  • 31. Data: 2011-02-01 23:45:38
    Temat: Re: Podlaczenie kuchni indukcyjnej
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    --
    > Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Zagladalem do instrukcji ale nie wiele mi to mowi.
    Podalem linka do stron, instrukcja wyglada dokladnie tak samo. Sa 3
    rysunki z roznymi kabelkami ale w natuze te kabelki maja polutowane
    koncowki. Chetnie bym podlaczyl to do 2 faz ale czy moge?
    Instalator przedluza kabel wiec wpial sie juz przewodem 3-zylowym do
    puszki i jesli jest to mozliwe to moge mu kazac zmienic ale mam
    ===========

    Jezeli to plyta czteropolowa, to zdecydowanie upieraj sie na podlaczeniu pod
    dwie fazy. Podlaczajac pod jedna nie wykorzystujesz jej pelnej mocy
    jednoczesnie na kilku polach.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 32. Data: 2011-02-02 00:33:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Lut, 00:44, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Przy podlaczeniu jednofazowym suma maksymalnej moc wszystkich pól
    > jednoczesnie wlaczonych jest sporo mniejsza.

    A to nawet nie wiedzialem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-02-02 06:07:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
    > Nie mam zamiaru jej sam podlaczac ale nie chce zeby stolarz, ktory
    > zdobyl przy okazji uprawnienia spalil mi plyte.

    Słusznie...
    Jednak to tak banalnie proste, że ja sam - choć elektrykiem nie jestem i
    żadnych tam uprawnień nie mam - wziąłem instrukcję, a nawet jak się
    okazało, na obudowie miałem odpowiednie rysunki i...

    Podłączyłem :-))).

    W pierwszym momencie zauważyłem, że działają tylko dwie fazy, to
    podłączyłem na dwie - kuchnia zaczęła normalnie pracować -i zawołałem
    chłopaków. Przyszli, posprawdzali i rzeczywiście coś tam nie zwierało na
    tej trzeciej. Poprawili, przepięli mi już na 3 fazy i jest git.

    Rozumowałem tak samo jak Ty :-) jak mam siłę, to trzeba z niej
    skorzystać i domagaj się zrobienia przedłużacza 5 żyłowego, a nie 3... W
    końcu jak masz samochód, to nie po to, by chodzić pieszo :-DDD.

    Nie ma co się bać :-), to na prawdę jest proste...

    pozdr
    Robert G

  • 34. Data: 2011-02-02 06:28:53
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-02-02 00:44, Jan Werbinski pisze:
    > Przy podlaczeniu jednofazowym suma maksymalnej moc wszystkich pól
    > jednoczesnie wlaczonych jest sporo mniejsza.

    skad taki wniosek? (imho bledny)

    Sierp

  • 35. Data: 2011-02-02 06:33:59
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-02-01 23:51, Adam pisze:

    > W zaleznosci od ulozenia przewodu - 2,5mm2 to *maksymalnie* 30A, czyli
    > 6,9kW. Jezeli on tam ma jakies laczenia w scianie to nie przyjmowalbym
    > wiecej jak polowe tego.. I balbym sie podlaczyc kuchenke 7kW na jednym
    > takim kabelku 2,5mm2 !!
    > pozdr.

    nie sadze, aby deweloper polozyl cos grubszego niz 2,5mm (nawet jak on
    sobie podepnie grubszym).
    wg instrukcji mojej plyty
    http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200906/
    20090623182307703/CTI613GI_series_00209A_XEO_PL.pdf
    moc przylaczeniowa dla niej to 7,2kW i podane jest, ze przy pradzie do
    32A (czyli wlasnie 7,2kW) przewod ma miec minimalnie 2,5mm2 przy
    podlaczeniu do jednej fazy

    ale ja generalnie tez zamierzam podpiac do 3f - bo mam

    Sierp

  • 36. Data: 2011-02-02 06:34:18
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]

    > jednoczesnie na kilku polach.

    > --

    > Jan Werbinski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Podłączałem ostatnio Tekę... Uprawniony elektryk podłączył ją do dwóch faz, a 3-cią
    fazę wykorzystał i podłączył
    do niej piecyk elektryczny. Jak widać, 2 fazy praktykuje się!

  • 37. Data: 2011-02-02 07:20:32
    Od: " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl>

    Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    > Pamietam, ze byly dyskusje na ten temat ale wtedy nie za bardzo mnie
    > to dotyczylo wiec temat raczej przejrzalem niz przeczytalem.
    > Moze ktos wroci do kwestii i podpowie.
    > Bylem swiecie przekonany ze zamowilem kuchnie indukcyjna 3-fazowa a
    > dostalem 1 (230V). Nie wiem czy w ogole sa 3-fazowe? Mam doprowadzone
    > 3 fazy i teraz jak to podlaczyc?
    > Wiem - bedzie to robil fachowiec ale chcialbym sie dowiedziec zanim on
    > zacznie podlaczac.

    To ja po wszystkich napiszę, że patrząc po kilku instrukcjach 4-polowe płyty
    bez piekarnika generalnie można łączyć na 3-fazy ale... z tych trzech
    wykorzystuje się 2 i tu sie ludzie wysypują (w sumie nie wiem czemu bo jakaś
    wielka filozofia to nie jest). Mam TEKĘ i widzialem wilowątkową dyskusję czy
    można ja podłączyć na 3-fazy. Można i nawet jest to wskazane ale lewa strona
    płyty jest zasilana jedną z faz, a prawa połowa drugą z faz a 3 faza jest
    niepodłączona ale dalej to oznacza , że płyta ma możliwość zasilania
    trójfazowego. Amen.

    Pzdr,
    g-jaro
    Płyte podłączyłem sam i śmiga.

  • 38. Data: 2011-02-02 08:47:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > skad taki wniosek? (imho bledny)

    Głównie stąd, że podłączenie 7-8kW na jedną fazę w typowym domku czy
    mieszkaniu wywali korki.
    Także stąd, że w instrukcjach płyt, które czytałem było tak napisane.
    Niewykluczone że eletkronika wykrywa przyłączenie na jednej fazie i
    ogranicza moc programowo.

  • 39. Data: 2011-02-02 08:49:33
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > (czyli wlasnie 7,2kW) przewod ma miec minimalnie 2,5mm2 przy podlaczeniu

    Wiesz, że ten przewód będzie bardzo cieplutki? Musisz go ładnie chłodzić, a
    producent olał temat i nie powiedział czy ten przewód ma być 2,5 mm2 w
    peszlu czy zalany betonem. Przecież maksymalna obciążalność jest różna w
    takich przypadkach.

  • 40. Data: 2011-02-02 15:38:07
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
> [...]
    > chłodzić, a producent olał temat i nie powiedział czy ten przewód ma być
    > 2,5 mm2 w peszlu czy zalany betonem. Przecież maksymalna obciążalność

    Jak pamiętam w żadnym przypadku kabla 3x2,5 przy temp. otoczenia 25st C
    nie można obciążać ponad 29A
    W sumie w/g DIN VDE 0100 część 523 można obciążyć 32A pod warunkiem że
    jest to przewód Cu pojedyńczy w powietrzu.

    pzdr
    GS