  • 1. Data: 2009-10-30 10:15:39
    Temat: styropian do sufitu
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Czy ma ktoś jakiś patent na mocowanie styropianu do sufitu? Zostało
    mi sporo styropianu 22cm i chciałem sobie tym ocieplić sufit w garażu
    (bo nad garażem jest ogrzewana jak najbardziej sypialnia). Będę kleił
    na piankę bo w zimie nie chce mi się babrać z wodą. Pianka jaka jest
    niestety już wiem - łatwo nie będzie. No więc jak to poziomować i
    utrzymać przez godzinę nieruchomo... Ma ktoś jakiś pomysł? Najlepiej
    sprawdzony ...

    Może od razu kołkować i niech kołki to trzymają do zastygnięcia? Może
    jakieś pręty w suficie (teriva) na które nadziewać styropian?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-10-30 10:29:42
    Temat: Re: styropian do sufitu
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

[...]

    jak mała powierzchnia to pomyśl o jakiś drozszym ale lepszym kleju (EOS)
    nie mam z nim praktyki, ale teoretycznie powieniem utrzymac płytę.
    zawsze można zrobic eksperyment z jedną płytą

  • 3. Data: 2009-10-30 10:55:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Paź, 11:29, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > jak mała powierzchnia to pomyśl o jakiś drozszym ale lepszym kleju (EOS)
    > nie mam z nim praktyki, ale teoretycznie powieniem utrzymac płytę.
    > zawsze można zrobic eksperyment z jedną płytą

    Zapomnij - bedzie musial trzymac ok 15 minut. Klejenie EOSem to jak
    dla mnie porazka - nawet na powierzchniach poziomych lekko odchodzi i
    trzeba wszystkie plyty przyklejone powiedzmy 5 min wczesniej
    dociskac.. Najprosciej jednak zwyklym klejem cementowym - ten jak sie
    zassie to nie ma byka zeby odpadl - kleic na "ramke + 6-8 plackow w
    srodku" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-10-30 12:02:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzemo napisal:
> [...]
    > niestety już wiem - łatwo nie będzie. No więc jak to poziomować i
    > utrzymać przez godzinę nieruchomo... Ma ktoś jakiś pomysł? Najlepiej

    Sprezynujace teleskopowe tyczki, takie jak do podtrzymywania suchych
    tynkow. Pozycz lub kup.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-10-30 12:15:48
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ja u siebie przykleiłem akrylem (tym z tuby). Bez żadnych podpórek i
    podtrzymywania i beż żadnych kołków. Styropian dość cienki bo 4 cm. Trzyma
    już kilka lat bezbłędnie.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-30 12:20:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czy ma ktoś jakiś patent na mocowanie styropianu do sufitu? Zostało
    >mi sporo styropianu 22cm i chciałem sobie tym ocieplić sufit w garażu
    (>bo nad garażem jest ogrzewana jak najbardziej sypialnia). Będę kleił

    Ta pianką to nawet nie próbuj na sufitach. Ta pianka to jakis wymysł
    marketingowcóe
    Tylko klej. Zrób nie za rzadki nałoż na płyte styropianu jak Kiki
    radzi(ramka+ placki) i klej na sufit. Płyty same sięeda trzymać ak klej
    zassie.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-10-30 12:53:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 30 Paź, 13:02, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Sprezynujace teleskopowe tyczki, takie jak do podtrzymywania suchych
    > tynkow. Pozycz lub kup.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    A ile to kosztuje i gdzie to mozna kupić?

  • 8. Data: 2009-10-30 12:55:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 30 Paź, 13:15, "JS" <m...@g...com> wrote:
    > Ja u siebie przykleiłem akrylem (tym z tuby). Bez żadnych podpórek i
    > podtrzymywania i beż żadnych kołków. Styropian dość cienki bo 4 cm. Trzyma
    > już kilka lat bezbłędnie.
    > Jacek

    22 cm styropianu na świeżym kleju w życiu się nie utrzyma.

  • 9. Data: 2009-10-30 12:57:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 30 Paź, 13:20, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:17fd1856-54b4-4520-a4af-6af98a7bceb2@
    l2g2000yqd.googlegroups.com...>Czy ma ktoś jakiś patent na mocowanie styropianu do
    sufitu?  Zostało

    > (>bo nad garażem jest ogrzewana jak najbardziej sypialnia). Będę kleił
    >
    > Ta pianką to nawet nie próbuj na sufitach. Ta pianka to jakis wymysł
    > marketingowcóe

    Kleiłem tym ściany i trzyma więcej niż dobrze.
    ;-)

    > Tylko klej. Zrób nie za rzadki nałoż na płyte styropianu jak Kiki
    > radzi(ramka+ placki) i klej na sufit. Płyty same sięeda trzymać ak klej
    > zassie.

    22 cm styropianu swoją wagę ma, i szczerze wątpię czy klej świeży
    (niezestalony) to utrzyma (jakikolwiek by był). Jakieś podtrzymywadło
    mechaniczne by sie zdało.

  • 10. Data: 2009-10-30 13:02:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 30 Paź, 11:55, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > dla mnie porazka - nawet na powierzchniach poziomych lekko odchodzi i
    > trzeba wszystkie plyty przyklejone powiedzmy 5 min wczesniej

    Wiem, kleiłem
    ;-)

    Ale jak już zastygnie to trzyma zadziwiająco dobrze.

    >Najprosciej jednak zwyklym klejem cementowym - ten jak sie
    > zassie to nie ma byka zeby odpadl - kleic na "ramke + 6-8 plackow w
    > srodku" :)

    W przypadku 22 cm styropianu grafitowego to chyba samo się nie
    utrzyma. Chyba ustawię rusztowania pod sam sufit i kilka płyt podłożęi
    klinami będę dociskał. Nie mam innego na razie pomysłu.
    :-(