  • 11. Data: 2011-02-01 20:26:21
    Temat: Re: Bateria z głowicami kulowymi?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > uderzenia hydrauliczne nie są tak wielkie aby powodować jakieś realne
    > uszkodzenia instalacji :)

    W domowych krętych instalacjach nie są. Ale w rurociągu zasilającym
    ogród i mającym kilkanaście metrów prostego odcinka już bym nie był taki
    wyrywny żeby kurkiem na raz wodę odcinać.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2011-02-01 20:52:45
    Od: M <M...@o...pl>

    > W domowych krętych instalacjach nie są. Ale w rurociągu zasilającym
    > ogród i mającym kilkanaście metrów prostego odcinka już bym nie był taki
    > wyrywny żeby kurkiem na raz wodę odcinać.

    Przy raptownym zakręceniu wody ciśnienie będzie największe w najcieńszym
    odgałęzieniu. Możesz zrobić odgałęzienie na końcu i kawałek elastycznego
    węża założyć - powinno wystarczyć.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Uderzenie_hydrauliczne

    Zawory w kranach nie zamykają się tak raptownie jak np. poidła dla koni :-)

    M.

  • 13. Data: 2011-02-02 07:27:30
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jest powód, by tego unikac. Strumien wody ma mase i nie nalezy
    > wyhamowywac go nagle, gdy gna przez rure. Dlatego krany do wody
    > maja wiele obrotów, a np. kurki do gazu (który nie ma masy)
    > ledwie kawalek obrotu. Nagłe zatkanie rury przed rozpedzona
    > woda moze uszkadzac zlacza.

    Większym problemem są elektrozawory przy pralkach.
    Tutaj jednak zawór nie ma charakterystyki prostokątnej, bo ruch 1/4 też
    przecież trwa ułamek sekundy. I to powinno wystarczyć.
    I nie jest to jakieś zamykanie zero-jedynkowe. W położeniu 1/8 woda leci
    (słabiej, ale leci).
    jagr

  • 14. Data: 2011-02-02 08:50:14
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

    Użytkownik "Krzysztof L" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może lepiej baterię termostatyczną? Otwierasz i nic nie trzeba
    > regulować, czekasz na odpowiednią temp.
    > Skoro wynaleziono baterie jednouchwytowe, warto się męczyć z
    > klasycznymi?

    A może autor wątku ma gazowy przepływowy ogrzewacz wody ? Wtedy baterię
    termostatyczną może sobie włożyć w buty - będzie wyższy. Kilkaset złotych za
    baterię termostatyczną vs 20-30 zł za dwie głowice ceramiczne nie wydaje się
    być kuszące
    --
    Jackare

    P.S.
    A Anglicy nadal z dwóch osobnych kurków leją......

  • 15. Data: 2011-02-02 12:34:21
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > termostatyczną może sobie włożyć w buty - będzie wyższy. Kilkaset złotych
    > za baterię termostatyczną vs 20-30 zł za dwie głowice ceramiczne nie

    Tak właśnie jest. Musi być w miarę stały przepływ wody, termostaty odpadają.
    Kiedy sąsiedzi nade mną spuszczają wodę swoją przyciskową "Niagarą", wtedy
    gaz gaśnie i muszę zakręcić wodę. Odczekać i proces odpalania zacząć od
    nowa. Przepływ wody - po kilku sekundach iskra - po kilku pojawia się
    pierwszy płomień - startuje palnik i czekam, aż rozgrzeje się wymiennik. W
    czasie kąpieli pod natryskiem to jest naprawdę wkurzające. Czasem w czasie
    korzystania robią mi to dwa razy, czasem raz, a czasem mi się udaje. :-)
    jagr

  • 16. Data: 2011-02-02 12:36:44
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości

    Właśnie nabyłem za 17,90 za sztukę. Polskiie.
    Dziś wkręcę i zobaczę, co jest co.
    Dzięki za wszystkie wyjaśnienia.
    jagr

  • 17. Data: 2011-02-02 13:03:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik jagr napisał:
> [...]
    > przecież trwa ułamek sekundy. I to powinno wystarczyć.
    > I nie jest to jakieś zamykanie zero-jedynkowe. W położeniu 1/8 woda leci

    Pralka dostaje wodę dosyć pokręconą instalacją, wewnątrz pralki przebieg
    też nie jest prosty, na dokładkę wąż ma znacznie większą elastyczność
    poprzeczna od rur - czyli jest sporo elementów łagodzących uderzenie
    hydrauliczne. Już pisałem - najgorzej odczuwalne jest ono na długich,
    prostych odcinkach rurociągu.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2011-02-03 11:50:32
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Właśnie nabyłem za 17,90 za sztukę. Polskie.
    > Dziś wkręcę i zobaczę, co jest co.
    > Dzięki za wszystkie wyjaśnienia.
    > jagr

    Wkręciłem i działa.

  • 19. Data: 2011-02-03 14:39:52
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > łagodzących uderzenie hydrauliczne. Już pisałem - najgorzej
    > odczuwalne jest ono na długich, prostych odcinkach rurociągu.

    Dzięki. A ja od roku dochodze jak zliwidowac efekt stukania. W chlewni mam
    kilkadziesiąt automatycznych poideł i jak się zamykają to stukanie niesie
    się po całej instalacji. Myslicie że wystarczy kawałek węża gumowego jako
    tłumik. Regulator ciśnieni nie pomaga bo uderzenia są za krótkie.

  • 20. Data: 2011-02-03 19:34:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 2 Feb 2011 13:34:21 +0100, jagr napisał(a):

> [...]
    > korzystania robią mi to dwa razy, czasem raz, a czasem mi się udaje. :-)

    To zainwestuj w zbiornik przeponowy i zawór zwrotny na wejściu zimnej wody
    do mieszkania. Problem zniknie. W momencie poboru wody przez sąsiada przez
    te parę sekund instalację zasili zbiornik przeponowy, a po powrocie
    ciśnienia w pionie zasilającym zostanie on uzupełniony.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356