  • 11. Data: 2013-01-16 12:19:36
    Temat: Re: program wygrzewania jastrychu
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:kd3v4d$2ld3$1@news2.ipartners.pl...

    > Bo kupił sterownik z taką funkcją.

    Mylisz się. Długo zanim jeszcze dowiedziałem się, że regulator ma taką
    funkcję, wiedziałem, że będę wygrzewał wylewkę. Miałem zamiar ręcznie
    codziennie przez miesiąc ustawiać temperaturę.

  • 12. Data: 2013-01-16 12:29:53
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >Ale ja nawet dzisiaj (po 3 latach) nie puszczam na podłogę wody o temp. 45
    >stopni, bo po co ?

    Też pewnie u mnie nigdy w normalnej ekspolatacji nie puszczę wody w
    podłogówkę o tak wysokiej temperaturze. Pewnie nawet do 40 stopni nie
    dojdzie...

    >Ja nie mam pojęcia, choć przed uruchomieniem na maksa podłogówki
    >poczekałbym na związanie betonu i dopiero ją odpalał. Poza tym wiązanie
    >jest chyba reakcją egzotermiczną i potrafi rozgrzać beton :)

    Teoretycznie tak, ale tylko w początkowej fazie wiązania. Rozgrzanie betonu
    o którym piszesz, jest jednak niewyczuwalne (test dotykania dłonią :) ). Tak
    więc owo rozgrzanie nie ma większego znaczenia w kwestii usuwania wilgoci i
    ma się nijak do rozgrzewania za pomocą gorącej wody ogrzewania podłogowego.

    >Nie mam pojęcia.

    Przypuszczam, że przy 2-miesięcznej wylewce schnącej w niezbyt sprzyjających
    do schnięcia warunkach, nie odpaliłbyś od razu na maksa ogrzewania tylko
    zwiększał stopniowo temperaturę wody.

    > Ja nie pytam czy to zaszkodzi czy nie, tylko dlaczego tak się robi ?
    > Odpowiadasz, że inni tak robią i OK. Ale dalej nie wiem po co inni tak
    > robią. Bez podtekstów z czystej ciekawości.

    Adam w tym wątku już to chyba dostatecznie dobrze wyjaśnił. Chodzi o wilgoć
    w wylewce.

  • 13. Data: 2013-01-16 14:50:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Ja się boję.

    To przeprowadź prosty eksperyment myślowy - co jest gorsze dla betonu:
    zmiana temperatury z +10 na +30, czy z +10 na -10? Oczywiście to drugie, a
    jakoś nie słyszy się aby ktoś "wyziębiał" strop nieukończonego domu przed
    zimą :-)

    > Czyli jest zapotrzebowanie na taką funkcjonalność skoro klient za nią
    > płaci.

    Moda jest irracjonalna, a zapotrzebowanie można kształtować reklamami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-01-16 19:15:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > zmiana temperatury z +10 na +30, czy z +10 na -10? Oczywiście to
    > drugie, a jakoś nie słyszy się aby ktoś "wyziębiał" strop

    hm...

    schłodzenie stropu nastepuje jednak powoli.

    Przecież tego nei wymyślił ktoś na złość obywatelom tylko aby było dobrze...

    z jednej strony marudzenie że budowlańcy "lepiej wiedza jak co robić a robią
    źle" a z drugiej sami olewacie zalecenia wykonawcze...

  • 15. Data: 2013-01-17 09:51:09
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >

    > z jednej strony marudzenie że budowlańcy "lepiej wiedza jak co robić a
    > robią źle" a z drugiej sami olewacie zalecenia wykonawcze...

    Nie. Nie olewamy, pytamy tylko po co ?
    Napisałeś w innym poście,że chodzi o rozładowywanie naprężeń, być może
    jest to właśnie ten powód i ok rozumiem go. nie trafia zaś do mnie
    robienie czegoś na zasadzie bo tak.

    pozdrawiam
    rafał

  • 16. Data: 2013-01-17 11:58:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > hm...
    > schłodzenie stropu nastepuje jednak powoli.
    > Przecież tego nei wymyślił ktoś na złość obywatelom tylko aby było
    > dobrze...

    Albo po to by był pretekst do nieuznania reklamacji.

    > z jednej strony marudzenie że budowlańcy "lepiej wiedza jak co robić a
    > robią źle" a z drugiej sami olewacie zalecenia wykonawcze...

    Chyba każdy kto miał cokolwiek wspólnego z budowlanką wie, że są dobre i złe
    zalecenia i takie które niczego nie wnoszą i wcale nie jestem pewien czy
    tych dobrych jest więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2013-01-17 14:15:01
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > ciekawe że w zaleceniach technicznych dla wykonawstwa ogrzewania
    > podłogowego też zleca sie stopniowe rozgrzewanie podłogi do maksa.

    Sądzę, że takie zalecenie ma swoje uzasadnienie i nie wzięło się z czyjego
    widzimisię, ale jest poparte badaniami.

    Absolutnie nie widzę na ten moment powodów aby takie zalecenie zignorować,
    szczególnie, że nie jest ani kosztowne ani czasochłonne.

    > wygrzewanie stopniowe służy temu aby mogły sie rozładować ewentualne
    > naprężenia, które powstaną w płycie, bez efektownego pęknięcia.

    Przecież nawet tutaj na grupie kilka tygodni temu ktoś pisał, że mu posadzka
    popękała i kilka osób stwierdziło, że niepotrzebnie od razu puścił
    trzydzieści kilka stopni w podłogówkę.

  • 18. Data: 2013-01-17 14:21:04
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    > Nie. Nie olewamy, pytamy tylko po co ?
    > Napisałeś w innym poście,że chodzi o rozładowywanie naprężeń, być może
    > jest to właśnie ten powód i ok rozumiem go. nie trafia zaś do mnie
    > robienie czegoś na zasadzie bo tak.

    Czyli jednak są powody aby wygrzewać posadzkę. I ja zamierzam się do tego
    zastosować, mimo, że procesy fizyczne zachodzące w takiej
    schnącej/wiążącej/podgrzewanej wylewce rozumiem mniej niż więcej.

    Czytałem wypowiedzi kilku osób, które miały problemy z wylewką na skutek
    puszczenia na początku wody o zbyt dużej temperaturze. I dlatego zrobię
    jednak stopniowe wygrzewanie.

  • 19. Data: 2013-01-17 14:40:55
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież nawet tutaj na grupie kilka tygodni temu ktoś pisał, że mu
    > posadzka popękała i kilka osób stwierdziło, że niepotrzebnie od razu
    > puścił trzydzieści kilka stopni w podłogówkę.

    Ciekawe czy jest ktos komu nie popekala...

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2013-01-17 17:02:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 15:41:56 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Po włączeniu ogrzewania jest największa szansa, że pęknie? Odpukać, na razie
    > jest całkiem nieźle...

    U mnie nie peklo *nigdzie*. A mam 365m2 wylewek :) Z tym ze wylewki na parterze i
    piwnicach zaczalem grzac po ~10-ciu miesiacach od wylania (robilem wygrzewanie ale
    takie troche przyspieszone - od 20-35stC w 7 dni (stopniowo). Na poddaszu mam wylewki
    wylane 3 m-ce temu - narazie tam nie grzeje - ale nie ma tez ani jednego pekniecia.
    Zaczne grzac dopiero w przyszlym sezonie :)

    --
    Adam