  • 11. Data: 2010-08-29 08:02:04
    Temat: Re: u nas robi sie to w ten sposob
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > coś Ty mu tu pokazał...

    > RudeBoy Selecta

    Pokazal mu hamerykanski odstojnik pomyj. Stosuja tu takie od kilkudziesieciu
    lat i one nawet sie sprawdzaja. Tom rura z kolankiem z lewej strony
    doprowadzane sa scieki kuchenne, pionowa kratka zapobiega bezposredniemu ich
    wplywaniu do tej drugiej, prawej rury.
    Szczelny zebetowy biornik ma objetosc rzedu 2-3 m3 i wystarcza na
    kilkadziesiat lat, srednio na 30, po ktorym to czasie nalezy go oproznic z
    nagromadzonego w nim szlamu i produktow fermentacji sciekow.
    Kolanka potrzebne sa po to aby "skum" czyli korzuch tworzacy sie na
    powierzchni cieczy a scislej gazy fermentacyjne z niego nie przedostawaly sie
    z powrotem do rury doprowadzajacej scieki jak i do rury odprowadzajacej czysta
    wode. W celu przyspieszenia procesu fermentacji zaleca sie co jakis czas
    wsypanie do zlewu drozdzy. Sa to specjalne "preparaty" sprzedawane po
    odpowiednio wysokiej cenie.
    Ta woda pobierana z warstwy ponizej skumu a powyzej powierzchni szlamu prawym
    kolankiem, jest doprowadzana do drenazu chlonnego; jest to system
    perforowanych rur w otulinie z gravelu, z ktorego woda wsiaka w grunt. Sa
    normatywy do wyliczania koniecznej dlugosci tego drenazu w zaleznosci od
    wspolczynnika filtracji gruntu.
    Pokrywa zeliwna lub betonowa osadnika przykryta jest jeszcze okolo 20 cm
    warstwa gruntu dzieki czemu te zapachy jakos sie przez nia filtruja, ze nie
    smierdza na mile.
    Do deszczowki rozwiazanie to, aczkolwiek mozliwe do zmalpowania, jest
    niepotrzebnie za bardzo skomplikowane, lepiej wykonac jedna lub dwie zwykle
    studnie z kregow, glebsze, tak aby woda w duzej ilosci na raz, mogla byc
    odprowadzona bezposrednio do warstwy przepuszczalnej podloza gruntowego.
    Pzdr.
    Tornad

  • 12. Data: 2010-08-29 11:14:07
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-08-29 10:02, Tornad pisze:

> [...]
    > studnie z kregow, glebsze, tak aby woda w duzej ilosci na raz, mogla byc
    > odprowadzona bezposrednio do warstwy przepuszczalnej podloza gruntowego.

    Otóż to.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 13. Data: 2010-08-29 12:25:26
    Od: "P.apa5.merf" <o...@w...pl>

    Órzytkownik "RudeBoy" napisał:

    > Weź oglądnij dokładnie co to jest...
    > W sumie to Cię nie rozumie.. pytasz ale wiesz...
    > Gdzie Ci woda ma stać jak dolot będzie wyżej niż wylot? O czym Ty mówisz?
    > Przedstawiony rysunek to schemat separatora tłuszczów...
    > Robienie czegoś podobnego na potrzeby wód z rynien to abstrakcja...

    wiedziałem o co mi chodzi, ale jakoś nie mogłem wpaść na rozwiązanie:O)
    na tym rysunku jest dokładnie to czego chcę, ważna jest jedynie zasada
    działania, a nie to że akurat to rozwiązanie zastosowano do separatora
    tłuszczu, w studziance rewizyjnej będzia działać dokładnie tak samo, czyli
    śmieci cięzkie na dno, lekkie na wierzch, a czysta woda ze środka do
    odpływu:O)

  • 14. Data: 2010-08-29 16:02:50
    Od: "P.apa5.merf" <k...@i...pl>

    Órzytkownik "Tornad" napisał:
> [...]
    > studnie z kregow, glebsze, tak aby woda w duzej ilosci na raz, mogla byc
    > odprowadzona bezposrednio do warstwy przepuszczalnej podloza gruntowego.

    gdzie tam skomplikowane?:O)
    beczka za 20zeta, plus dwie kształtki i kawałek rury i gotowe:O)