  • 11. Data: 2011-01-31 14:23:59
    Temat: Re: śnieg na dachu....
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 14:01, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > bo jako tak 0stC to temperatura w kt rej si topi nieg czy l d.
    > nieg na dachu ma temperatur <0stC, dach jest podgrzewany przez
    > spieprzone ocieplenie.

    No i tu bierze wszystko w łeb. Otóż budynki, o których mowa stoją
    niedaleko mnie (widzę je z okien swojego). Widziałem jak były
    budowane, z czego, jak było wykonywane ocieplenie - nie mozna mieć
    zastrzeżeń. Generalnie były wykonywane przez te same ekipy i z tych
    samych materiałów (znam włascicieli - budowali prawie równolegle).
    Poza tym obok mnie sa jeszcze dwa budynki z bardzo podobnym (ok. 20
    stopniowym) nachyleniem połaci. Tu juz nie wiem jak było z
    ociepleniem. Jednak śnieg zachowuje się podobnie jak na tym wczesniej
    opisywanym. Nie wiem, może we wszystkich jest złe ocieplenie, choć nie
    sądzę. Wydaje mi się, że jednak może wpływ na to ma jakiś inny
    czynnik.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-01-31 14:30:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 31 Sty, 14:01, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    >sądzę. Wydaje mi się, że jednak może wpływ na to ma jakiś inny
    >czynnik.

    A czy jestes pewien że teraz we wszystkich tych budynkach na poddaszach jest
    w miare jednakowa temperatura?

  • 13. Data: 2011-01-31 14:34:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.01.2011 15:23, arch pisze:

> [...]
    > opisywanym. Nie wiem, może we wszystkich jest złe ocieplenie, choć nie
    > sądzę. Wydaje mi się, że jednak może wpływ na to ma jakiś inny

    Pierwsze piszesz o dwóch różnych budynkach, teraz o całej masie takich
    samych, zdecyduj się.
    Nie zmienia to faktu że fizyka w tym zagadnieniu jest prosta.
    A domki na pewno nie są jednakowe.
    Jako zmienną należy jeszcze przyjąć temperaturę w budynku, oraz stan
    upojenia osoby upychającą wełnę.
    A może któryś z tych domków ma płotki przeciw śniegowe?

    Sam mieszkam w szeregowcu (5 domków) robionych(właściwie spieprzonych)
    przez jednego i tego samego dewelopera, zjazd śniegu z dachu jest
    baaardzo zróżnicowany..

  • 14. Data: 2011-01-31 14:34:43
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 15:30, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    t13g2000vbo.googlegroups.com...

    > A czy jestes pewien że teraz we wszystkich tych budynkach na poddaszach jest

    Pewien nie jestem ale przypuszczać mogę, ze tak. Wszystkie budynki sa
    normalnie użytkowane.

  • 15. Data: 2011-01-31 14:41:47
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 15:34, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > Pierwsze piszesz o dwóch różnych budynkach, teraz o całej masie takich
    > samych, zdecyduj się.

    Cały czas piszę o dwóch budynkach: jaden o małym spadku drugi o dużym.
    Ale nie chcąc nic sugerować, wcześniej nie wspominałem o pozostałych
    dwóch z dachami o małych spadkach.

  • 16. Data: 2011-01-31 14:54:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-31 11:39, arch pisze:
    > Witam,
    > powiedzcie mi, dlaczego z dachu jednego budynku śnieg szybciej zsuwa
    > się niż z innego? Obserwuję takie zjawisko gdzie ten pierwszy budynek
    > ma dach o spadku ok 20 stopni natomiast drugi ok. 45 stopni. Oba
    > budynki są kryte dachówką: ten pierwszy betonową a drugi ceramiczną,
    > oba mają poddasza użytkowe ogrzewane.
    >
    > pozdrawiam
    Nie wiem co tak wszyscy czepili się ocieplenia.
    Na topnienie i zjazd śniegu może mieć wpływ wiele czynników.
    1. Choćby - wentylacja dachu, podbitka
    2. wiatr, usytuowanie względem słońca,
    3. Materiał z jakiego wykonane jest pokrycie

    Aż po absurdalne powody - ot po dachu przeleciał kot.

    Źle ocieplony dach można rozpoznać w mroźne dni, kiedy w domach pali się
    mocniej wtedy od razu widać, czy dom jest dobrze ocieplony, czy gorzej.

    Ariusz

  • 17. Data: 2011-01-31 14:58:20
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 15:54, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Źle ocieplony dach można rozpoznać w mroźne dni, kiedy w domach pali się
    > mocniej wtedy od razu widać, czy dom jest dobrze ocieplony, czy gorzej.

    No i właśnie dokładnie jest takie moje zdanie.

  • 18. Data: 2011-01-31 18:33:34
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-31 13:57, Adam pisze:

    > Ogolnie im dluzej sie snieg utrzymuje tym lepiej ocieplony dach, o
    > czym juz przedpiscy wspomnieli ;)
    ...albo większe przeciągi na strychu... :-)

    --
    sendilkelm

  • 19. Data: 2011-02-01 10:07:04
    Od: januszgazda <j...@b...pl>

    On 31 Sty, 11:39, arch <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ma dach o spadku ok 20 stopni natomiast drugi ok. 45 stopni. Oba
    > budynki są kryte dachówką: ten pierwszy betonową a drugi ceramiczną,

    TO PYTANIE SŁUŻY ODPOWIEDZI NA JAKIEŚ SZERSZE ZAGADNIENIE?

  • 20. Data: 2011-02-01 10:26:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

> [...]
    >ma dach o spadku ok 20 stopni natomiast drugi ok. 45 stopni. Oba
    >budynki są kryte dachówką: ten pierwszy betonową a drugi ceramiczną,

    Znaczy ten pod wiekzszm katem dluzej utrzymuje snieg?