  • 1. Data: 2010-02-17 13:36:35
    Temat: [pyt] Metalowe futryny - z jakiego materiału wykonane?
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    Czołem,

    50 letni Blok z płyty i cegły.

    Z jakiego metalu wykonane i stosowane były (najaczęściej?/zawsze ?)futryny?

    Chciałem zdjąć x warstw starej farby z futryny i pomalować znów.

    Zeszlifowałem kawałek do "gołego" metalu i ...
    coraz bardziej mi się taka "goła" podoba.

    Ma stalowo(?)srebrny kolor i prawie lustrzaną gładkość, gdy
    przeszlifowałem ją drobniutkim papierem.

    Zastanawiam się tylko czy (a jesli tak, to po jakim czasie?)nie będzie
    matowieć (rdzewieć) gdyby ją taką zostawić.

    A może są jakieś preparaty które by przed takowymi efektami
    zabezpieczały (nie zmieniając, oczywiśćie wyglądu futryny).

    z góry dzięki za wszelkie wskazówki i rady

    --
    Jura

  • 2. Data: 2010-02-17 13:44:37
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Jura" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zabezpieczały (nie zmieniając, oczywiśćie wyglądu futryny).
    >
    > z góry dzięki za wszelkie wskazówki i rady

    Zwykła blacha stalowa malowana. Juz Ci rdzewieje.

  • 3. Data: 2010-02-17 14:22:45
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Zwykła blacha stalowa malowana. Juz Ci rdzewieje.

    Prosze cytuj jakos poprawniej te posty - po co cytowac calosc jak sie chce
    napisac dwa krotkie zdania ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-02-17 16:32:30
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    Trzeba by na to nałożyć warstwę bezbarwnego lakieru, inaczej po czasie
    zacznie rdzewieć.
    --
    A.

  • 5. Data: 2010-02-17 16:33:33
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jura <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z jakiego metalu wykonane i stosowane były (najaczęściej?/zawsze
    > ?)futryny?

    Stalowe

    > Zastanawiam się tylko czy (a jesli tak, to po jakim czasie?)nie
    > będzie
    > matowieć (rdzewieć) gdyby ją taką zostawić.

    Będzie rdzewieć

    > A może są jakieś preparaty które by przed takowymi efektami
    > zabezpieczały (nie zmieniając, oczywiśćie wyglądu futryny).

    Bezbarwny lakier do stosowania na metal powinien wystarczyć.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-18 17:05:31
    Od: Jura <j...@p...onet.pl>

    Jura pisze:

    > z góry dzięki za wszelkie wskazówki i rady

    No to teraz jeszce raz, -tym razem "z dołu" ;-)- dzięki wszystkim
    "podpowiadaczom".

    --
    Jura