  • 1. Data: 2009-04-29 12:21:00
    Temat: podlewanie trawnika/ogródka (małopolska)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Witam,
    Czy moglibyście polecić kogoś z Małopolski kto zrobiłby system nawadniania
    ogródka 8-10 ar (w większości trawnik, ze dwie wyspy z iglakami i krzewami
    liściastymi). Jedno 'ale' - mam własne ujęcie wody (zbiornik na deszczówkę
    robiący też za studnię chłonną, w której jest non stop woda - z czego
    oczywiście się cieszę) i bardzo chciałbym je wykorzystać.

    Adam

  • 2. Data: 2009-04-29 14:15:48
    Temat: Re: podlewanie trawnika/ogródka (małopolska)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robiący też za studnię chłonną, w której jest non stop woda - z czego
    > oczywiście się cieszę) i bardzo chciałbym je wykorzystać.

    Jeżeli ktoś ma stronę z pomysłami jak to rozwiązać, to też może być -
    techniczny trochę jestem, a i pracy się nie boję :)

    Adam

  • 3. Data: 2009-04-29 14:16:13
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Adam pisze:

> [...]
    > (zbiornik na deszczówkę robiący też za studnię chłonną, w której jest
    > non stop woda - z czego oczywiście się cieszę) i bardzo chciałbym je

    Jeśli lubisz pracować w ogrodzie, system taki możesz zaprojektować i
    zbudować całkowicie samodzielnie. Poza przyjemnością oszczędzisz także
    całkiem sporo grosza, bowiem robocizna to mniej więcej połowa ceny.
    Jeśli Cię to interesuje, zobacz na http://www.nawadnianie24.pl. Poza
    pełną ofertą elementów do budowy systemu znajdziesz tam PDFa z
    poradnikiem instalatorskim (w dziale "Wsparcie techniczne"), na
    podstawie którego nawet laik (byle tylko myślący) może zaprojektować
    system i uniknąć błędów. Sam montaż nie jest problematyczny, bowiem nie
    wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi - jedyne co ja kupiłem to
    narzędzie do cięcia rur plastikowych w Leroyu za 30 złotych (na dziale z
    hydrauliką).
    Co do zaopatrzenia w wodę, to musiałbyś zainstalować hydrofor o
    odpowiedniej wydajności - system wymaga odpowiedniej wydajności wody pod
    ciśnieniem nie mniejszym niż 2 atm.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio