  • 1. Data: 2017-06-16 13:55:14
    Temat: Temat odwrotny. Rekwalifikacja gruntu - działka budowlana na sad.
    Od: s...@g...com

    Witam.

    Jest sobie działka z domem. Działka deczko przyduża.
    Z grubsza mozna by na niej ze 4 domy zmiescic i kazdy by sporo zieleni jeszcze miał.

    No i podatek od takowej jest troche wysoki.

    Idea jest taka aby ja podzielić na pół i przekwalifikować na sad.

    Bo w praktyce tak tez ona jest uzytkowana a narazie przez najbliższe 10 lat nikt tam
    sie budowac nie zamierza.
    Działka nigdy nie była zabudowana, jedyne bardziej stałe elementy to jeden murek pod
    dmuchany basen i szklarnia na 30 cm fundamencie.

    No i mam pytanie:
    Zna ktoś warunki jakie działka z sadem musi spełniac aby taka mogła być?

  • 2. Data: 2017-06-16 14:00:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 13:55:15 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > No i mam pytanie:
    > Zna ktoś warunki jakie działka z sadem musi spełniac aby taka mogła być?

    Weź ją zaleś to dotacje jeszcze dostaniesz;)

  • 3. Data: 2017-06-16 14:30:18
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:00:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Weź ją zaleś to dotacje jeszcze dostaniesz;)

    Ta, i potem jej nie wytne :)
    Japka tam bedom. Swiniom dam ale podatku nie zaplace! ;)

  • 4. Data: 2017-06-16 20:31:02
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-16 o 13:55, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > No i mam pytanie:
    > Zna ktoś warunki jakie działka z sadem musi spełniac aby taka mogła być?

    Szukasz geodety, klasyfikatora gruntów (dane takich osób powinny być w
    wydziale geodezji) zlecasz przekwalifikowanie części działki, nie musisz
    robić do tego podziału. Płacisz i masz.

  • 5. Data: 2017-06-16 20:34:34
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 20:31:04 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    > >
    > Szukasz geodety, klasyfikatora gruntów (dane takich osób powinny być w
    > wydziale geodezji) zlecasz przekwalifikowanie części działki, nie musisz

    Tyle to wiem, i adres do takiego człowieka niebawem dostane.
    Ale chcialbym zawczasu wiedzieć czy jakies konkretne warunki trzeba spełnić.

    czy np. ten fundamencik szklarni temu przeszkadza i musze ją zlikwidować/przenieść
    czy może se zostać...

    Probowalem guglać za tym ale niestety bez szybkich rezultatów...

  • 6. Data: 2017-06-16 21:27:46
    Od: r...@g...com

    Mam trochę inne pytanie:
    Załóżmy, że przekwalifikujesz ją na rolną. Ile będzie kłopotu, aby z powrotem
    przekształcić ją w budowlaną?
    Masz teraz działkę budowlaną pewno z pół hektara.
    No to podziel ją na mniejsze i sprzedaj.Przekształcenie jej na rolną to utopienie
    pieniędzy, bo na rolnej można budować, jeśli ma ( strzelam) powyżej 3000 m. Ale musi
    ją kupić rolnik.
    Dam Ci przykład, jak to działa.
    Babcia podzieliła na wnuki kawałek ziemi.Nikt o to nie dbał, wszystkie równo sosnę
    zarosły.Aliści jeden z spadkobiercow uznał, że płaci za duży podatek i
    przekwalifikował działkę na leśną.Tak w środku pola.I teraz okazało się, że wszyscy
    mogą budować, a ten jeden nie.Można bylo wyciąć drzewa- ale do tej jednej musi
    przyjechac leśniczy.A z powrotem "przepisać"?Da się.Ale nikt nie wie kiedy- i czy
    działka jest tego warta.
    Więc pomyśl jeszcze, zanim w gówno wdepniesz.Bo może i wnuki będą to wąchać...
    Pozdro.abomito

  • 7. Data: 2017-06-16 22:10:27
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 21:27:47 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
> [...]
    działka jest tego warta.
    > Więc pomyśl jeszcze, zanim w gówno wdepniesz.Bo może i wnuki będą to wąchać...

    To nie taki przypadek.
    Plan zagospodarowania jest i ta działka jest w obszarze przeznaczonym pod zabudowe.
    Obok mam druga działke z sadem. Obok sa inne działki podobnie rolne i na bieżąco ktos
    sie na nich buduje bez problemów.

    Sprzedawać nie chce bo mi narazie pieniedzy nie trzeba a sprzedać aby sie jakis burol
    zbudował i hałasował to bez sensu ;)

    Na takiej zmianie dobre 800pln rocznie zaoszczędzę. te pieniądze wolę sobie wsadzić w
    jakieś fajne sadzonki/nawóz i miec owoce. Bo to sad owocowy jest. Szczególnie że
    druga działka juz obsadzona a w praktyce 3/4 tej działki jest zielone i zadrzewione.
    te 1/4 zielona a nadal budowlana jakoś przeboleje.
    Ale planuje długofalowo i raczej przez najbliższe 20 lat nikt sie tam budowac nie
    będzie.

    Ale dziękuję za ostrzeżenie.