  • 1. Data: 2011-02-01 13:30:28
    Temat: Bateria z głowicami kulowymi?
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Bateria natryskowa, z zewnątrz nie różniła się niczym od klasycznej.
    Ale zdziwko, pełne otwarcie na ciepłej i na zimnej następuje po 1/4 obrotu,
    jak w zaworach kulowych.
    Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
    Można coś takiego kupić? Cała bateria jest inaczej zbudowana, czy cały pic w
    tych wkręcanych głowicach?
    Pasowałoby mi takie coś, bo na ciepłej i tak kręcę do pełnego otwarcia
    (przepływowy gazowy ze wstępnym przydławieniem wody).
    Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
    Pozdrówka
    jagr

  • 2. Data: 2011-02-01 13:36:23
    Temat: Re: Bateria z głowicami kulowymi?
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pasowałoby mi takie coś, bo na ciepłej i tak kręcę do pełnego otwarcia
    > (przepływowy gazowy ze wstępnym przydławieniem wody).

    w głowicach
    "przerabiałem" starodawną baterię na taką jak opisałęś właśnie poprzez
    wymianę głowic (w sklepie pytaj o głowice ceramiczne)

  • 3. Data: 2011-02-01 13:39:06
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    > w głowicach
    > "przerabiałem" starodawną baterię na taką jak opisałęś właśnie poprzez
    > wymianę głowic (w sklepie pytaj o głowice ceramiczne)

    I one żywcem pasują do klasycznej baterii, czy trzeba coś zmieniać czy
    przerabiać? Kupić, wkręcić i działa?

  • 4. Data: 2011-02-01 13:46:12
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.02.2011 14:30, jagr pisze:
> [...]
    > Pasowałoby mi takie coś, bo na ciepłej i tak kręcę do pełnego otwarcia
    > (przepływowy gazowy ze wstępnym przydławieniem wody).

    Jeżeli to jest to co myślę to są dostępne takie zaworki, dostępne w
    każdym sklepie castoramopodobnym za kilkanaście PLN.

    Z tym że.. jak zacznie kapać z kranu to nie ma możliwości wymiany
    uszczelki, trzeba po nowy iść do sklepu.

    ..
    na allegro są:
    przykład pierwszy z brzegu
    http://allegro.pl/glowica-ceramiczna-do-baterii-1-2-
    cala-1-szt-i1431566905.html

  • 5. Data: 2011-02-01 13:57:25
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z tym że.. jak zacznie kapać z kranu to nie ma możliwości wymiany
    > uszczelki, trzeba po nowy iść do sklepu.

    Obejrzałem, tam są dwa gwinty. Po co jest ten większy?
    Nie będzie wystawał dystansując pokrętło?

  • 6. Data: 2011-02-01 14:06:14
    Od: "PH" <P...@p...news>

    > Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości
    >
    > I one żywcem pasują do klasycznej baterii, czy trzeba coś zmieniać czy
    > przerabiać? Kupić, wkręcić i działa?

    wkręciłem i działa. nie wiem czy miałem szczęscie czy pasują do wszystkich
    modeli :)

  • 7. Data: 2011-02-01 14:07:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    > I one żywcem pasują do klasycznej baterii, czy trzeba coś zmieniać czy
    > przerabiać? Kupić, wkręcić i działa?

    wymieniasz sztuka w sztukę, nie ma problemów.

    b.

  • 8. Data: 2011-02-01 14:08:35
    Od: Krzysztof L <c...@o...pl>

    > Pasowałoby mi takie coś, bo na ciepłej i tak kręcę do pełnego otwarcia
    > (przepływowy gazowy ze wstępnym przydławieniem wody).
    > Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?

    Może lepiej baterię termostatyczną? Otwierasz i nic nie trzeba
    regulować, czekasz na odpowiednią temp.
    Skoro wynaleziono baterie jednouchwytowe, warto się męczyć z
    klasycznymi?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2011-02-01 15:45:09
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-01 14:30, jagr pisze:
    > Bateria natryskowa, z zewnątrz nie różniła się niczym od klasycznej.
    > Ale zdziwko, pełne otwarcie na ciepłej i na zimnej następuje po 1/4 obrotu,
    > jak w zaworach kulowych.

    Jest powód, by tego unikac. Strumien wody ma mase i nie nalezy
    wyhamowywac go nagle, gdy gna przez rure. Dlatego krany do wody
    maja wiele obrotów, a np. kurki do gazu (który nie ma masy)
    ledwie kawalek obrotu. Nagłe zatkanie rury przed rozpedzona
    woda moze uszkadzac zlacza.

    --
    A S

  • 10. Data: 2011-02-01 16:19:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:

> [...]
    > maja wiele obrotów, a np. kurki do gazu (który nie ma masy)
    > ledwie kawalek obrotu. Nagłe zatkanie rury przed rozpedzona

    no i powstają infradźwięki które mogą powodować ze kury nie niosą a krowy
    nei dają mleka :)

    uderzenia hydrauliczne nie są tak wielkie aby powodować jakieś realne
    uszkodzenia instalacji :)