  • 1. Data: 2010-02-06 11:43:28
    Temat: sa tanie miarki laserowe?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    moze naiwne pytanie, ale czy sa jakies miarki laserowe z gatunku
    taniej chinszczyzny? cena za kilkadziesiat zl?
    dzialanie na zasadzie przykladam do jednej sciany, celuje w druga i
    mam odczyt...

    profesonalne po 500pln to widze, stad pytanie czy jest jaks tania
    chinszczyzna tego samego typu

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-02-06 13:07:30
    Temat: Re: sa tanie miarki laserowe?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 12:43:28 +0100, Cyb napisał(a):

    > profesonalne po 500pln to widze, stad pytanie czy jest jaks tania
    > chinszczyzna tego samego typu

    Chodzi Ci o dalmierz. Są ultradźwiękowe już po 50-60 zł na allegro, z tym
    że wskazania są bardzo, bardzo niedokładne. Najtańszy laserowy można kupić
    za +/- 200 zł i tylko taki ma sens.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-02-06 13:13:06
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010 14:07:30 +0100, scream <n...@p...pl> wrote:

    >Chodzi Ci o dalmierz. Są ultradźwiękowe już po 50-60 zł na allegro, z tym
    >że wskazania są bardzo, bardzo niedokładne.

    +/- centymetr czy +/- pol metra?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-02-06 16:04:00
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    > +/- centymetr czy +/- pol metra?

    i tak i tak ;)
    Stanley TLM130 - laserowy

    jesli nie mowimy o profesjonalnych, to tylko taki ma w ogóle sens

    co Ci z pomiarów, których nie możesz być pewien? ile załacisz w pomyłkach za
    błędne pomiary?

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 5. Data: 2010-02-06 16:09:20
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    > profesonalne po 500pln to widze, stad pytanie czy jest jaks tania

    mylisz sie - profesjonalne powyzej 1kpln albo jeszcze wyzej

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 6. Data: 2010-02-06 18:55:33
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010 17:04:00 +0100, "sbst" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jesli nie mowimy o profesjonalnych, to tylko taki ma w ogóle sens
    >co Ci z pomiarów, których nie możesz być pewien? ile załacisz w pomyłkach za

    dlatego wlasnie sie pytam, zeby wiedziec czy za przyslowiowe 20zl mam
    cos, co daje dokladnosc +/- centymetr czy dwa (dla moich potrzeb taka
    dokladnosc wystarczy), czy bedzie dawac wiekszy blad -wtedy nie jest
    OK i musze polatac samotnie z miarka (odczyt z miarka w jedna osobe
    tez jest obarczony bledem, pewnie tak ze 2 cm).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2010-02-06 19:00:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 19:55:33 +0100, Cyb napisał(a):

> [...]
    > OK i musze polatac samotnie z miarka (odczyt z miarka w jedna osobe
    > tez jest obarczony bledem, pewnie tak ze 2 cm).

    Pisalem juz tutaj o tym. Mam dalmierz ultradzwiekowy Stanleya ktory byl
    niewiele tanszy od najtanszego laserowego noname i przy pomiarze 5 mb
    potrafi byc niedokladny nawet na 10 cm.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-02-06 19:01:01
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 06 Feb 2010 19:55:33 +0100, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

> [...]
    >OK i musze polatac samotnie z miarka (odczyt z miarka w jedna osobe
    >tez jest obarczony bledem, pewnie tak ze 2 cm).

    zajrzalem sobie na allegro i wyczytalem dokladnosc: +/- 3%
    albo sie ktos rypnal przy opisie, albo przy pomiarze 5m dokladnosc +/-
    15cm, czyli to raczej nie miernik a wskaznik odelglosci :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2010-02-07 10:27:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Ja mam miarkę laserową Skila (150zł) i odległości rzędu 10m mierzy z błędęm równym
    rozdzielcości czyli 1mm.

  • 10. Data: 2010-02-07 10:51:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cyb wrote:

    > zajrzalem sobie na allegro i wyczytalem dokladnosc: +/- 3%
    > albo sie ktos rypnal przy opisie, albo przy pomiarze 5m dokladnosc +/-
    > 15cm, czyli to raczej nie miernik a wskaznik odelglosci :)

    Ja mam Boscha zielonego i wyniki sa raczej powtarzalne nawet na wiekszych
    odleglosciach.