  • 1. Data: 2011-01-31 10:39:15
    Temat: śnieg na dachu....
    Od: arch <s...@w...pl>

    Witam,
    powiedzcie mi, dlaczego z dachu jednego budynku śnieg szybciej zsuwa
    się niż z innego? Obserwuję takie zjawisko gdzie ten pierwszy budynek
    ma dach o spadku ok 20 stopni natomiast drugi ok. 45 stopni. Oba
    budynki są kryte dachówką: ten pierwszy betonową a drugi ceramiczną,
    oba mają poddasza użytkowe ogrzewane.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-31 12:17:07
    Temat: Re: śnieg na dachu....
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    >oba mają poddasza użytkowe ogrzewane.

    przy czym jedno jest ocieplone a drugie nie lub slabo

  • 3. Data: 2011-01-31 12:33:59
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 13:17, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:

    > przy czym jedno jest ocieplone a drugie nie lub slabo

    .... oba są ocieplone i już od ok. 2 lat użytkowane.

  • 4. Data: 2011-01-31 12:39:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.01.2011 13:33, arch pisze:

    > .... oba są ocieplone i już od ok. 2 lat użytkowane.

    u tego co śniegu nie ma/szybciej zjeżdża, to ocieplenie jest spie*** złe

  • 5. Data: 2011-01-31 12:47:00
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 13:39, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > u tego co śniegu nie ma/szybciej zjeżdża, to ocieplenie jest spie*** złe

    no dobrze ale dlaczego dzieje się tak tylko przy temp. w okolicy zera
    i wyżej?

  • 6. Data: 2011-01-31 12:57:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Sty, 13:47, arch <s...@w...pl> wrote:

    > no dobrze ale dlaczego dzieje się tak tylko przy temp. w okolicy zera
    > i wyżej?

    To chyba normalne ze przy wiekszym kacie nachylenia snieg bedzie sie
    szybciej zsuwal ? Szczegolnie przy >0stC, kiedy snieg zaczyna sie
    topic. A zaczyna sie topic (na styku z dachowka) tym predzej, im
    gorzej ocieplony jest dach (wiecej ciepla przenika z domu w kierunku
    dachowki). W bardzo niskich temperaturach na zewnatrz tego ciepla jest
    poprostu za malo zeby stopic snieg.

    Ogolnie im dluzej sie snieg utrzymuje tym lepiej ocieplony dach, o
    czym juz przedpiscy wspomnieli ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-01-31 13:01:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.01.2011 13:47, arch pisze:

    > no dobrze ale dlaczego dzieje się tak tylko przy temp. w okolicy zera
    > i wyżej?

    bo jakoś tak 0stC to temperatura w której się topi śnieg czy lód.
    Śnieg na dachu ma temperaturę <0stC, dach jest podgrzewany przez
    spieprzone ocieplenie. Gdy temperatura na styku dachu i śniegu
    przekroczy 0stC to śnieg się zsunie po warstwie wody(w praktyce jeszcze
    jest istotna sama powierzchnia, przeszkody, kształt dachu itp).

  • 8. Data: 2011-01-31 14:14:35
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 31 Sty, 13:57, Adam <a...@g...com> wrote:

    > To chyba normalne ze przy wiekszym kacie nachylenia snieg bedzie sie
    > szybciej zsuwal ?
    >
    > --
    > Adam

    No to byłoby logiczne, tylko że tak jak napisałem, z dachu o mniejszym
    kącie nachylenia śnieg szybciej znika.

  • 9. Data: 2011-01-31 14:17:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >No to byłoby logiczne, tylko że tak jak napisałem, z dachu o mniejszym
    >kącie nachylenia śnieg szybciej znika.

    Widocznie tam poddasze jest gorzej ocieplone.
    Drugie rozwiązanie jest takie że tam gdzie na dachu dłużej lezy śnieg jest
    całkiem nieogrzewane poddasze.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-01-31 14:20:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Albercik napisał:
    > (w praktyce jeszcze jest istotna sama powierzchnia, przeszkody, kształt
    > dachu itp).

    I usytuowanie względem stron świata/kierunku padania promieni słonecznych.

    U mnie od północnej strony nic nie zjeżdża - jeszcze, a od południowej
    już sporo zjechało i zjeżdża dość intensywnie, ale... słońce świeci
    dzisiaj u nas bardzo mocno i w słońcu na termometrze było chyba z 15
    stC, podczas, kiedy po drugiej stronie domu temperatura jest nadal
    ujemna - coś chyba z -5...

    pozdr
    Robert G