  • 1. Data: 2021-08-03 19:25:14
    Temat: takie tam o kamerach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Czasami dyskutujemy o kamerach. w moich opiniach jestem osamotniony, a
    twierdzę ze kamera w cenie samochodu, nic nie pomoże, jeśli aktor będzie
    za daleko i będzie wiedział o jej obecności
    oto obraz nagrany przez naprawdę dobre kamery:
    https://tvn24.pl/wroclaw/wroclaw-pobity-mezczyzna-w-
    ciezkim-stanie-trafil-do-szpitala-policja-poszukuje-
    osob-z-nagrania-5164755
    Teraz możemy się pośmiać, że mamy wyraźniejsze obrazy saturna niż twarze
    osób poszukiwanych. a wystarczyło 1 mega pixelową kamerę o wymiarach
    4x4x2cm i obiektywie wielkości 6mm zamontować wewnątrz słupa na
    wysokości twarzy ludzi.
    Czy przeszli by akurat obok tej kamery na słupie? mała szansa. Ale gdyby
    pieniądze z tego monitoringu przeznaczyć na setki małych tanich kamerek
    - na 100 % tak.
    Jeśli macie inne zdanie - zignorujcie tego posta. jeśli macie otwarte
    umysły - wykorzystajcie tą wskazówkę zakładając monitoring.

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-08-03 19:37:04
    Temat: Re: takie tam o kamerach
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak chciałbyś przeglądać obraz z setek kamer?

    -----

  • 3. Data: 2021-08-03 19:40:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 3 sierpnia 2021 o 19:37:08 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jak chciałbyś przeglądać obraz z setek kamer?
    >

    > -----
    100 % tak.
    Wszędzie gdzie jest już cywilizacja obrazy z setek kamer i rozmowy z miliardów
    telefonów analizują maszyny.

  • 4. Data: 2021-08-03 20:00:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 3 sierpnia 2021 o 19:25:16 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > Czy przeszli by akurat obok tej kamery na słupie? mała szansa. Ale gdyby
    > pieniądze z tego monitoringu przeznaczyć na setki małych tanich kamerek

    Taki sobie pomysł. Obecnie montowane kamery (miejskie) służą głównie do monitoringu
    on-line, ktoś to niby ogląda i wysyła patrol gdy coś podejrzanego widzi - setek kamer
    nikt nie ogarnie, ale może kiedyś jakaś AI da radę...
    Bardziej chodzi o natychmiastową reakcję niż zbieranie dowodów dla sądu po fakcie.

    Z drugiej strony koszt takiej działającej/zainstalowanej kamery (kupowanej z budżetu)
    ma się raczej nijak do ceny byle kamerki... Trzeba to zasilać, wykupić jakiś transfer
    danych LTE, albo kable po słupach (dzierżawa...), nagrywanie, za wszystko płaci się
    masakrycznie drogo :( Samemu można oczywiście sobie takie coś sobie zrobić, ale na
    skalę miasta to już raczej sensu nie będzie miało...

  • 5. Data: 2021-08-03 21:18:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 3 sierpnia 2021 o 13:00:50 UTC-5 WS napisał(a):

> [...]
    płaci się masakrycznie drogo :( Samemu można oczywiście sobie takie coś sobie zrobić,
    ale na skalę miasta to już raczej sensu nie będzie miało...

    Nie rozumiesz idei. To nie chodzi o to zeby patrzec i wymyslac czy dany ludek na
    ulicy odwali cos glupiego.

    Chodzi o to aby po fakcie wiedziec co kto zrobil aby scigac tego co nabroil ORAZ moc
    wstecznie przesledzic skad on sie tam wzial.

    Czyli mamy kamery na kazdym rogu, nagrywamy na dyski i jak sie okaze ze o 18:45 na
    ulicy A ktos wlamal sie do sklepu to ogladamy material z kamery w okolicy sklepu,
    patrzymy kto sie wlamuje a nastepnie sledzimy dokad wlamywacz poszedl/pojechal i czym
    ORAZ skad przyjechal.

    Wiekszosc zloczyncow ucieka z miejsca zdarzenia tak aby nie od razu do siebie wracac
    ale rzadko ktory przed akcja kluczy aby nie bylo widac skad sie wzial.

    W takim uzyciu nie trzeba ciagle przegladac materialu ani przez ludka ani przez AI.
    Starczy zwyczajnie oplacany lolek ktory na spokojnie powycina klipy z materialu tak
    aby bylo widac skad dany podejrzany sie wzial i dokad sie udal.

  • 6. Data: 2021-08-03 22:50:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 3 sierpnia 2021 o 21:18:18 UTC+2 ptoki napisał(a):

> [...]
    aby bylo widac skad dany podejrzany sie wzial i dokad sie udal.
    Tak znalezli w USA tych co podłożyli bomby jak był maraton. Tak znaleźli w Polsce
    gościa co z szybkowara zrobił bombę. Ażeby jeszcze dokładniej mogli szukać to każdy
    samochód przejeżdżający obok fotoradaru i nie tylko ma cyknieta fotkę. Każda rozmowa
    telefoniczna jest analizowana pod kątem słów kluczowych. Jeśli się pojawiają to
    robiona jest analiza głosów tych co rozmawiaj. Jak zrobią analizę to jeśli domofon
    będzie podłączony w necie do pewnych urządzeń to będą wiedzieli gdzie o czym i kiedy
    rozmawiał przez domofon albo na stacji jak będzie kupował bilet i mówił do mikrofonu
    to będą wiedzieli dokąd kupuje bilet. Są tu osoby co w jakimś alternatywnym świecie
    żyją. Takim z pogranicza wieku XIX i XX.

  • 7. Data: 2021-08-04 08:31:57
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]

    > Chodzi o to aby po fakcie wiedziec co kto zrobil aby scigac tego co nabroil ORAZ
    moc wstecznie przesledzic skad on sie tam wzial.

    Czego tu można nie rozumieć? Uważam tylko (jak napisałem wyżej), że aktualnie jest
    zainteresowanie monitoringiem on-line, w celu __zapobiegania__ przestępstwom,
    wykroczeniom, kontroli natężenia ruchu w newralgicznych/niebezpiecznych punktach (np.
    tunele) i na to idzie kasa. Jak już coś __poważnego__ się zdarzy, to policja sobie
    generalnie radzi z wykryciem, nierozwiązane głośne sprawy to raczej promil... a w
    "błachych" to olewają nawet dostarczone dowody na tacy :(