  • 1. Data: 2011-01-31 19:14:25
    Temat: Podlaczenie kuchni indukcyjnej
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Pamietam, ze byly dyskusje na ten temat ale wtedy nie za bardzo mnie
    to dotyczylo wiec temat raczej przejrzalem niz przeczytalem.
    Moze ktos wroci do kwestii i podpowie.
    Bylem swiecie przekonany ze zamowilem kuchnie indukcyjna 3-fazowa a
    dostalem 1 (230V). Nie wiem czy w ogole sa 3-fazowe? Mam doprowadzone
    3 fazy i teraz jak to podlaczyc?
    Wiem - bedzie to robil fachowiec ale chcialbym sie dowiedziec zanim on
    zacznie podlaczac.

    KADAR

  • 2. Data: 2011-01-31 19:20:06
    Temat: Re: Podlaczenie kuchni indukcyjnej
    Od: g...@g...pl

    Kadar wrote:

> [...]
    > 3 fazy i teraz jak to podlaczyc?
    > Wiem - bedzie to robil fachowiec ale chcialbym sie dowiedziec zanim on

    Ja w swojej mialem 1 faze wyprowadzona, po rozebraniu przylacza w kuchence
    okazalo sie ze na 3 fazy tez jest mozliwosc podlaczenia, choc instrukcja nie
    mowila jednoznacznie o tym.

    Jesli podlaczasz tylko 1 faze, bo kuchenka wiecej nie przewiduje,
    wykorzystujesz 1xL, 1xN i 1xPE z gniazda i wszystko.

  • 3. Data: 2011-01-31 19:27:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > 3 fazy i teraz jak to podlaczyc?
    > Wiem - bedzie to robil fachowiec ale chcialbym sie dowiedziec zanim on

    Oczywiscie sa 3-fazowe. Ja mam Teka, w zestawie byl patch-cord na 1 faze. Po
    otwarciu klapki ukazalo sie przylacze z zamontowanymi zworami oraz podlaczonym
    przewodem 3x2,5 chyba.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-31 19:33:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Wybierasz sobie na indukcje najmniej obciazona faze. Dopilnuj zeby
    piekarnik, zmywarka, czajnik i mikrofala byly podlaczone do dwóch
    pozostalych.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 5. Data: 2011-01-31 19:59:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > pozostalych.
    > Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Dzieki, wazna informacja dla mnie.

    KADAR

  • 6. Data: 2011-02-01 06:41:50
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 31 Sty, 20:14, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > 3 fazy i teraz jak to podlaczyc?
    > Wiem - bedzie to robil fachowiec ale chcialbym sie dowiedziec zanim on

    Zazwyczaj są 2 fazowe (bo zazwyczaj są dwa moduły sterujące po dwa
    pola grzejne, dlatego tez zalecają aby 2 garnki gotować na sąsiednich
    polach lewo-prawo a nie góra-dół).
    Umnie była dodatkowa kartka przyklejona na wierzchu.
    Przy podłaczeniu do jednej fazy łaczy się oba kabelki fazowe płyty a
    przy podłaczeniu do dwóch faz trzeba je ewentualnie rozłaczyć.
    W sumiej u mnie były 4 kabelki (PE, N i 2xL), kolory tych kabelków nie
    były logiczne ale było wszystko dokładnie pokazane na wspomnianej
    kartce, w każdym razie radzę dokładnie przejrzec instrukcję lub nawet
    wykonac telefon na infolinie producenta (mój kolega źle sobie
    podlaczył i niestety na dzien dobry musiał naprawiac płytę).
    Pzdr
    QbaB

  • 7. Data: 2011-02-01 10:24:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
    > Nie wiem czy w ogole sa 3-fazowe?

    Tak. Są - ja mam taką, ale to kuchnia wolnostojąca z piekarnikiem.
    Można ją podłączyć na 1, 2 i 3 fazy - wszystko jest bardzo przejrzyście
    narysowane na tabliczce przy zaciskach i nawet odpowiednie zworki są
    dołączone.

    pozdr
    Robert G

  • 8. Data: 2011-02-01 20:02:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    No wlasnie z ty6mi kabelkami to jakos dziwnie jest. jest ich chyba z
    5. 2 brazowe ale zlotowane koncowkami, jeden chyba czarrny i niebieski
    tez zlutowane koncowkami (jesli czegos nie pomylilem - pisze z
    pamieci) i jeden zolto-zielony. Ale w informacji o kuchni jest
    napisane 230-250V. Czy to cos oznacza innego niz moze znaczyc?

    KADAR

  • 9. Data: 2011-02-01 20:25:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
    > Ale w informacji o kuchni jest
    > napisane 230-250V. Czy to cos oznacza innego niz moze znaczyc?

    Myślę, że jak dorwiesz jakiegoś speca elektryka, to by Ci był w stanie
    przerobić taką kuchnię na 3f..., ale czy warto?

    Moja na pełnej mocy ma coś ponad 9,5 kW i na jednej fazie mogłaby nie
    pociągnąć, dlatego sensownie było to założyć na 3f, skoro już mam siłę w
    kuchni ;-)))

    Jak ta Twoja ma ze 2, czy może 3 kW, to da radę na jednej fazie -
    zresztą tak przewidział producent :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-02-01 20:29:34
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jak ta Twoja ma ze 2, czy może 3 kW, to da radę na jednej fazie -
    > zresztą tak przewidział producent :-).
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    Mocy nie sprawdzilem. Jutro z samego rana przejze instrukcje.

    KADAR