  • 11. Data: 2015-03-03 22:40:41
    Temat: Re: sok zasładzany czy nie?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 3 Mar 2015 21:18:09 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Podane na opakowaniu. Co, nie ma? - a to wobec tego produkt nielegalny.

    No ale jakie konkretnie parametry? Ilości składników odżywczych? To
    oczywiście że jest. Cukrów ma 9,7% tak btw.

    > Taktak. Papier wszystko przyjmie. A gdzie ilość cukru itp? Co, ZERO? -
    > tiaaaa....

    Dodanego na etapie produkcji? Zero. Bo i po co dosładzać, skoro wystarczy
    wziąć odpowiednią odmianę jabłek?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2015-03-03 22:59:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.03.2015 o 22:40, Borys Pogoreło pisze:

    > No ale jakie konkretnie parametry? Ilości składników odżywczych? To
    > oczywiście że jest. Cukrów ma 9,7% tak btw.

    Dla niej to pewnie oznacza, że ktoś dosypał 9,7% cukru rafinowanego ;->

    [ciach]

    > Dodanego na etapie produkcji? Zero. Bo i po co dosładzać, skoro wystarczy
    > wziąć odpowiednią odmianę jabłek?

    Nie wytłumaczysz. Jest cukier więc dosładzane. Co z tego, że naturalna
    fruktoza to też cukier...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 13. Data: 2015-03-04 01:12:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Mar 2015 22:40:41 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > No ale jakie konkretnie parametry? Ilości składników odżywczych? To
    > oczywiście że jest. Cukrów ma 9,7% tak btw.

    No i własnie za każdym razem ma miec tyle samo, choćby dlatego, że nie będą
    drukować do każdej partii tłoczonych właśnie jabłek innych opakowań - a ma
    się zgadzać zawartość z tym, co na opakowaniu
    A jabłka, cóż - nawet ta sama jabłonka, rok po roku, w innych warunkach
    (nasłonecznienie, nawożenie, nawodnienie, temperatura) będzie dawała jabłka
    co rusz z inną zawartość cukru i kwasu. I to wahanie słodyczy/kwaśności
    trzeba ustabilizować jakoś. A jak? - w PROCESIE PRODUKCJI SOKU poprzez
    dosładzanie/rozwadnianie. I nie ma przeproś, jeśli ten sok ma być zawsze
    taki sam. A przyroda to nie zegarek.
    O ile to prawda, że to naturalny sok, a nie z koncentratu, bo przy
    koncentracie to w ogóle no problem, tam się tylko wodę dodaje, jako że
    koncentrat ma normalizowany skład (cukier/kwas) już na etapie zagęszczania
    soku 3333-]

    > Dodanego na etapie produkcji? Zero. Bo i po co dosładzać, skoro wystarczy
    > wziąć odpowiednią odmianę jabłek?

    Nie wystarczy - tak jak winorośl na wino, mimo że co roku na tej samej
    działce zbierana, też jest co roku inna co do kwasów/cukrów w zależności od
    warunków pogodowych (nasłonecznienie, opady, temperatura itp), tak i jabłka
    na tej samej jabłoni będą co roku mniej lub bardziej słodkie/kwasne.

    I kto w to nie wierzy, to znaczy, że nie ma pojęcia o wyobrażeniu i finito.
    Dla takiego mleko leci z kranu, a sok jabłkowy bierze się z kartonu.

    --

    XL
    pewni siebie.

  • 14. Data: 2015-03-04 01:16:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Mar 2015 22:59:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie wytłumaczysz. Jest cukier więc dosładzane. Co z tego, że naturalna
    > fruktoza to też cukier...

    Debilu, nie bełkocz w odpowiedzi za mnie, jesli cię do tego nie
    upoważniłam. Zawartość CUKRU na opakowaniu z reguły oznacza zawartość
    wszystkich cukrów, ale już napis "bez dodatku cukru" oznacza domyślnie "bez
    dosładzania sacharozą". Stosownie do odchyleń dosładza się dla zachowania
    normy cukrów podanej na opakowaniu - także FRUKTOZĄ, tępaku.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 15. Data: 2015-03-04 03:41:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Debilu, nie bełkocz [..] tępaku.

    Cóż za wyrafinowana dyskusja!

  • 16. Data: 2015-03-04 07:48:12
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> napisał(a):

    >Jasne, bo różnic między rodzajami jabłek w słodkości nie ma?

    Sa, ale sok z wyciskarki niezaleznie od jablek to jest sok i jego
    nie da sie pomylic z jakimkolwiek kupnym bys nie porwnal.

    Wg norm junijnych sprzedawany sok nie moze byc slodzony - ale co z tego, skoro
    producenci to
    omijaja. Pierwszy myk jest taki, ze procucent na opakowaniu pisze" bez dodatku cukru"
    i to jest
    prawda w rozumieniu cukru jako sacharozy - takiego jak w masz w cukiernicy.
    Ale nie cukrów.
    Drugi - soki kartonowe w 99,9% sa robione z koncetratu, o czym wrazenie jest napisane
    na opakowaniu.
    Jeden sok kartonowy, ktory znam nie z koncetratu to bodajze Tymbarka z jablek (jeden
    rodzaj, nie
    wszystkie). A przepisy nie definiuja, ze producent ma deklarowac sklad koncetratow...
    zreszta
    najwieksi prodcuenci sokow w Polsce (a na pewno jeden o ktorym wiem na 100%)
    koncetrat ten bierze
    z Chin, zreszta wielu prodcuentow tworzy soki z koncetratow z niepolskich jablek,
    wiec jesli wam sie
    wydaje, ze kupujecie sok w poslkiego sadu to byscie mogli sie zdziwic.

    Sa tez takie soki o ktorych napisal zlotowinfo - w foliowych workach zapakowanych w
    wieksze kartony
    i reklamowane jako lokalne wyroby. I te soki sa chyba najlepsze z kupnych, bo
    rzeczywiscie ida
    bezposrednio z prasy. Problemem jest tylko jakosc wejsciowego surowca, bo trafiaja tu
    partie jablek
    takze "lekko" nadpustych czy takich, ktore nei nadaja sie do bezposredniej sprzedazy
    jako owoc.

    Tak czy siak soki pasteryzowane nie maja takich wlasciwosci jak wyciskane samemu z
    wyciskarki -
    bo np. charakteryzuja sie zupelnycm brakiem enzymow. Smak tez jest nie do pomylenia
    z wlasnym sokiem - i nie chodzi tu tylko o slodkosc, o ktorej napisales.

  • 17. Data: 2015-03-04 08:30:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2015 01:16, Ikselka pisze:

    > Debilu, nie bełkocz w odpowiedzi za mnie, jesli cię do tego nie
    > upoważniłam.

    Możesz mi skoczyć, małpko.

    > Zawartość CUKRU na opakowaniu z reguły oznacza zawartość
    > wszystkich cukrów,

    Owszem.

    > ale już napis "bez dodatku cukru" oznacza domyślnie "bez
    > dosładzania sacharozą".

    Brednie. Oznacza brak dodawania JAKIEGOKOLWIEK dodatkowego cukru.

    > Stosownie do odchyleń dosładza się dla zachowania
    > normy cukrów podanej na opakowaniu - także FRUKTOZĄ, tępaku.

    Ale to już nie jest naturalne, sklonowana owco, tylko dodatkowe.

  • 18. Data: 2015-03-04 08:46:01
    Temat: Odp: sok zasładzany czy nie?
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

    wiadomości news:md6cb8$if8$4@node1.news.atman.pl...

    > Możesz mi skoczyć, małpko.

    > Owszem.

    > Brednie. Oznacza brak dodawania JAKIEGOKOLWIEK dodatkowego cukru.

    LOL :))))))))))

    ---
    Avast.

  • 19. Data: 2015-03-04 09:06:57
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >Brednie. Oznacza brak dodawania JAKIEGOKOLWIEK dodatkowego cukru.

    To zalezy, wielu producentow nie dodaje cukru w rozumieniu takiego cukru z cukiernicy
    (czyli
    chemicznego dwucukru sacharozy) ale chetnie doklada monocukier np. fruktoze.
    Ale to i tak nic w porownaniu z faktem, ze soki czesto za z koncetratow - a tam juz
    hulaj dusza.

  • 20. Data: 2015-03-04 19:14:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2015 07:48:12 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
    cukru" i to jest
    > prawda w rozumieniu cukru jako sacharozy - takiego jak w masz w cukiernicy.

    Jak w moim poście.

> [...]
    wiec jesli wam sie
    > wydaje, ze kupujecie sok w poslkiego sadu to byscie mogli sie zdziwic.

    Dokładnie o tym pisałam, toczka w toczkę.
    --

    XL
    pewni siebie.