  • 1. Data: 2009-04-29 19:07:08
    Temat: pszczoły
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Film jak się osadza rój
    http://www.youtube.com/watch?v=JLr0fcl_jbg
    SJS

  • 2. Data: 2009-05-06 07:03:17
    Temat: Re: pszczoły
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Wed, 29 Apr 2009, SJS wrote:

    > Film jak się osadza rój
    > http://www.youtube.com/watch?v=JLr0fcl_jbg
    > SJS

    Bardzo ciekawe. Byłem świadkiem jak ktoś spowodował scięcie 100-letniej
    topoli po to by wyciagnac pszczoly z dziupli.

    I jeszcze pytanie - dlaczego stare ule sa takie duze a te nowe sa
    malutkie? Rozumiem, że to postęp i małe są lepsze ale dlaczaego?

    Pozdr.

    D.P.

  • 3. Data: 2009-05-06 07:57:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    pl...
    On Wed, 29 Apr 2009, SJS wrote:

> [...]

    I jeszcze pytanie - dlaczego stare ule sa takie duze a te nowe sa
    malutkie? Rozumiem, że to postęp i małe są lepsze ale dlaczaego?

    Małe ule pszczoły łatwiej ogrzeją, daje to oszczędność pokarmu. Nie zawsze
    duży rój może wypełnić ul plastrami, dlatego lepiej mieć mniejszy i stosować
    nadstawki lub mieć ule wielokorpusowe i poszerzać gniazdo w miarę
    powiększania pożytku.

  • 4. Data: 2009-05-06 19:37:32
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Bardzo ciekawe. Byłem świadkiem jak ktoś spowodował scięcie 100-letniej
    > topoli po to by wyciagnac pszczoly z dziupli.

    ciamajda - jest taki preparat który wsącza się do dziupli i one same
    wychodzą łącznie z matką - wybierałem tak pszczoły dwa razy.
    Trwało to około 30 minut łącznie z przygotowaniami.

    > I jeszcze pytanie - dlaczego stare ule sa takie duze a te nowe sa
    > malutkie? Rozumiem, że to postęp i małe są lepsze ale dlaczaego?

    Te malutkie w sezonie mogą mieć wysokość i 2,5m
    Korpusy małe łatwiej samemu dostawiać, zestawiać, przenosić - bo to ule
    właśnie korpusowe. Jak jest dobry wziątek to i 25 litrów za jednym
    podejściem można podebrać - ja są duże plantacje to i 50 l. W jednej ramce
    może być około 2 kg miodu , w jednym korpusie ramek 10 więc wychodzi jak nic
    20 kg
    SJS

  • 5. Data: 2009-05-06 19:59:40
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    d...@d...abc.com.pl pisze:

    > Bardzo ciekawe. Byłem świadkiem jak ktoś spowodował scięcie 100-letniej
    > topoli po to by wyciagnac pszczoly z dziupli.

    Wiesz ile za to zapłaci jak go dorwą? ok. 107 zł. Gdyby to była np.
    wspólnota to 10 razy więcej.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 6. Data: 2009-05-16 21:14:34
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    On 2009-05-06 09:03:17 +0200, d...@d...abc.com.pl said:

    > This message is in MIME format. The first part should be readable text,
    > while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.

    > Bardzo ciekawe. By=B3em =B6wiadkiem jak kto=B6 spowodowa=B3 sci=EAcie 100-l=
    > etniej=20
    > topoli po to by wyciagnac pszczoly z dziupli.
    >
    > I jeszcze pytanie - dlaczego stare ule sa takie duze a te nowe sa=20
    > malutkie? Rozumiem, =BFe to post=EAp i ma=B3e s=B1 lepsze ale dlaczaego?

    bo powoli zaczynają dominować tzw styropiany w systemie wielkopolskim
    (to się chyba dadanty nazywa) i one są właśnie takie zgrabniutkie

    w pasiece mojego ojca są ule z lat 50tych klecone jeszcze przez mojego
    dziadka własnymi rencami (służą już wyłącznie za tzw. pierdolniki na
    różne graty) i te wyglądają jak budy dla psa baskerwilów :]

    --
    Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki