  • 1. Data: 2016-12-28 18:45:09
    Temat: tabletki do szamba
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    jakie uzywacie tabletki do szamba?
    Pelno tego jest na rynku i nie mam pojecia co dziala a co nie.
    Szambo betonowe.

  • 2. Data: 2016-12-28 21:08:57
    Temat: Re: tabletki do szamba
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 18:45, doktorek pisze:
    > jakie uzywacie tabletki do szamba?
    > Pelno tego jest na rynku i nie mam pojecia co dziala a co nie.
    > Szambo betonowe.

    Do szamba to tylko tik-taki.

    Pierwsze słyszę, żeby w szambie topić tabletki. Co innego w oczyszczalni...

    --
    MN

  • 3. Data: 2016-12-28 21:53:44
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > Pierwsze słyszę, żeby w szambie topić tabletki. Co innego w oczyszczalni...

    O dziwo w szambie też można.Tyle, że mało tam pożywienie, a dużo zanieczyszczeń
    (niewłaściwe pH, chlor, detergenty).Więc wszystko jedno, jakie zastosujesz- żadna
    bakteria za długo nie pożyje.Generalnie to szambo da sobie radę bez wspomagania.
    Ale absolutnie nie zabraniam- aż taki to nie jestem.
    Ale w oczyszczalniach też już się dozuje małe ilości, a często.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2016-12-29 09:55:30
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    o cholera, ale tępy jestem, faktycznie nie zwrócilem na to uwagi.
    to jest szambo dwukomorowe ale nie ma nic wspolnego z oczyszczalnia
    przydomowa.
    No nic, powolutku sie wszystkiego naucze.
    Dziekuje Kolegom za pomoc i uswiadomienie.

  • 5. Data: 2016-12-29 11:02:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > to jest szambo dwukomorowe ale nie ma nic wspolnego z oczyszczalnia
    > przydomowa.
    I tu jesteś w błędzie!
    W pierwszej komorze jest jakby reaktor: po pewnym czasie powstaje tam środowisko,
    które zaczyna rozkładać ścieki.Oczywiście, tylko w małym zakresie, ale
    jednak.Dlatego pierwszej komory nie powinno się wybierać do końca-powinno zostać
    coś na rozmnożenie.
    Inna sprawa, po co toto? Przecież i tak to idzie do oczyszczalni.

  • 6. Data: 2016-12-29 22:35:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-28 21:08, Marcin N wrote:
    > Pierwsze słyszę, żeby w szambie topić tabletki.

    Na opakowaniu jednych znalazłem "zmniejszaja objętość scieków". Woda
    widać mocno ścisliwa.

  • 7. Data: 2016-12-30 00:29:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-28 o 18:45, doktorek pisze:
    > jakie uzywacie tabletki do szamba?
    > Pelno tego jest na rynku i nie mam pojecia co dziala a co nie.
    > Szambo betonowe.

    Znajomi, którym miasto "już za miesiąc" od pięciu lat podłącza
    kanalizację, używają do szamba któryś z Brosa Microbec:

    http://bros.pl/?q=pl/bros/bros-higiena-sanitarna

    Nie można powiedzieć, że po tym gówno fiołkami pachnie ;) ale faktem
    jest, że jak kiblonurek przyjeżdża opróżnić szambo, to można stać nad
    włazem i z zamkniętymi oczyma nikt by się nie domyślił, że otwarte
    szambo ma pod nogami. Czuć tylko smród z samochodu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-12-30 19:11:51
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-28 o 21:08, Marcin N pisze:

    > Do szamba to tylko tik-taki.
    >
    > Pierwsze słyszę, żeby w szambie topić tabletki. Co innego w oczyszczalni...

    Mało wiesz, do szamba się także daje.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 9. Data: 2016-12-30 19:13:03
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-29 o 09:55, doktorek pisze:
> [...]
    > przydomowa.
    > No nic, powolutku sie wszystkiego naucze.
    > Dziekuje Kolegom za pomoc i uswiadomienie.

    Kup dowolne do szamba, wszystkie są zbliżone składem.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 10. Data: 2016-12-30 20:25:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-30 o 19:11, Janusz_k pisze:

    > Mało wiesz, do szamba się także daje.

    Jak kto lubi to może dodawać i do herbaty. Tylko jaki w tym sens...

    --
    MN