  • 11. Data: 2011-02-01 20:52:03
    Temat: Re: Podlaczenie kuchni indukcyjnej
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:f277f734-3237-4336-b39a-066d9668a0cd@r19g2000pr
    m.googlegroups.com...
    > No wlasnie z ty6mi kabelkami to jakos dziwnie jest. jest ich chyba z
    > 5. 2 brazowe ale zlotowane koncowkami, jeden chyba czarrny i niebieski
    > tez zlutowane koncowkami (jesli czegos nie pomylilem - pisze z
    > pamieci) i jeden zolto-zielony. Ale w informacji o kuchni jest
    > napisane 230-250V. Czy to cos oznacza innego niz moze znaczyc?

    Moge sie mylic i kuchnia wybuchnie. ;)
    Czarny i brazowy to standardowo fazy, a niebieski to zero. Zóltozielony
    uziemienie.
    Niewykluczone, ze mozesz ja podlaczyc na dwie fazy, a nie tylko jedna.
    Doczytaj w instrukcji albo dzwon do producenta.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 12. Data: 2011-02-01 20:53:02
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Jak ta Twoja ma ze 2, czy może 3 kW, to da radę na jednej fazie -
    > zresztą tak przewidział producent :-).
    >
    > pozdr
    > Robert G.

    Mocy nie sprawdzilem. Jutro z samego rana przejze instrukcje.
    ============

    Jak już wszystko zawiedzie, to czas zajrzeć do instrukcji. ;)

  • 13. Data: 2011-02-01 21:00:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ze stron producenta m,in. takie wlsciwosci:

    *17 stopni mocy
    *Funkcja PowerBoost dla wszystkich stref grzewczych
    *Moc przyłączeniowa: 7,2 kW

    Nic z tej instrukcji nie wynika dla mnie. Moze ktos z was wie o co w
    tym chodzi.

    http://www.bosch-home.pl/PIE651T14E.html?source=sear
    ch

    podaje link do strony. Gdsyby nie dzialal to w adresie jest firma a te
    duze litery to symbol modelu.

    KADAR

  • 14. Data: 2011-02-01 21:07:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Doczytaj w instrukcji albo dzwon do producenta.
    --
    > Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Zagladalem do instrukcji ale nie wiele mi to mowi.
    Podalem linka do stron, instrukcja wyglada dokladnie tak samo. Sa 3
    rysunki z roznymi kabelkami ale w natuze te kabelki maja polutowane
    koncowki. Chetnie bym podlaczyl to do 2 faz ale czy moge?
    Instalator przedluza kabel wiec wpial sie juz przewodem 3-zylowym do
    puszki i jesli jest to mozliwe to moge mu kazac zmienic ale mam
    wartpliwosci co do jego fachowosci elektrycznej z tad moje pytania.

  • 15. Data: 2011-02-01 21:30:58
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-02-01 22:07, Kadar pisze:
> [...]
    > puszki i jesli jest to mozliwe to moge mu kazac zmienic ale mam
    > wartpliwosci co do jego fachowosci elektrycznej z tad moje pytania.

    a czy przypadkiem nie jest tak, ze podlaczenie takiej plyty musi zrobic
    gosc z uprawnieniami, ktory wbija pieczatke/whatever w gwarancji?
    Tak jest z plytami gazowymi zazwyczaj np, z drugiej strony jakbym nie
    wiedzial jak podlaczyc, to wolalbym komus kilkadziesiat pln za
    podlaczenie, niz pozniej szukac nowej plyty :-)

    Sierp

  • 16. Data: 2011-02-01 21:43:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

    , z drugiej strony jakbym nie
    > wiedzial jak podlaczyc, to wolalbym komus kilkadziesiat pln za
    > podlaczenie, niz pozniej szukac nowej plyty :-)
    >
    > Sierp

    Nie mam zamiaru jej sam podlaczac ale nie chce zeby stolarz, ktory
    zdobyl przy okazji uprawnienia spalil mi plyte.

    KADAR

  • 17. Data: 2011-02-01 21:44:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 22:00, Kadar <o...@g...com> wrote:

> [...]
    ch

    > podaje link do strony. Gdsyby nie dzialal to w adresie jest firma a te

    https://portal.bsh-partner.com/TCcustomBSH/controlle
    r/download_file?PDFOBID=smeq2Ghcdcso0pdmdb---ATz&UMO
    BID=smeq2Ifcdcso0pdmdb---ATz

    No przeciez tu na 3 stronie punkt 6 masz jak byk jak to podlaczyc :)
    Pierwszy obrazek - zwykle jednofazowe polaczenie (laczysz 1 z 2 i to
    idzie do L czyli fazy, laczysz 3 i 4 i to idzie do N czyli neutral -
    zero, 5 do PE - zolto/zielony czyli uziemienie).

    Drugi obrazek - polaczenie na dwie fazy - do 1 podlaczasz jedna faze,
    do 2 druga faze, a 3 i 4 laczysz i podlaczasz pod N (zero). 5
    uziemienie.

    Trzeci obrazek - polaczenie jednofazowe - dwie fazy oddzielnie. 1 to
    faza pierwsza, 2 to faza druga. 3 to ziemia fazy 1, 4 to ziemia fazy
    2. 5 uziemienie.

    Czego tam nie rozumiesz?? :)

    Ja bym wybral obrazek numer dwa - polaczenie na dwie fazy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2011-02-01 21:45:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 22:44, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Trzeci obrazek - polaczenie jednofazowe - dwie fazy oddzielnie. 1 to
    > faza pierwsza, 2 to faza druga. 3 to ziemia fazy 1, 4 to ziemia fazy
    > 2. 5 uziemienie.

    tzn. nie ziemia, tylko zero :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2011-02-01 21:58:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Czego tam nie rozumiesz?? :)
    >
    > Ja bym wybral obrazek numer dwa - polaczenie na dwie fazy.
    > Adam Sz.

    Sprawa nie jest prosta.
    Firma wykonujaca i montujaca kuchnie prezysyla stolarza, ktory byc
    moze ma a moze nie ma uprawnien elektrycznych (nie sprawdzalem). alke
    to firma calosciowo bierze na siebie odpowiedzialnosc a nie pana
    Marek, ktory juz wykazal sie przy montazu zbyt swobodnym podejsciem w
    wielu detalach. Nabralem podejrzen, kiedy bez zadnego oporu chcial
    przedluzac przewody w "scianie". Firma niby renomowana ale tez dala
    pokaz takiego lekcewazenia klienta, ze z tego wszystkiego wole
    dopilnowac wszystkiego.
    Tym bardziej kiedy ktos kilka wpisow wczesnij napisal, ze taka plyte
    mozna podlaczyc pod 2 fazy. Podejrzewam, ze gosciu nawet nie slyszal o
    takim rozwiazaniu. Teraz ty dodatkowo piszesz, ze wybralbys sobie
    obrazek. nie moge isc do faceta i powiedziec mu Panie wyb ieram sobie
    obrazek tylko jesli macie racje, musze sciagnac prtawdziwego elekryka
    i to podlaczyc ale to juz bedzie mala wojna z firma.

    POZDRAWIAM
    KADAR

  • 20. Data: 2011-02-01 22:07:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 22:58, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > obrazek. nie moge isc do faceta i powiedziec mu Panie wyb ieram sobie
    > obrazek tylko jesli macie racje, musze sciagnac prtawdziwego elekryka
    > i to podlaczyc ale to juz bedzie mala wojna z firma.

    Ło rany, szybciej bys to sam podlaczyl niz napisal tego posta, a Ty
    chcesz jakichs specjalnych elektrykow i firmy wzywac !! :) To jest
    robota na 5 minut, a wymagane narzedzia to kostka polaczeniowa, noz i
    srubokret ;)

    Tak naprawde to wszystko pewnie zalezy od przekroju kabla jaki tam
    masz - jak jest gruby (4mm2) to pewnie pociagnie na jednej fazie. Jak
    cienszy to lepiej wybrac dwie fazy - obojetnie czy obrazek numer 2 czy
    3. Bedzie dzialac w kazdym wariancie. Kolorki kablow powiazane z
    numerkami w owych rysunkach masz w opisie ponizej.
    pozdr.

    --
    Adam