  • 21. Data: 2017-06-23 08:50:54
    Temat: Re: spawarka inwertorowa
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 22.06.2017 o 13:10, Adam Sz. pisze:

    > Cienkie blaszki może też spawać TIGiem. Ja mam taką spawarkę:
    >
    > https://www.ceneo.pl/14311094
    >
    > I polecam. Choć mocno podrożała - w 2014 dałem za ten dokładnie model
    > równy tysiąc.
    > pozdr.

    nie nie panowie. ja od "bajtla" miałem migomat. Aby się nauczyć pociąłem
    starą pralkę i pospawałem ją do kupy. potem spawałem auta. normalne
    wycinałem progi, spawałem, szlifierka, chemia farma - gites. od paru lat
    mam tig/mma. i to jest już zupełnie inna liga. znaczy rurę do płotu mogę
    przysmarkać, ale za jakość i trwałość połączenia, nie gwarantuje. i to
    nie chodzi że ja nie umiem, tylko podczas spawania nie wiem jaki będzie
    efekt końcowy.
    Do Tiga wogóle nikogo nie namawiajcie, bo to również wyższa szkoła jazdy
    i ma dwie zasadnicze wady. raz że musi być zajebista czystość a dwa gaz.
    czy tigiem można spawać w co2? Ja Tiga mam głównie do alumimium, więc o
    ile _duża_ butla co2 (do migomatu) kosztuje kilkanaście złotych(za
    napełnienie), to _mała_ butla argonu koszuje ponad 4 dychy, a argon leci
    zanim zaczę spawać i po zakończeniu spawania.
    Tak więc jeśli "pytacz" chce mieć urządzenie do MMA to ja nic nie
    mówiłem. Zapomnijcie o moich uwagach. jednak jeśli chce mieć możliwość
    samodzielnego spwania tak aby te spawy trzymały, a materiały spawane nie
    będą miały 10mm grubości, to ja zdecydowanie, dwoma rękami, polecam
    migomat. mogłbym pisać o zaletach migomatu w rękach początkującego
    spawacza, mógłym podesłać filmy na YT, ale niema sensu, jeśli pytający
    nie jest zainstersowany

    ToMasz

  • 22. Data: 2017-06-23 12:01:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie stosuje sie prostownikow w tanich spawarkach transformatorowych bo niewiele
    daja. Do kompletu porzebny jest jeszcze dlawik ktory prad wygladzi. Dlawik ma mase i
    wymiary mniej wiecej takie jak spawarka do ktorej ma byc podlaczony. Pomimo ze pradem
    stalym latwiej sie spawa to jest on do wykorzystania przez profesjonalistow a nie
    amatorow.

    Nie przesadzaj.
    Wystarczy sam Gretz, ale pełny, na 4 diodach.

    Mieliśmy kiedyś w domu sparawkę dwufazową. Tylko trafo. Była wielkości
    biurka, a ważyła tyle, że Żuk ledwo dawał radę.
    Można było spawać tylko różowymi.

    Tato kiedyś kupił diody (gdzieś na PKP), zrobił mostek.
    Później można było spawać choćby i gwoździem :)
    Spaw równy, gładki, prawie jak gazem.

    Konstrukcje spawane nią jeszcze stoją, m. in. szklarnie.

    Dodam jeszcze: rury grzewcze były spawane gazem z wytwornicy karbidowej
    lub butli.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2017-06-23 12:15:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie przesadzam. Ty wiesz swoje ja wiem swoje. I niech tak zostanie.

  • 24. Data: 2017-06-23 22:30:54
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    jakie elektrody mozesz polecic?

  • 25. Data: 2017-06-24 12:44:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie przesadzam. Ty wiesz swoje ja wiem swoje. I niech tak zostanie.

    OK :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2017-06-24 12:47:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 22:30, pierdofon pisze:
    > jakie elektrody mozesz polecic?

    Elektrody dobiera się w zależności od:

    1/ rodzaj spawanego materiału (stal konstrukcyjna, stal wysokostopowa,
    stale specjalne; inne metale lub ich stopy)

    2/ rodzaj spawarki - a w zasadzie charakterystyki prądu

    Za mało danych wejściowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2017-06-25 19:29:04
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Adam...
    brama, furtka, katowniki jak z Castoramy :)

  • 28. Data: 2017-06-26 10:54:18
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-06-23 22:30, pierdofon pisze:
    > jakie elektrody mozesz polecic?

    Nalezy kupić po kilka szt z fi od jakiegos 2mm do 4mm.
    Po serii prób na stali podobnej do docelowej kup
    cała paczkę wybranego gatunku. Trzymaj w suchym.
    Elektroda potrafi bardzo obrzydzić spawanie. Długość
    elektrody istotnie wpływa na spawacza o trzęsacych się łapach.
    Na danej stali jedne mocno "żużlują", inne nie. Jedne gasną,
    inne trzymają płomień.

    Gdy spawanie nie idzie, należy stanowisko obejść dookoła,
    przyklęknąć na inne kolano, itp (znaczy zmienic pozycję).

    Jednemu spawaczowi pomaga piwo, innego kompletnie wyłącza.

    No i w sieci jest mnóstwo poradników.

    pozdr serd
    --
    A S