  • 11. Data: 2018-01-29 09:32:40
    Temat: Re: świerk
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    > Cięte tak gdzieś przy wysokości metr z kawałkiem.

    Czyli, podsumowując, cięcie świerka w żywopłocie rozpoczynamy
    gdy ma on ponad 5 lat i jest już solidnie rozwiniętym drzewkiem
    sięgającym "do pasa".

    Dziękuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 12. Data: 2018-01-29 18:53:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej S napisał:

    > Czyli, podsumowując, cięcie świerka w żywopłocie rozpoczynamy
    > gdy ma on ponad 5 lat i jest już solidnie rozwiniętym drzewkiem
    > sięgającym "do pasa".

    Pewna korekta do tego podsumowania. "Żywopłot" i "rozwinięte
    drzewko" wykluczają się wzajemnie. W żywopłocie drzewka (czy
    inne krzaczki) mają być niewidoczne jako samodzielne byty.
    Świekrk w żywopłocie traci swą drzewkowatość i choinkwatość.
    Jak już będziemy mieli zieloną gęstwę do pasa, wtedy ją tniemy.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-01-31 14:13:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 29.01.2018 18:53, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Świekrk w żywopłocie traci swą drzewkowatość i choinkwatość.
    > Jak już będziemy mieli zieloną gęstwę do pasa, wtedy ją tniemy.

    Ja mam świeży żywopłot z Leylandów, które rosną szybko i dziś czóbki mam
    już nieco nad głową - ok. 1,8m.
    Kiedy/jak przycina się takie drzewka?
    Może ktoś z Was ma jakiś namiar na info w sieci na ten temat?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2018-02-01 17:52:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zjebane łby ucinają pień
    > w 1/3 wysokości zamiast wyciąć całą.

    Ja mam tak poucinane na działce. I rzeczywiście robią to zjebane łby. Co
    taki tatuś czuje, jak przynosi do domu ukradzioną choinkę?! Też mam
    ochotę takiego przyciąć na 1/3 długości.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa