  • 1. Data: 2011-01-31 10:01:55
    Temat: Problem z ociepleniem ściany
    Od: Robson <r...@...pl>

    Witam.
    Spółdzielnia ociepla blok. Firma się nie wywiązywała z terminów, zerwali
    umowę. Jest zrobiona polowa jednej strony bloku. W niektórych miejscach
    na starej elewacji jest wełna mineralna pokryta blacha. Wywalają to i
    pokrywają styropianem. Ścianą w tym miejscu to beton 8cm, pokrywają to
    styropianem 12cm. Jeden z pokoi mam na połączeniu styropian-wełna. Tam
    gdzie jeszcze została stara wełna temperatura na wewnętrznej stronie
    ściany wynosi 21-22 st.C, w miejscu gdzie wełna została wywalona
    15-16st.c - mierzyłem gdy temperatura na zewnątrz wynosiła -10st. w
    pokoju 22 st, wilgotność 55%.
    w miejscu gdzie ściana jest zimna skrapla się wilgoć (okna z wentylacją
    higrosterowalną, wietrzenie normalne).
    Teraz moje pytanie: czy pokrycie 8cm ściany betonowej 12cm styropianu to
    nie za mało? Administracja tłumaczy się, ze tak jest w projekcie, ale
    wiadomo, projekt możne być spie... zrobiony niedobrze ;).
    Jak przekonać administrację, że wilgoć skrapla się na zimnej ścianie, a
    nie na cieplej, jak mi próbują wmówić. Wilgotność jest w granicach
    określonych Polską Normą - 51-55%, norma mówi do 60%.

  • 2. Data: 2011-01-31 15:52:48
    Temat: Re: Problem z ociepleniem ściany
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:ii61au$erv$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ściany wynosi 21-22 st.C, w miejscu gdzie wełna została wywalona
    > 15-16st.c - mierzyłem gdy temperatura na zewnątrz wynosiła -10st. w pokoju

    Bo pewnie kleją styropian na placki i dostaje sie pod niego zimne powietrze.
    Ile mam powtarzać, że jak załozysz kurtke puchową za 5000zł ale o 3 numery
    za dużą, taką że nie przylega to ci ja podwieje !
    Dawaj zdjęcia tej roboty ociepleniowej. Tylko je zrób tak żeby było widać
    detale.
    Po drugie obróbki okien są niezmiernie istotne zeby tam nie właziło zimne
    powietrze. Trzeba to taśmami rozprężnymi okleić przed klejeniem styropianu.
    Styropian na placki to główny powód zimna mimo ocieplenia. Szkoda kasy na to
    ocieplanie.

  • 3. Data: 2011-01-31 15:55:18
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:ii61au$erv$1@news.onet.pl...

    Tu masz jak należy nakładać sklej na styropian.

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,878/Itemid,3
    8/

    Płyt nie może podwiewać wiatr. 90% to partacze i kleją tylko na same placki
    robiąc przewiew pod warstwą ocieplenia

  • 4. Data: 2011-01-31 16:01:13
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:ii61au$erv$1@news.onet.pl...

    Pomijając czy kleją na klej piankowy czy na cementowy - bez znaczenia teraz
    ale zwróć uwagę na sposób nakładania kleju i gruntowanie ścian przed
    klejeniem

    http://www.youtube.com/watch?v=sj7RycogDR0

    Stare mury

    1. Wymyć karcherem
    2. Odczekać 24-48h aż wyschnie
    3. Zagruntować
    4. Odczekać 24-48h
    5. Klej nakładać szczelnie żeby nie podwiewało płyt
    6. Okna muszą być solidnie obrobione żeby w szparki nie wchodziło powietrze
    napierające na blok.

    Inaczej DUPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  • 5. Data: 2011-02-03 13:10:16
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Tu masz jak należy nakładać sklej na styropian.
    >
    > http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,878/Itemid,3
    8/

    Masz rację, ale juz 5 ekip przepydałem, i nie chcą mi w ten sposób robić
    ekipe na piankę tez cięzko znaleźć, jeden wyznał, że cięzko się pianką
    robi, aby było równo.

    chyba jak by nie patrzeć to najlepsza metoda
    http://www.youtube.com/watch?v=sj7RycogDR0

    a co to za taśmy na okna? to mnie zaciekawiło,
    bo wieje mi z pod parapetów jak diabli, moze dlatego, że na zewnąrz
    jeszcze nie robiłem ocieplenia i parapetów, ale to juz osobiście sobie
    przypilnowac mam zamiar :)

  • 6. Data: 2011-02-03 21:03:04
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >

    > Masz rację, ale juz 5 ekip przepydałem, i nie chcą mi w ten sposób robić
    > ekipe na piankę tez cięzko znaleźć, jeden wyznał, że cięzko się pianką

    To szukaj takiej aż tak bedą robić. Nie spiesz się jak my wszyscy :-)
    Widziałem takich co kładli klej nawet na boki styropianu jakby murowali
    bloczki :-) Masakra :-)
    Trzeba przy nich byc cały czas i co kilka dni oderawać jakąś płyte
    kontrolnie.
    Mieć to w umowie, ze jak znajdziesz celowo ukrytą fuszerkę to won z budowy i
    zero płacenia lub przywozisz styropian i zapłata paragonami.

    > chyba jak by nie patrzeć to najlepsza metoda
    > http://www.youtube.com/watch?v=sj7RycogDR0
    >
    > a co to za taśmy na okna? to mnie zaciekawiło,
    > bo wieje mi z pod parapetów jak diabli, moze dlatego, że na zewnąrz

    Wieje przez porotherm, przez to gówno budowlane. Jak będą zakładać parapety
    po wykonaniu ocieplenia to trzeba pilnować żeby to uszczelnili. Ale każdy
    parapet musisz sam pilnować, bo pójdziesz na drugą stronę domu i już ci
    złośliwie zrobi źle.

  • 7. Data: 2011-02-03 21:06:26
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > robi, aby było równo.
    >
    > chyba jak by nie patrzeć to najlepsza metoda

    W tym filmie jest jeszcze mowa o mieszaniu kleju cementowego, żeby
    wymieszać, odczekac i ponownie wymieszać. Mało które brudasy tak robią. Są
    strasznie źli jak się im zwraca uwagę.
    Liczę na to że chociaż końcówkę zrobisz jak należy :-)
    Najpierw tynk walnij i poczekaj ze 3-4 tygodnie.

  • 8. Data: 2011-02-04 09:22:20
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > strasznie źli jak się im zwraca uwagę.
    > Liczę na to że chociaż końcówkę zrobisz jak należy :-)
    > Najpierw tynk walnij i poczekaj ze 3-4 tygodnie.

    Mam zamiar pilnować, bo te wiatry z gniazdek, parapetów
    to jakis skandal, to chyba kwestia po prostu budowy tego bloczka.

    Znajomy ma na kleju wygląda znaczniej lepiej ta robota, a też wieje
    Mam nadzieję, ze po ociepleniu przestanie nam wiać :)

    Na otynkowanie już się umówiłem na wiosne, a w wrześniu
    ocieplenie.

    Poddasze, dzięki Tobie mam super zrobione, trzeba było poprawiać i
    zwracać uwagę , ale warto było :)

    na poddaszu ciepło jak diabli ok 25 stopni wczoraj było
    a ogrzewanie na minimum, musiałem skręcać:)

    Jeszcze został problem z dmuchającymi gniazdkami i parapetami

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-02-04 15:56:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > Mam zamiar pilnować, bo te wiatry z gniazdek, parapetów
    > to jakis skandal, to chyba kwestia po prostu budowy tego bloczka.

    No bo to jest gówno. Bez tynkowania nie dasz rady, a i tak samą struktura
    tej ceramiki będzie wiało na dużej powierzchni. te porothermy robi sie przez
    dostpanie pyłu drzewnego i dalej sie je wypala.
    To jest syf jakich mało. Sam mam to gówno. Jak sie uporasz z tynkiem, a
    zapomnisz uszczelnić od szczytu to jak ci wleci szczytem to wyleci
    gniazdkiem 20 metrów dalej.

    > Znajomy ma na kleju wygląda znaczniej lepiej ta robota, a też wieje
    > Mam nadzieję, ze po ociepleniu przestanie nam wiać :)

    I po tynku i od góry - działówki też.

    > Na otynkowanie już się umówiłem na wiosne, a w wrześniu
    > ocieplenie.
    >
    > Poddasze, dzięki Tobie mam super zrobione, trzeba było poprawiać i
    > zwracać uwagę , ale warto było :)

    Widzisz, a tak na mnie plują niektórzy :-)

  • 10. Data: 2011-02-09 20:48:34
    Od: mowczar <m...@u...poczta.onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 16:55:18 +0100, kiki wrote:

> [...]
    >
    > Płyt nie może podwiewać wiatr. 90% to partacze i kleją tylko na same
    > placki robiąc przewiew pod warstwą ocieplenia

    Najlepsze opracowanie dotyczące ocieplania styropianem jakie kiedykolwiek
    czytałem można znaleźć tutaj: http://www.styropiany.pl/index.cgi?
    oper=1&kod=publikacje

    Ale cóż z tego skoro "fahofiec" zawsze wie lepiej: "Panie ja piętnaście
    lat w tym fachu i wiem jak robić, nie muszę czytać".

    Ów fachowiec miał niesmaczną minę jak mu odpowiedziałem, że piętnaście
    lat robił to źle. I pomimo upominania i pilnowania, niektóre otwory
    okienne spierdolił po swojemu, skąd wiem? Bo po paru latach pojawiły się
    tam pęknięcia w narożnikach.

    Moje doświadczenia z "fahofcami" są takie, że niekiedy miałem mściwe
    wobec nich marzenia... gdyby tak którego odstrzelić....