  • 11. Data: 2015-02-26 14:30:57
    Temat: Re: studzienki wodomierzowa i kanalizacyjna a podniesienie terenu
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2015 o 14:21, dolniak pisze:
    > Jest jeszcze inne wyjście.
    >
    > Pismo do Wysokiego Urzędu o treści:z uwagi na bardzo wysoki
    > poziom wód gruntowych i związane z tym klopoty z odczytem/ryzyko
    > zniszczenia etc proszę o zgodę na przeniesienie/umieszczenie*
    > wodomierza do domu,gdzie będzie otoczony szacunkiem i stosowną szafką.

    No właśnie z tym tez jest lipa, bo zanim poszedłem do wodociągów na
    konsultacje to miałem już płytę fundamentową zrobioną, a pod płytą
    przepust dla wody.
    W wodociągach się dowiedziałem że wodomierz musi być max 1m od ściany
    zewnętrznej?! a mój przepust jest pod całym domem i wychodzi w kotłowni
    tam gdzie chcę żeby woda była doprowadzona.

    Na pytanie skąd się wziął ten 1m od ściany zew nie potrafili sensownie
    odpowiedzieć, tłumaczyli się że nikt się nie podpiszę pod odbiorem bo
    nie wiadomo co się dzieje z rurą po drodze - że niby podczas
    przeciskania rury przepustem krasnoludki zrobią wcinkę...

  • 12. Data: 2015-02-26 14:32:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 14:03:12 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Jak już ktoś chce zaoszczędzić na takim pierścieniu to samemu może sobie
    > zrobić dystans murując z kilku cegieł klinkierowych i worka zaprawy
    > cementowej.
    Wada tego rozwiązania jaka widzę to to że autor pisał że będzie to napodjeżdzie,
    drodze do domu. Taki betonowy właz srdnicy1 czy 1,2 metra nie będzie wyglądał
    estetycznie jeśli to widoczna część podjazdu.
    Jeśli jest taka możliwość to na miejscu autora wątku walczyłbym o montaż wodomierza w
    bryle domu(garaż czy inne pomieszczenie techniczne)

  • 13. Data: 2015-02-26 14:36:52
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2015 o 14:29, Kris pisze:

    > A nie próbowałeś negocjować z wodociągami aby zgodzili się na wodomierz w garażu
    np.? Oczywiście jeśli masz garaż czy inne pomieszczenie techniczne i możliwość
    montażu tam wodomierza. U mnie tez w pierwszej wersji warunków pisali studzienka
    wodomierzowa itp. ale ze dwa czy trzy razy się odwoływałem i w końcu zgodzili się
    abym miał wodomierz w garażu. Nie ma wtedy problemów z zamarzaniem, łatwiejszy dostęp
    do odczytu, wymiany itp.

    Wodociągi chętnie zamontują wodomierz w domu, ale mają swoje
    wytyczne(pisałem przed chwilą w odpowiedzi dla dolniaka)
    Inaczej do domu ciężko będzie wodę wprowadzić bo mam płytę fundamentową
    z zintegrowanym ogrzewaniem podłogowym i kuć w tym zamiaru nie mam.
    Poza tym przynajmniej jeszcze jedna zima bez ogrzewania mnie czeka,
    mając studnie przed domem tam sobie dorobię zawór do spuszczania wody i
    nie będzie problemu.

  • 14. Data: 2015-02-26 14:41:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 14:30:59 UTC+1 użytkownik albercik napisał:
    zrobioną, a pod płytą
> [...]
    > zewnętrznej?! a mój przepust jest pod całym domem i wychodzi w kotłowni
    > tam gdzie chcę żeby woda była doprowadzona.
    A kotłownia ma zapewne ścianę zewnętrzna więc powieś wodomierz tam nie dalej jak metr
    od tej ściany;)
    Idż do wodociągów i gadaj, u mnie tez z początku twierdzili że się nie da a w końcu
    chyba 3 czy 4 wersja warunków spełniała moje oczekiwania(nie chodziło tylko o
    wodociąg a o 150metrów rury które wg wodociągów powinny być siecią a wg mnie
    przyłączem. Różnica w formalnościach i kosztach kolosalna ale w końcu zgodzili się
    abym zrobił tak ja ja chciałem. A tez było że się nie da ze nikt nie odbierze itp.
    Jak nie dasz rady w ten sposób to zorientuj się kto z wodociągów prowadzi usługi typu
    projektowanie i montaż inst wod kan. Zapewne kogoś znajdziesz. Zleć to jemu i nagle
    okaże się ze się dało to co wcześniej nie dało;)

  • 15. Data: 2015-02-26 15:20:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > zewnętrznej?! a mój przepust jest pod całym domem i wychodzi w kotłowni
    > tam gdzie chcę żeby woda była doprowadzona.

    u mnie też sie upierali aby to było przy scianie - a dało sie dogadac inaczej i jest
    głębiej w budynku. Idz do wodociągów i sprawe załatw. Pokaż rysunek i fotki jak masz
    zrobione. Im chodzi o to zeby sie nie dało wpiąć przed licznik - dasz rade ich
    przekonac ze pod płytą sie nie da :)

    b.

  • 16. Data: 2015-02-26 15:33:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 15:20:52 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >jak masz zrobione. Im chodzi o to zeby sie nie dało wpiąć przed licznik - dasz >rade
    ich przekonac ze pod płytą sie nie da :)
    Taki trochę bezsens to ich wymaganie 1metr. U mnie jest w garażu gdzieś pewnie 1,5-2
    metra od ściany ale gdybym się miał wcinać przed licznik to idiotą byłbym robiąc to w
    garażu.
    Mam 150metrów przyłącza w drodze na posesję i 6 metrów od bramy do ściany garażu-
    gdybym chciał wcinkę robić to przed garażem bym dokopał się do rury, założył trójnik
    i zawór(są chyba takie z samo nawiercaniem nawet więc robota banalnie prosta i
    czysta) i od tego zaworu pociągnął rurę gdzie mi tam pasuje.
    Sprawa nie do wykrycia praktycznie. Więc ten 1 metr w garażu to ładnie na widoku a
    kradzież z innego miejsca.

  • 17. Data: 2015-02-26 16:24:13
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Ryzyko kradzieży to niestety zmora takich uzgodnień.
    Nie tylko wody,prądu przede wszystkim.
    Spróbuj się dogadzać na obecność ich pracownika
    podczas wkladania rury w przepust.
    Zarówno energetyka iak i wodociągi maję firmy wiarygodne.
    Mają do nich zaufanie.To znaczy,ze jeśli taka firma wykona
    przylącze to i sprawdzać nie potrzeba i krasnoludki wytrute.
    I to wcale nie ściema-dobrze się wspólpracuje z ludzmi,którzy
    wiedzą co robią.Tylko malo takich-stąd selekcja.

  • 18. Data: 2015-02-26 16:28:12
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Jak nie dasz rady w ten sposób to zorientuj się kto z wodociągów prowadzi usługi
    typu projektowanie i montaż inst wod kan. Zapewne kogoś znajdziesz. Zleć to jemu i
    nagle okaże się ze się dało to co wcześniej nie dało;)

    O!Że nie doczytalem wcześniej!

  • 19. Data: 2015-02-26 17:18:37
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2015 o 16:28, dolniak pisze:

    typu projektowanie i montaż inst wod kan. Zapewne kogoś znajdziesz. Zleć to jemu i
    nagle okaże się ze się dało to co wcześniej nie dało;)

    > O!Że nie doczytalem wcześniej!

    z tym że projekt już zrobiony, a mapa do celów projektowych się
    przedawniła, więc musiał bym robić nową mapę i projekt, to już wolę tę
    studnie niż szarpać się z koniem i jeszcze za to płacić ekstra

  • 20. Data: 2015-02-27 11:16:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 14:32:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wada tego rozwiązania jaka widzę to to że autor pisał że będzie to >napodjeżdzie,
    drodze do domu. Taki betonowy właz srdnicy1 czy 1,2 metra nie >będzie wyglądał
    estetycznie jeśli to widoczna część podjazdu.

    Tak sobie teraz myślę że autor wątku nie powinien pchać się w dużą studnie z kręgów
    itp. Jak już chce studzienke to taką minimalna jaka wymagają wodociągi. W końcu to
    nie on tam będzie ew wodomierz montował, demontował, wymieniał. Będą to robić
    pracownicy wodociągów przecież.