  • 21. Data: 2020-12-17 13:37:44
    Temat: Re: rozbudowa PV
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 17.12.2020 04:59, Budzik wrote:

    > W jaki sposób daja sobie z tym rade kraje które maja wiecej
    > fotowoltaiki od nas?
    > Jak to sie ma do faktu, ze własnie w ciagu dnia jest najwieksze
    > zapotrzebowanie na prąd w sieci? Nie powinno sie to automatycznia
    > balansowac?

    Falownik się wyłączy przy 253V na jego własnych zaciskach, powtarzam na
    jego własnych śrubkach.

    Żeby prąd płynął to musisz podnieść napięcie żeby było wyższe niż w
    sieci zasilającej plus o spadki na przesyle do odbiorców. Jak energetyka
    da ci 245V to już nic nie zostaje na podniesienie przez falownik i prąd
    nie popłynie.

    Do trafa masz podłączonych iluś odbiorców, fajnie jakby to był też blok
    ale na wsi to jest kilkanaście - kilkadziesiąt domków. Czym jesteś
    bliżej trafa tym gorzej, bo masz najwyższe napięcie, możesz mieć i
    252.5V i dalej jest w normie. Tylko nikomu nie oddasz swojego prądu z
    paneli, nawet na własne potrzeby może się ten falownik wyłączać..
    Jak jesteś na końcu to jest najlepiej, bo będziesz zasilał domy sąsiadów
    ale też chcesz dalsze domy zasilać więc dalej podnosisz napięcie ale
    nigdy tym blisko trafa nic nie dostarczysz..

    Jak sąsiad zamontuje sobie panele to będziecie się musieli umówić na
    produkcję prądu co drugi dzień.

  • 22. Data: 2020-12-17 13:40:22
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 17.12.2020 07:56, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja nie mam PV, a mam między 232-241V w ciągu doby.

    To jest OK, kiedy się podnosi?

  • 23. Data: 2020-12-17 13:46:32
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 17.12.2020 10:31, budynPL wrote:

    > można sobie wyszukać gości którzy nadają i produkcję i napięcie sieci i pooglądać
    > https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=100445#/poz0

    Ja wiem, ci co produkują mają jeszcze zapas napięcia :-)
    Ale jest wiele filmów na YT, że nagle przestało im produkować w związku
    z kolejnymi instalacjami PV w sąsiedztwie.

    W razie czego są akumulatory Litowo Tyanowe LTO tak zwane, które mają
    podobno żywotność 30.000 cykli ładowania. Są na Allegro ale nie wiadomo
    czy nie podróby 2.3V 40Ah prad ładowania 5C i rozładowywania 10C.

    Szkoda, że takie drogie ale na YT są filmy jak sobie ludzie sami robią
    całe UPS-y o wielkiej mocy. Niedogodnością jest to, że trzeba balanser
    co podraża.

  • 24. Data: 2020-12-17 16:15:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 13:37 KIKI <y...@p...uu> pisze:

> [...]
    > sieci zasilającej plus o spadki na przesyle do odbiorców. Jak energetyka
    > da ci 245V to już nic nie zostaje na podniesienie przez falownik i prąd

    Ale to prąd przemienny - nie wystarczy przesunąć na osi napięcie? (zmienić
    kąt)
    Nie wiem jak działa falaownik - ale wim jak działa prąd przemienny.

    TG

  • 25. Data: 2020-12-17 17:34:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2020 16:15:38 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ale to prąd przemienny - nie wystarczy przesunąć na osi napięcie?

    Byłoby fajnie ale on płacą tylko za ten w fazie :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 26. Data: 2020-12-17 17:39:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Dec 2020 16:15:38 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ale to prąd przemienny - nie wystarczy przesunąć na osi napięcie?

    Byłoby fajnie ale oni płacą tylko za ten w fazie :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2020-12-17 17:47:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 16:15 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Ale to prąd przemienny - nie wystarczy przesunąć na osi napięcie?
    > (zmienić kąt)
    > Nie wiem jak działa falaownik - ale wim jak działa prąd przemienny.
    >
    > TG

    nie przesunąć napięcie - a przesunąć prąd. Czyli wyprzedzić w stosunku do
    sieci.

  • 28. Data: 2020-12-17 18:32:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 17:39 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Byłoby fajnie ale oni płacą tylko za ten w fazie :)

    Na wiosnę będę robił 10KW to się zdoktoryzuję. Sorki za lamerskie uwagi.

    TG

  • 29. Data: 2020-12-17 22:15:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2020 13:40, KIKI wrote:
    > To jest OK, kiedy się podnosi?

    Nie wiem czy OK, szczególnie jakby za bardzo się podnosiło albo za
    bardzo spadało. Dorzuciłem tylko swoje trzy grosze dla porównania. U
    mnie z takim napięciem wszystko działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2020-12-17 23:33:51
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

> [...]
    >
    > TG

    >nie przesunąć napięcie - a przesunąć prąd. Czyli wyprzedzić w stosunku do

    To się nazywa: wprowadzanie zakłoceń do sieci i za to jest ban ze strony
    energetyki.
    Czytać Panowie umowy i warunki szczegółowe świadczenia usługi przesyłowej.
    Ale w przypadku takich pomysłowych Dobromirów najpierw sąsiedzi przychodzą
    wyregulować zakłócenia za pomocą nożyc albo butelek z benzyną :-)

    pozdo

    Jones