  • 11. Data: 2010-11-18 10:46:24
    Temat: Re: projekt rekuperacji do oceny
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 18 Lis, 07:57, "nacocito" <n...@c...to> wrote:

    > W salonie powinno by lekkie nadci nienie aby dym nie dostawa sie do domu.
    > To ze wzgl du bezpiecze stwa jak i czysto praktycznych wzgl d w.

    Tez racja.

    > Dodatkowo instaluj c wyci g w bezpo redniej blisko ci kominka, zw aszcza z
    > du wydajno ci , zabieramy znaczn ilo ciep a jak ten kominek wytworzy .
    > Wiem, tu autor kieruje to ciep o do rekuperatora celem odzyskania tej
    > energii, tyle e wymiennik nie ma 100% sprawno ci i cz tego ciep a b dzie
    > bezpowrotnie tracona.

    A tu moznaby polemizowac. W okresie wiosennym, czy jesiennym, gdzie
    zapotrzebowanie na cieplo jest male, a autorowi bardziej zalezy na
    rownomiernej temperaturze w calym domu, niz na utracie np 10%
    wciaganego ciepla, to taki uklad nawet ma sens. Aczkolwiek to kwestia
    policzenia - bo jezeli tam bedzie wyciag rzedu 50m3/h to taka iloscia
    domu i tak nie nagrzejemy :)

    Ja u siebie w kazdym razie rzeczywiscie takiego wyciagu przy kominku
    nie mam (ale ja mam kominek z plaszczem;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2010-11-18 14:38:12
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    a.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Ja u siebie w kazdym razie rzeczywiscie takiego wyciagu przy kominku
    > nie mam (ale ja mam kominek z plaszczem;)

    Plaszcza nie mam ale mam kominek a wyciagi tylko w tych 'brudnych'
    miejscach. Cieplo rozprowadzam za pomoca dodatkowych kanalów grawitacyjnych
    w stropie w ktorych wymuszony jest przeplyw za pomoca róznicy cisnien w
    pomieszczeniach (na anemostatach).
    W ten sposób powietrze z nad kominka trafia do 2 sypialni i do lazienki.
    Jedyny problem jaki widze to, to ze to cieple powietrze trafia pod sufit
    czyli w strefe malo korzystna dla naszego odczuwania ciepla. W
    pomieszczeniach jednak zawsze jest jakis ruch powietrza wiec to cieplo w
    jakis tam sposób sie rozchodzi po katach. Co sie nie wymiesza to wedruje do
    rekuperatora grzejac powietrze z czerpni.

  • 13. Data: 2010-11-18 16:33:20
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com
    a.googlegroups.com...

    w przypadku wentylacji mechanicznej i tak moze byc tylko kominek z zamknieta
    komora spalania

    Bartosz ma kolo 90 % sprawnosc i bardziej chodi o niewielkie rozprowadzenie
    ciepla w domu niz wykorzystanie jako zasadnicze zródlo ciepla.
    Kominek bez plaszcza oczywiscie.

  • 14. Data: 2010-11-19 11:18:20
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w przypadku wentylacji mechanicznej i tak moze byc tylko kominek z
    > zamknieta komora spalania

    Oczywiście, tyle że nawet taki kominek trzeba czasami otworzyć kiedy jest
    rozpalony i wtedy jest dobrze mieć lekkie nadciśnienie aby uniknąć cofnięcia
    się dymu do salonu.

    > Bartosz ma kolo 90 % sprawnosc i bardziej chodi o niewielkie
    > rozprowadzenie ciepla w domu niz wykorzystanie jako zasadnicze zródlo
    > ciepla.
    > Kominek bez plaszcza oczywiscie.

    Doskonale to rozumiem, tym nie mniej w domu z wentylacją mechaniczną masz
    jakiś obieg powietrza między pomieszczeniami i w zasadzie to on powinien
    wystarczyć do rozprowadzenia ciepłego powietrza. Jeśli jest wymiennik ciepła
    to tym bardziej w większości to ciepło będzie wędrować do wszystkich
    pomieszczeń.

    Sam zrobiłem nadmuch bezpośrednio przy kominku tak aby rozproszyć ciepłe
    powietrze unoszące sie z kominka.

    Czy jest to najlepsze rozwiązanie? Nie wiem. Za krótko też mieszkam aby
    powiedzieć czy coś bym zmienił. Na ten moment wydaje mi się że to dziala tak
    jak się spodziewałem.
    Czyli ciepło jest dość równomiernie rozprowadzane po wszystkich
    pomieszczeniach. Z tym że w salonie jest najcieplej.

  • 15. Data: 2010-11-20 23:05:13
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    A jakie macie rekuperatory?

    Mam rozprowadzoną wentylację i muszę kupić reku.
    Realizacja DIY samego rekuperatora raczej odpada. Mam tyle rzeczy do
    poprawiania po fachowcach, że nie wiem w co ręce włożyć.

    Chciałem Bartosza (VENA 4 EC) ale cena wyjściowa mnie lekko przygniotła. Czy
    na te klocki można dostać spore rabaty (jeśli tak, to gdzie najlepiej się
    wybrać/zadzwonić żeby ponegocjować)?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-11-21 13:50:30
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Cos takiego ostatnio znalazłem, wygląda na kopie bartosza , ale nie drążyłem
    jeszcze tematu

    http://www.venair.pl/rekuperator/rekuperator_venair_
    550/2

  • 17. Data: 2010-11-21 16:16:10
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Cos takiego ostatnio znalazłem, wygląda na kopie bartosza , ale nie
    > drążyłem jeszcze tematu
    >
    > http://www.venair.pl/rekuperator/rekuperator_venair_
    550/2

    To chyba sam wymiennik. Wentylatory trzeba do tego, sterowanie, itp.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-11-22 17:53:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lis, 00:05, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na te klocki można dostać spore rabaty (jeśli tak, to gdzie najlepiej się

    Ja mam Brink Renovent HR 400 Large z automatycznym bypassem - placilem
    6,5k. Teraz kupisz za niewiele wiecej (niecale 7k). Polecam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-11-22 22:12:26
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Ja mam Brink Renovent HR 400 Large z automatycznym bypassem - placilem
    >6,5k. Teraz kupisz za niewiele wiecej (niecale 7k). Polecam :)
    >pozdr.

    A jaką kubaturę obsługuje ten sprzęt (i czy słusznie się domyślam, że "400"
    sugeruje 400m3/h)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-11-22 23:43:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 23:12, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:

    > A jaką kubaturę obsługuje ten sprzęt (i czy słusznie się domyślam, że "400"
    > sugeruje 400m3/h)?

    Tak, 400m3. Docelowo bedzie wentylowal ok 900m3 ale w tym jest blisko
    400m3 piwnic, ktore beda tylko lekko wentylowane - 80% "pary" pojdzie
    w parter i poddasze ~500m3 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.