  • 21. Data: 2011-02-01 22:18:32
    Temat: Re: Podlaczenie kuchni indukcyjnej
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Tak naprawde to wszystko pewnie zalezy od przekroju kabla jaki tam
    > masz - jak jest gruby (4mm2) to pewnie pociagnie na jednej fazie. Jak
    > cienszy to lepiej wybrac dwie fazy - obojetnie czy obrazek numer 2 czy
    > 3. Bedzie dzialac w kazdym wariancie. Kolorki kablow powiazane z
    > numerkami w owych rysunkach masz w opisie ponizej.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Teraz jestem kilka km od mieszkania wiec i tak robta sie nie zajme.
    Mam czas na myslenie.
    Problem, ze musze pokazac komus palcem jak ma zrobic cos za co
    teoretycznie on odpowiada (a ja nie znam sie na tym).
    Firma bierze odpowiada za calosc: montaz + podlaczenie. Sam moze i
    zrobie ale gwarancji to juz sam sobie nie podbije.
    Kable sa grube.

    KADAR

  • 22. Data: 2011-02-01 22:20:29
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-02-01 23:07, Adam pisze:
    > Tak naprawde to wszystko pewnie zalezy od przekroju kabla jaki tam
    > masz - jak jest gruby (4mm2) to pewnie pociagnie na jednej fazie.

    raczej wystarczy 2,5mm do jednofazowego podlaczenia - wg instrukcji
    mojej plyty (ma wieksza moc niz ta z tego watku)

    Sierp

  • 23. Data: 2011-02-01 22:29:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > raczej wystarczy 2,5mm do jednofazowego podlaczenia - wg instrukcji
    > mojej plyty (ma wieksza moc niz ta z tego watku)
    >
    > Sierp

    Te moje chyba tez maja 2,5 ale jesli dobrze rozumiem podlaczajac 2
    fazy uzyskuje max wykorzystanie mocy plyty czego nie mam w przypadku
    podlaczenia do 1 fazy. Mam "sile" w mieszkaniu wiec dlaczego nie mam z
    tego skorzystac.

    KADAR

  • 24. Data: 2011-02-01 22:34:13
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-02-01 23:18, Kadar pisze:
> [...]
    > Firma bierze odpowiada za calosc: montaz + podlaczenie. Sam moze i
    > zrobie ale gwarancji to juz sam sobie nie podbije.

    wiesz co... jezeli masz umowe z firma, to jak ci spalą tą płyte to po
    prostu beda musieli kupic druga i tyle
    powiedz im, ze ma byc trojfazowo i juz (przynajmniej przewodow nie
    popali w scianie jak deweloper przyoszczedzil ;-) )

    mozesz dla pewnosci poprosic o informacje/potwierdzenie/dowod, ze
    gosc/stolarz ma odpowiednie uprawnienia SEPowskie (ktore nei sa trudne
    do zdobycia prawde mowiac) na podlaczanie tego typu urzadzen.
    Jak nie ma - to napisz firmie, ze w twojej instrukcji jest tak napisane
    (strona 13) i skoro zaplaciles za montaz i podlaczenie - niech to zrobic
    specjalista z uprawnieniami

    sam mam teraz remont wiec dobrze cie rozumiem - tez czytam o wszystkim i
    za wszystkich, i mimo ze generalnie nie mam niespodzianek - wole
    poczytac, bo przynajmniej spokojniej spie (za to denerwuje sie w dzien ;-) )
    tak to jest - ograniczone zaufanie

    Sierp

  • 25. Data: 2011-02-01 22:46:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 23:18, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Problem, ze musze pokazac komus palcem jak ma zrobic cos za co
    > teoretycznie on odpowiada (a ja nie znam sie na tym).

    Ale co w tym zlego? Jest kilka wariantow - gosc pewnie robi tak jak
    zwykle robil. Skoro instrukcja przewiduje inne warianty to mu powiedz,
    ze chcesz inny i koniec kropka. Watpie zeby mial powody do marudzenia
    bo kazdy wariant z tej instrukcji to jest maksymalnie 5 minut, tak
    samo "skomplikowanej" roboty ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-02-01 22:51:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 23:20, Sierp <s...@n...netgrr> wrote:

    > raczej wystarczy 2,5mm do jednofazowego podlaczenia - wg instrukcji
    > mojej plyty (ma wieksza moc niz ta z tego watku)

    W zaleznosci od ulozenia przewodu - 2,5mm2 to *maksymalnie* 30A, czyli
    6,9kW. Jezeli on tam ma jakies laczenia w scianie to nie przyjmowalbym
    wiecej jak polowe tego.. I balbym sie podlaczyc kuchenke 7kW na jednym
    takim kabelku 2,5mm2 !!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-02-01 22:53:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > ze chcesz inny i koniec kropka. Watpie zeby mial powody do marudzenia
    > bo kazdy wariant z tej instrukcji to jest maksymalnie 5 minut, tak

    Ok. obrazek nr2.

    DZIEKI
    KADAR

  • 28. Data: 2011-02-01 22:54:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Lut, 23:29, Kadar <o...@g...com> wrote:

> [...]
    > fazy uzyskuje max wykorzystanie mocy plyty czego nie mam w przypadku
    > podlaczenia do 1 fazy. Mam "sile" w mieszkaniu wiec dlaczego nie mam z

    Nie, moc plyty bedzie w kazdym wypadku taka sama. Tylko rozkladasz ja
    wtedy na dwa kabelki, zamiast jeden. 7kW na 2,5mm2 moze byc malo -
    poprostu kabel moze Ci sie zgrzac, a w gotujac w swieta na maksa przez
    pare godzin - nawet spalic :) Juz sama jakosc laczen moze miec tu
    wielki wplyw. Jak to dasz na dwoch fazach to w uproszczeniu kazdy z
    kabelkow bedzie o polowe mniej obciazony.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-02-01 23:05:39
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > wielki wplyw. Jak to dasz na dwoch fazach to w uproszczeniu kazdy z
    > kabelkow bedzie o polowe mniej obciazony.

    OK.
    jestem inteligentny i po 2 godz. zrozumialem. Alez macie do mnie
    cierpliwosc DZIEKI
    Tylko dlaczego to takie skomplikowane, nie mozna tego jakos prosciej.

    KADAR

  • 30. Data: 2011-02-01 23:44:19
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Nie, moc plyty bedzie w kazdym wypadku taka sama. Tylko rozkladasz ja
    > wtedy na dwa kabelki, zamiast jeden. 7kW na 2,5mm2 moze byc malo -
    > poprostu kabel moze Ci sie zgrzac, a w gotujac w swieta na maksa przez

    Przy podlaczeniu jednofazowym suma maksymalnej moc wszystkich pól
    jednoczesnie wlaczonych jest sporo mniejsza.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/