrzebie
    bo moze zrobic mi rodzina darowizne na te kwote, a rodzina dochody ma
    ale chcialem to zrobic jak nalezy

    czyli nie da się?

    Nie wymeldowalem się i do polski nie wysyłałem nic

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-17 07:32:47
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > No to stary, zostales US person dla IRS :) Do konca zycia sie z tego nie
    > wygrzebiesz.

    acha w usa podatki zakladamy ze placilem :)

    ale nawet jak bym nie placil to ich prawo przeciez w polsce nie dziala
    czy moze sie mylę?

  • 7. Data: 2010-05-17 08:11:59
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    > acha w usa podatki zakladamy ze placilem :)

    http://www.podatki.biz/bazy/kraje.php5

    Googe zdechło ?

    Włodek

  • 8. Data: 2010-05-19 20:14:06
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Amir" napisał:
> [...]
    > ale chcialem to zrobic jak nalezy
    >
    > czyli nie da się?
    >
    > Nie wymeldowalem się i do polski nie wysyłałem nic

    jak już ktoś ci napisał że zawsze mozesz sie skutecznie bronić nieżądem:O)
    ale możesz jeszcze sprubować wymeldować sie z kraju na rok podatkowy, i
    potem mówisz że pieniądze zarobiłeś w tym właśnie czasie w pracy w usa,
    podatki również w usa płaciłeś:O)